Για το φυσικό αέριο κίνησης και τη μεγάλη οικονομία που προσφέρει στις μετακινήσεις έχουμε αναφερθεί κατά καιρούς αρκετές φορές, τόσο μέσω παρουσιάσεων των μοντέλων CNG, όσο και μέσω δοκιμών κατανάλωσης. Παλαιότερα είχαμε πραγματοποιήσει τεστ με δύο μίνι μοντέλα φυσικού αερίου, το Fiat Panda 0.9 TwinAir 80 PS CNG και το VW eco up!, τα οποία είχαν πετύχει πολύ χαμηλές τιμές κατανάλωσης.
Αυτή τη φορά δοκιμάζουμε ένα μεσαίο οικογενειακό αυτοκίνητο με κινητήρα φυσικού αέριου, την Skoda Octavia 1.4 G-TEC και τα αποτελέσματα των μετρήσεων είναι για ακόμα μία φορά πολύ εντυπωσιακά. Με το εν λόγω μοντέλο διανύσαμε συνολικά 361 χιλιόμετρα σε εθνική οδό και επαρχιακό δίκτυο, καταναλώνοντας μόλις 3,4 κιλά/100 χλμ. φυσικό αέριο.
Αθήνα – Δελφοί – Αθήνα με 10 ευρώ!
Με αφετηρία το πρατήριο ανεφοδιασμού φυσικού αερίου της Fisikon που βρίσκεται στη Ν. Φιλαδέλφεια, ξεκινήσαμε με προορισμό τους Δελφούς. Αφού γεμίσαμε τις δύο δεξαμενές του φυσικού αερίου συνολικής χωρητικότητας 15 κιλών της Octavia 1.4 G-TEC, μηδενίσαμε το trip computer και φύγαμε για τον προορισμό μας με έντονη βροχόπτωση και ισχυρούς ανέμους.
Στην εθνική οδό κινούμασταν σταθερά σχεδόν σε όλη τη διαδρομή με 120 χλμ./ώρα (με 6η ταχύτητα ο κινητήρας έχει 2.500 σ.α.λ.), μέχρι την έξοδο για τους Δελφούς. Από εκεί διανύσαμε 90 περίπου χιλιόμετρα ανηφορικής κυρίως ορεινής διαδρομής μέχρι το μαντείο των Δελφών, κινούμενοι με 80-100 χλμ./ώρα. Στα 180 πρώτα χιλιόμετρα, το trip computer έγραψε κατανάλωση 3,8 kg/100 χλμ. Μετά από μια απαραίτητη ολιγόλεπτη στάση για ξεκούραση και φωτογράφιση πήραμε το δρόμο του γυρισμού προς την Αθήνα.
Δείτε ακόμα: Όλα τα αυτοκίνητα με φυσικό αέριο συγκριτικά με τα βενζίνης
Στην επιστροφή αλλάξαμε μέρος της διαδρομής και οδηγήσαμε μέσα από την εθνική οδό Θηβών – Λιβαδειάς με ταχύτητες γύρω στα 100 χλμ./ώρα για να βγούμε ξανά στην εθνική οδό Αθηνών – Θεσσαλονίκης στην έξοδο της Θήβας. Συνολικά, μέχρι το τέλος της διαδρομής διανύσαμε την ίδια μέρα 361 χιλιόμετρα με μέση κατανάλωση 3,4 kg/100 χλμ., κινούμενοι σε ταχύτητες εντός των προβλεπόμενων ορίων, αλλά και λίγο πιο πάνω. Ποσά που ισοδυναμούν με μόνο 10,6 ευρώ για όλη τη διαδρομή (με τιμή φυσικού αερίου 0,869€/kg), ή με μόλις 2,95€/100 χλμ.
Skoda Octavia 1.4 G-TEC: Άνετη και οικονομική
Η Skoda Octavia CNG (διαβάστε εδώ τη δοκιμή) εφοδιάζεται με τον 1.4 TSI κινητήρα απόδοσης 110 ίππων και 200 Nm ροπής, ο οποίος συνδυάζει τις σβέλτες επιδόσεις με χαμηλή κατανάλωση, ενώ διακρίνεται και για την πολιτισμένη του λειτουργία. Να σημειώσουμε ότι κύριο καύσιμο είναι το φυσικό αέριο, το οποίο όταν τελειώσει και δεν έχει γίνει ανεφοδιασμός, τότε επιλέγεται αυτόματα η βενζίνη (50 λίτρα ρεζερβουάρ). Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού εκτιμήσαμε για ακόμα μία φορά τις ανέσεις που προσφέρει, την ασφαλή οδική συμπεριφορά, την εργονομία και τους μεγάλους χώρους για επιβάτες και αποσκευές (460 λίτρα). Η τιμή της Octavia 1.4 G-TEC είναι ιδιαίτερα ελκυστική και ξεκινά από τα 19.900 ευρώ.
Τεχνικά χαρακτηριστικά* | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.395 |
Ταχύτητες | 6 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 110/4.800 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 200/1.500 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 10,9 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 195 |
Κατανάλωση (kg./100 χλμ.) | 3,5 (5,3 λτ.) |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 97 (124) |
Βάρος (κιλά) | 1.394 |
*Εργοστασιακές μετρήσεις | |
Σε παρένθεση με τη βενζίνη |