Ήταν καλοκαίρι του 2016 όταν το Renault Kadjar, το πρώτο μικρομεσαίο crossover της Renault, πάτησε τους τροχούς του και στην χώρα μας, για να ξεκινήσει την εμπορική του πορεία, έχοντας ως στόχο όχι μόνο να αποτελέσει εναλλακτική αλλά να πρωταγωνιστήσει στην κατηγορία. Το Kadjar βασίζεται πάνω στην πλατφόρμα CMF της κοινοπραξίας Renault-Nissan, την οποία μοιράζεται μαζί με το Nissan Qashqai. Στην συγκεκριμένη περίπτωση, κάτω από το καπό του Renault Kadjar βρίσκεται ο πετρελαιοκινητήρας 1.5 λτ. dCi, ο οποίος είναι προδιαγραφών Euro 6b και αποδίδει 110 ίππους και 260 Nm ροπής.
Δείτε εδώ όλες τις δοκιμές αυτοκινήτων της Renault
Η πηγή της ζωής
Το μοτέρ είναι ο πρωταγωνιστής στην συγκεκριμένη έκδοση του Renault Kadjar, καθώς μπορεί τα νούμερα να μην φαίνονται εντυπωσιακά, παρόλα αυτά είναι ικανά να εξασφαλίσουν ικανοποιητικές επιδόσεις, τις οποίες παντρεύουν με πολύ καλά επίπεδα οικονομίας. Συγκεκριμένα, ο 1.5 dCi αποδίδει 110 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. και 260 Nm από τις 1.750 σ.α.λ. Τιμές που καθιστούν το γαλλικό crossoverικανό να κάνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 11,9 δλ. και του χαρίζουν τελική ταχύτητα 182 χλμ./ώρα. Αφήνοντας τα νούμερα κατά μέρος, στην πράξη το μοτέρ ανταποκρίνεται με σθένος στις εντολές του γκαζιού, χωρίς να διστάζει ακόμη και υπό πλήρες φορτίο, ενώ ανεβάζει στροφές γρήγορα και χωρίς να… ιδρώνει έως και τις 3.300 σ.α.λ. Η λειτουργία του είναι αρκετά πολιτισμένη και δεν αφήνει περιθώριο για παράπονα παρά μονό όταν ο ρυθμός περιστροφής ξεπερνά τις 3.500 σ.α.λ. οπότε και θορυβεί. Αλλά αυτό δεν είναι και κάτι που θα συμβαίνει συχνά, καθώς η σωστή κλιμάκωση του κιβωτίου αλλά και η ροπή από χαμηλά εξασφαλίζουν καλές επιταχύνσεις τόσο από στάση όσο και εν κινήσει, χωρίς να χρειαστεί το μοτέρ να στροφάρει ψηλά. Όσον αφορά στην πραγματική, μέση κατανάλωσή του, αυτή δεν ξεπερνά τα 5,9 λίτρα/100 χλμ.
Δίνει προτεραιότητα στην άνεση
Η συγκεκριμένη έκδοση του Renault Kadjar με τον πετρελαιοκινητήρα των 1.5 λτ. δεν θα μπορούσε να είναι εξαίρεση, στον κανόνα στον οποίο βαδίζει η υπόλοιπη γκάμα. Αυτό σημαίνει πρακτικά πως συνεχίζει την παράδοση των Γάλλων στο πεδίο της άνεσης, ξεχωρίζοντας για τα αρκετά καλά επίπεδα που προσφέρει, όπως αυτά ορίζονται τόσο από το set-up της ανάρτησης με τις σχετικά μεγάλες διαδρομές, όσο και κυρίως από την πολύ καλή ηχομόνωση, αλλά και την εξαιρετική ποιότητα κύλισης. Παράλληλα, το SUV της Renault διατηρεί μια εν γένει ασφαλή οδική συμπεριφορά, με ουδέτερα οδικά χαρακτηριστικά και πολύ καλή πρόσφυση, παρά τις υπαρκτές κλίσεις στις στροφές. Το τιμόνι έχει τεχνητή αίσθηση, είναι ελαφρύ και με αρκετές στροφές από άκρη σε άκρη, χωρίς να προδιαθέτει για γρήγορη οδήγηση, από την άλλη όμως υποβοηθά τον οδηγό στην κίνηση στην πόλη. Εκτός δρόμου τώρα, παρότι δικίνητο, το Kadjar δεν δυσανασχετεί σε μια διαδρομή με πατημένο χώμα, εκμεταλλευόμενο την αρκετή απόσταση από το έδαφος (200 χλστ.), αλλά και τη ρύθμιση της ανάρτησής του για να μεταφέρει χωρίς ενοχλήσεις τους επιβάτες του. Η θέση οδήγησης θα βολέψει όλους τους σωματότυπους χάρη στο μεγάλο εύρος ρυθμίσεων που διαθέτει, ενώ προσφέρει πολύ καλή περιμετρική ορατότητα. Η εργονομία από την άλλη είναι σε καλό επίπεδο και μόνο ο χειρισμός του συστήματος πολυμέσων θα χρειαστεί ένα μικρό διάστημα εξοικείωσης.
Renault Clio σε μεγέθυνση
Το Kadjar βασίζει την εμφάνισή του πάνω στη νεότερη σχεδιαστική φιλοσοφία της Renault, όπως αυτή εκφράστηκε για πρώτη φορά από το Renault Clio. Για αυτό τον λόγο εξάλλου παρατηρούμε και αρκετές ομοιότητες ανάμεσα στα δύο αυτοκίνητα, σε μεγαλύτερο μέγεθος φυσικά, καθώς το μήκος του Kadjar είναι στα 4.449 χλστ. Ένα μήκος το οποίο το τοποθετεί ανάμεσα στα μεγαλύτερα εκ των μεσαίων SUV της κατηγορίας. Το πλάτος του από την άλλη είναι 1.836 χλστ. και το ύψος του 1.607 χλστ. ενώ το μεταξόνιό του φτάνει στα 2.646 χλστ. Βασικό χαρακτηριστικό του σχεδιασμού του είναι η μεγάλη εμπρός μάσκα σε σχήμα «V», που κουμπώνει στα άκρα της τα όμορφα φώτα με LED στοιχεία, ενώ φιλοξενεί στο κέντρο της το μεγάλο λογότυπο της Renault. Αντίστοιχα στα πλαϊνά του αμαξώματος ξεχωρίζουν οι τονισμένοι «ώμοι» και η χαρακτηριστική μαύρη λωρίδα με χρώμιο χαμηλά στο μαρσπιέ, ενώ πίσω διακρίνουμε τα μοντέρνα φώτα με τη μεγάλη και πρακτική πόρτα του χώρου αποσκευών.
Ποιοτικό, πρακτικό και ευρύχωρο
Στο εσωτερικό του Renault Kadjar συναντάς όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που θα ήθελες να έχει ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας. Είναι σύγχρονο σε εμφάνιση, σε πείθει για την ποιότητα των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί, ενώ παράλληλα είναι πρακτικό και ευρύχωρο. Συγκεκριμένα, η σχεδίαση ακολουθεί λιτές γραμμές, δίνοντας έμφαση σε στοιχεία που τονίζουν τον τεχνολογικό χαρακτήρα του μοντέλου, όπως η μεγάλη οθόνη αφής 7,0 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό για το σύστημα πολυμέσων R-Link 2 ή ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων. Λείπουν κάποιες πιο φωτεινές επενδύσεις που θα έσπαγαν την κυριαρχία του μαύρου, από την άλλη όμως οδηγός και επιβάτες αποζημιώνονται από την πολύ καλή ποιότητα των υλικών, με μαλακό πλαστικό να ντύνει το ταμπλό και μέρος του εσωτερικού των θυρών. Προσόν του Kadjar αποτελούν και οι πολύ καλοί του χώροι, με το πίσω κάθισμα να είναι σε θέση να μεταφέρει τρεις ενήλικες επιβάτες χωρίς μεγάλες παραχωρήσεις από μέρους τους, έχοντας και ένα πλήρες επίπεδο δάπεδο που βολεύει τα πόδια του μεσαίου καθήμενου. Το πορτμπαγκάζ, εξαργυρώνει τις αυξημένες διαστάσεις του μοντέλου και προσφέρει πολύ καλή για τη μικρομεσαία κατηγορία χωρητικότητα 472 λίτρων, με χαμηλό κατώφλι φόρτωσης. Οι πλάτες των πίσω καθισμάτων πέφτουν με ευκολία μέσω ειδικών χειρολαβών στα πλαϊνά του χώρου αποσκευών, αυξάνοντας έως και τα 1.478 λίτρα το διαθέσιμο όγκο.
Δείτε εδώ όλες τις δοκιμές αυτοκινήτων ανά μάρκα
Το Renault Kadjar είναι ένα αυτοκίνητο που παρά τον ολοένα αυξανόμενο ανταγωνισμό καταφέρνει να στέκεται στο ύψος των περιστάσεων και να αποτελέι μία εξαιρετική επιλογή στην συγκεκριμένη κατηγορία. Ειδικά με τον πετρελαιοκινητήρα 1.5 dCi κάτω από το καπό του θα έχετε και επιδόσεις και κατανάλωση, χωρίς να χρειαστεί να κάνετε κανέναν περιορισμό. Όσον αφορά στην τιμή του, αυτή ξεκινά από τα 22.340 ευρώ.
(+): Ποιότητα κατασκευής, λειτουργία κινητήρα, άνεση-ποιότητα κύλισης, χώροι-πρακτικότητα, οδική συμπεριφορά, χαμηλή κατανάλωση
(-): Αίσθηση τιμονιού