Το φυσικό αέριο κίνησης για χρήση σε αυτοκίνητα έχει διαδοθεί στην χώρα μας εδώ και περίπου τέσσερα χρόνια μέσω των εργοστασιακών μοντέλων, ενώ πλέον εδώ και μερικούς μήνες μπορούν να γίνουν νόμιμα και μετατροπές. Η οικονομία που προσφέρει στις μετακινήσεις είναι μεγάλη, αφού εμφανίζει το χαμηλότερο κόστος από όλα τα καύσιμα, όχι μόνο σε σύγκριση με τη βενζίνη, αλλά και με το πετρέλαιο και υγραέριο (30% ακόμα πιο οικονομικό).
Γεγονός που δεν ισχύει μόνο στα «χαρτιά» των εργοστασιακών μετρήσεων, αλλά και στην πραγματικότητα, όπως διαπιστώσαμε για μια ακόμα φορά μέσω της μέτρησης κατανάλωσης που κάναμε,αυτή τη φορά με το Fiat Panda 0.9 TwinAir 80 PS CNG. Για τα σχεδόν 260 χλμ. που διανύσαμε την ίδια μέρα εντός και εκτός Αθήνας πληρώσαμε κάτι λιγότερο από 8 ευρώ, την στιγμή που τα διόδια στην 1η διαδρομή κόστισαν 10,6 ευρώ.
Να σημειώσουμε ότι δεν κάναμε κάποιο άτυπο διαγωνισμό οικονομίας όπου θα μπορούσαμε να πετύχουμε ακόμα χαμηλότερες τιμές κατανάλωσης, αλλά οδηγούσαμε με βάση τα όρια και τη ροή της κυκλοφορίας. Επίσης, το πρατήριο της ΔΕΠΑ στην Ανθούσα έχει ακόμα χαμηλότερη τιμή φυσικού αερίου στα 0,869 €/kg.
1η διαδρομή: Αθήνα – Λουτράκι – Αθήνα
Ξεκινώντας από το πρατήριο ανεφοδιασμού Fisikon που βρίσκεται στη Ν. Φιλαδέλφεια μπήκαμε στην Αττική Οδό με προορισμό το Λουτράκι. Αφού φτάσαμε στις ιαματικές πηγές Λουτρακίου κάναμε αναστροφή προς Αθήνα και επιστρέψαμε για ανεφοδιασμό και μέτρηση στο ίδιο πρατήριο Fisikon, μέσω της Λ. Αθηνών και Λ. Κηφισού. Οι ταχύτητες που κινούμασταν στην Ε.Ο. κυμαίνονταν μεταξύ 110-130 χλμ./ώρα, ενώ το ταξίδι διήρκησε λιγότερο από δύο ώρες. Στα 169,7 χιλιόμετρα που διανύσαμε, ο 0.9 TwinAir Turbo κινητήρας των 80 ίππων κατανάλωσε 5,53 κιλά φυσικό αέριο, τα οποία αντιστοιχούν με 4,91 ευρώ (με τιμή CNG 0,888€/kg), ή 3,25 kg/100 χλμ. (2,6 kg/100 χλμ. ανακοινώνει η Fiat για εκτός πόλης αλλά με μικρότερες ταχύτητες) ή μόλις 2,9 €/100 χλμ.!
2η διαδρομή: Γύρος της Αθήνας
Με γεμάτο το ρεζερβουάρ του φυσικού αερίου, ξεκινήσαμε από τη Ν. Φιλαδέλφεια, μπήκαμε στην Πατησίων, στρίψαμε στην Σταδίου και φτάσαμε στο Φάληρο μέσω της Λ. Συγγρού. Εκεί κάναμε αναστροφή προς Λ. Συγγρού ανηφορίσαμε τη Λ. Βασιλίσσης Σοφίας, Λ. Κηφισίας και φτάσαμε στο Κεφαλάρι της Κηφισιάς. Κατόπιν μέσω της Χαριλάου Τρικούπη και Τατοΐου βγήκαμε στη Λ. Κηφισού και φτάσαμε στο λιμάνι του Πειραιά. Από εκεί επιστρέψαμε ξανά στο πρατήριο της Fisikon μέσω της Λ. Κηφισού για μέτρηση κατανάλωσης. Για τα 89 συνολικά χιλιόμετρα χρειαστήκαμε 2 ώρες και 37 λεπτά. Το αυτοκίνητο γέμισε με 3,47 κιλά φυσικού αερίου, τα οποία αντιστοιχούν με 3,08 ευρώ, ή αλλιώς με 3,9 κιλά/100 χλμ. (τόσο ανακοινώνει η Fiat για την πόλη), ή μόλις 3,46 €/100 χλμ.
Άνετο και οικονομικό το Panda 0.9 TwinAir 80hp CNG
Το Fiat Panda CNG με τον κινητήρα 0.9 TwinAir Turbo διπλού καυσίμου (φυσικό αέριο και βενζίνη) διαθέτει δύο δεξαμενές για την αποθήκευση του φυσικού αερίου χωρητικότητας 12 κιλών, καθώς και το ρεζερβουάρ των 35 λίτρων για τη βενζίνη. Το 2κύλινδρο μηχανικό σύνολο, εκτός από χαμηλή κατανάλωση με το CNG προσφέρει και πολύ καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 12,8 δλ.), ενώ οι διαφορές με τη βενζίνη είναι ανεπαίσθητες. Στις χαμηλές στροφές και κυρίως στην εκκίνηση ο κινητήρας παρουσιάζει κραδασμούς (λόγω των 2 κυλίνδρων), όμως στο ταξίδι έχει ομαλή λειτουργία. Παράλληλα το Panda είναι άνετο, σταθερό και πολύ εύκολο στην οδήγηση. Όσο για την τιμή του (με το φυσικό αέριο), ξεκινά από τα 14.580 ευρώ, ενώ με εκπομπές CO2 85 γρ./χλμ. δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας.
Μετρήσεις κατανάλωσης | |||
Εθνική οδός | Πόλη | ||
Διαδρομή (χλμ.) | 169,7 | Διαδρομή (χλμ.) | 89,0 |
Κιλά CNG | 5,53 | Κιλά CNG | 3,47 |
Κόστος (ευρώ)* | 4,91 | Κόστος (ευρώ)* | 3,08 |
κιλά/100 χλμ. | 3,25 | κιλά/100 χλμ. | 3,9 |
ευρώ/100 χλμ. | 2,9 | ευρώ/100 χλμ. | 3,46 |
*Τιμή CNG 0.888€/kg |
Διαβάστε ακόμα τις παρακάτω συγκρίσεις: