Το δεύτερης γενιάς MINI Countryman ξεκινά το λανσάρισμά του στην ελληνική αγορά, όντας μεγαλύτερο σε όλες του τις διαστάσεις σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, με περισσότερη πρακτικότητα, αλλά και με turbo μοτέρ βενζίνης και dieselαπό 136 έως και 192 ίππους. Παράλληλα, η γκάμα του αποτελείται και πάλι από δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις, ενώ εκτός του μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων, η MINI προσφέρει το νέο Countryman και με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Τιμολογιακά, το νέο MINI Countryman προσφέρεται στην Ελλάδα από 26.970 ευρώ για την έκδοση με τον 1.500άρη turbo κινητήρα βενζίνης. Στο diesel, αυτή τη στιγμή η αρχική έκδοση είναι η Cooper D με τον 2λιτρο πετρελαιοκινητήρα των 150 ίππων με κόστος από 32.400 ευρώ. Τον Ιούνιο ωστόσο θα έρθει στην Ελλάδα και η έκδοση με τον 1,5 λίτρων dieselτ ων 116 ίππων, η οποία θα είναι και η πιο προσιτή πετρελαιοκίνητη στη γκάμα. Εμείς, παρευρεθήκαμε στην επίσημη παρουσίαση του νέου Countryman σε ελληνικό έδαφος και διανύσαμε σχεδόν 500 χιλιόμετρα με αυτό από την Αθήνα μέχρι την Παύλιανη, από όπου και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας. Δείτε πατώντας εδώ αναλυτικά τις τιμές του νέου MINI Countryman.
«MINI» εμφάνιση με έμφαση στην πρακτικότητα
Οι γραμμές του αμαξώματος της νέας γενιάς του Countryman εμπνέονται από αυτές των νεότερων MINI για να μας φέρουν ένα πολύ μοντέρνο νέο crossover μοντέλο. Ξεχωρίζουν τα σήμα-κατατεθέν της MINI εμπρόσθια στρογγυλά φώτα, οι τονισμένοι προφυλακτήρες, η οροφή σε διαφορετικό χρώμα από το υπόλοιπο αμάξωμα, αλλά και οι αλουμινένιες πλαϊνές ποδιές και σπόιλερ (ανάλογα με την έκδοση). Παράλληλα, η εταιρεία τονίζει και την πρακτικότητα του μοντέλου της προσφέροντάς του αρκετές περιμετρικές γυάλινες επιφάνειες, που βοηθούν στην ορατότητα (ιδιαίτερα πρακτικά τα πλαϊνά πίσω τζάμια στις κολώνες της οροφής). Στο πεδίο των διαστάσεων, όπως προείπαμε το νέο Countryman έχει μεγαλώσει έχοντας μήκος 4,299 μέτρων (+202 χσλτ.), μεταξόνιο 2,67 μέτρων (+75 χλστ.), πλάτος 1,822 μέτρων (+33 χλστ.) και ύψος 1,561 μέτρων (+11 χλστ.), με άμεσα οφέλη στην εσωτερική του πρακτικότητα.
Διαβάστε ακόμα: Οδηγούμε στην Ελλάδα τη νέα BMW Σειρά 5
Υψηλή ποιότητα στο εσωτερικό με στιλάτη σχεδίαση
Το στυλ δεν λείπει και από την καμπίνα των επιβατών του νέου MINI Countryman, όπου ξεχωρίζει η μεγάλη στρογγυλή θέση στο κέντρο της κονσόλας που φιλοξενεί την οθόνη (αφής) για το σύστημα πολυμέσων, μαζί με τα στρογγυλά χειριστήρια για τον κλιματισμό ακριβώς από κάτω και τους αεροπορικού τύπου διακόπτες, μεταξύ των οποίων και αυτόν για την εκκίνηση του κινητήρα (σε κόκκινο χρώμα). Μπροστά από τον οδηγό ο πίνακας οργάνων ακολουθεί το στρογγυλεμένο μοτίβο του γενικότερου design του Countryman, ενώ το τιμόνι με τις μικρές διαστάσεις τονίζει επιπλέον τον σπορτίφ του χαρακτήρα. Στο ποιοτικό κομμάτι, το εσωτερικό του νέου Countryman διακρίνεται για την επιλογή των υλικών κάνοντας χρήση άφθονου μαλακού πλαστικού που αυξάνει τα επίπεδα, ενώ και όλες οι υπόλοιπες επιφάνειες με σκληρό πλαστικό ικανοποιούν απόλυτα με τη συναρμογή και το φινίρισμά τους. Πολύ καλή είναι και η πρακτικότητα του εσωτερικού, αφού 4 ενήλικες επιβάτες χωρούν χωρίς κανένα πρόβλημα στην καμπίνα του Countyman, ενώ μικρότερες παραχωρήσεις από ό,τι στο προηγούμενο μοντέλο θα απαιτηθούν για έναν ακόμη επιβάτη. Πολύ πρακτικό είναι το πορτ-μπαγκάζ, που διαθέτει χωρητικότητα 450 λίτρων (+100 λίτρα) και μεγαλύτερο άνοιγμα σε σχέση με το προηγούμενο Countryman, ενώ προαιρετικά υπάρχει και συρόμενο πίσω κάθισμα που αυξάνει ακόμα περισσότερο τη χωρητικότητα του χώρου αποσκευών.
Κινητήρες turbo από 1,5 λίτρα με πολύ καλές επιδόσεις
Το νέο MINI Countryman διατίθεται με μια πλήρη γκάμα turboκινητήρων βενζίνης και diesel, που ξεκινούν από τον 1.5 λίτρων turbo βενζινοκινητήρα των 136 ίππων του Countryman Cooper, συνεχίζουν με τον 2λιτρο turbo βενζινοκινητήρα των 192 ίππων του Cooper S και τον 2λιτρο turbodieselτων 150 ίππων του Cooper D, ενώ καταλήγουν στον 2λιτρο turbodiesel των 190 ίππων του Cooper SD. Όλες οι επιλογές συνδυάζονται και με την τετρακίνηση ALL4 της εταιρείας, ενώ προαιρετικά του 6τάχυτου μηχανικού, υπάρχει 6άρι αυτόματο κιβώτιο για το Cooper και 8τάχυτο για τα Cooper D και Cooper S. Το 8άρι αυτόματο είναι στάνταρ στο Cooper SD Countryman. Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του νέου Countryman, οδηγήσαμε αρχικά το κορυφαίο diesel μοντέλο, το οποίο μας ικανοποίησε πλήρως με το τράβηγμα και την απόδοσή του, καθώς και με την απόκριση του αυτόματου κιβωτίου του. Η μέση κατανάλωση σε όλη τη διάρκεια της διαδρομής μας και με 3 ενήλικες επιβάτες στο αυτοκίνητο δεν ξεπέρασε τα 8,5 λτ./100 χλμ. Παράλληλα, βρεθήκαμε και πίσω από το τιμόνι του αρχικού δικίνητου MINI Cooper Countryman με τα 136 άλογα και με το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, ένας συνδυασμός που έδειξε και με το παραπάνω αρκετός στο να κινήσει σβέλτα το αυτοκίνητο, διατηρώντας με άνεση ταχύτητες άνω των ορίων στην εθνική και με το αυτοκίνητο φορτωμένο. Η κατανάλωσή μας στα 250 περίπου χλμ. που κάναμε με αυτή την έκδοση κυμάνθηκε λίγο παραπάνω από τα 8,0 λτ./100 χλμ.
Διαβάστε ακόμα: Δοκιμή BMW X1 ντίζελ sDrive16d
Σπορτίφ και με βελτιωμένη άνεση στο δρόμο
Η MINI βασίζει το Countryman πάνω στην νεότερη πλατφόρμα UKL2 της εταιρείας και του χαρίζει μια ανάρτηση με Γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και Πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, που φέρει και αντιστρεπτικές στους δύο άξονες. Η ρύθμιση της ανάρτησης έχει βελτιώσει αισθητά τα επίπεδα της άνεσης του μοντέλου και έχει ως αποτέλεσμα να μην υπάρχουν ξερές αντιδράσεις και «κοπανήματα» κατά το πέρασμα από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Βελτιωμένος είναι και ο θόρυβος που έρχεται από την ποιότητα κύλισης του αυτοκινήτου, αν και σε πολύ υψηλές ταχύτητες δεν λείπουν κάποιοι αεροδυναμικοί θόρυβοι κυρίως από τις ράγες τις οροφής. Την ίδια στιγμή, στην εθνική το Countryman διατηρείται σταθερό και εκπέμπει σιγουριά στον οδηγό του, βοηθούμενο και από το πολύ καλό σε αίσθηση τιμόνι που είναι όσο βαρύ απαιτείται και παράλληλα, με την παραπάνω από απαιτούμενη πληροφόρηση. Στις στροφές, οι κλίσεις είναι μικρές και το αίσθημα ασφάλειας που εμπνέει το Countryman στην ευθεία διατηρείται αυτούσιο και εδώ, με τα περιθώρια πρόσφυσης να είναι πολύ υψηλά. Συνολικά, το νέο Countryman στο δρόμο ικανοποιεί περισσότερο από το προηγούμενο, έχοντας ένας σαφώς πιο ισορροπημένο χαρακτήρα μεταξύ της πολύ καλής άνεσης και των σπορτίφ οδικών χαρακτηριστικών.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||||
Μοντέλο | Cooper | Cooper S | Cooper D | Cooper SD |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.499 | 1.998 | 1.995 | 1.995 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 136/4.400-6.000 | 192/5.000-6.000 | 150/4.000 | 190/4.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 220/1.400-4.300 | 280/1.350-4.600 | 330/1.750-2.500 | 400/1.750-2.500 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 9,6 | 7,5 | 8,9 | 7,7 |
Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 202 | 225 | 208 | 220 |
Μεικτή (λτ./100 χλμ.) | 5,5 | 6,2 | 4,3 | 4,6 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 126 | 141 | 113 | 121 |
Βάρος (κιλά) | 1.440 | 1.505 | 1.480 | 1.540 |
Διαστάσεις | ||||
ΜήκοςXΠλάτοςΧΎψος (χλστ.) | 4.299Χ1.822Χ1.557 | |||
Μεταξόνιο (χλστ.) | 2.670 | |||
Χώρος αποσκευών (λτ.) | 450-1.390 |