H Citroen φέρνει τα πάνω κάτω στη δημοφιλέστατη κατηγορία των μικρών SUV με το νέο Citroen C3, το οποίο προσφέρει σε ασυναγώνιστες τιμές, αντίστοιχες ή και χαμηλότερες από μίνι ή μικρών χάτσμπακ. Το νέο γαλλικό city SUV πωλείται σε τιμές που ξεκινούν από μόνο 16.900 ευρώ, ενώ μέχρι το «όριο» των 20.000 ευρώ υπάρχουν αρκετές διαθέσιμες επιλογές για να καλύψουν ένα ευρύ αγοραστικό κοινό που θέλει ένα νέο αυτοκίνητο για τις αστικές του διαδρομές, αλλά και για ταξίδια «φορτωμένο» με επιβάτες και αποσκευές.
Εκδόσεις Citroen C3 έως 20.000 ευρώ
- 1.2 PureTech 100 hp You!: από 16.900 ευρώ
- 1.2 PureTech 100 hp Plus: από 18.500 ευρώ
- 1.2 PureTech 100 hp Max: από 19.900 ευρώ
- ë-C3 113 hp You!: από 18.900 ευρώ*
Ξεκινώντας με τον εξοπλισμό, στην πρώτη έκδοση You! τοποθετούνται τα εξής: 6 αερόσακοι, αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, ψηφιακό καντράν, προβολείς LED με αυτόματη λειτουργία, εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι καθρέπτες, κλιματισμός, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος και smartphone station όπου τοποθετείται το κινητό και γίνεται ράδιο και multimedia. Στη μεσαία έκδοση Plus προστίθενται οθόνη πολυμέσων 10,25 ιντσών, αυτόματη εναλλαγή μεσαίας-μεγάλης σκάλας φώτων, αυτόματη λειτουργία υαλοκαθαριστήρων, οροφή Bi-Ton, μπάρες οροφής, προστατευτικές ποδιές προφυλακτήρα, ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι και θερμαινόμενοι καθρέπτες, καθίσματα Advanced Comfort, τιμόνι με τεχνητό δέρμα και χειριστήρια, κάθισμα οδηγού ρυθμιζόμενο σε ύψος, πίσω κάθισμα αναδιπλούμενο 60/40, υφασμάτινη επένδυση στο ταμπλό και δερμάτινο τιμόνι. Στην κορυφαία έκδοση Max περιλαμβάνονται ακόμα αυτόματος κλιματισμός, πίσω ηλεκτρικά παράθυρα, 3D πλοήγηση, ασύρματη φόρτιση smartphone, φιμέ τζάμια, πίσω φώτα 3D και 17άρες ζάντες αλουμινίου.
Το νέο Citroen C3 άλλαξε τελείως σχεδιασμό και κατηγορία, αφού για πρώτη φορά απέκτησε SUV χαρακτηριστικά και έγινε ακόμα πιο μοντέρνο και πρακτικό. Η πιο τετραγωνισμένη αισθητική του μαζί με τα μαύρα προστατευτικά, τις ράγες οροφής, τα ασημί ένθετα στους προφυλακτήρες που θυμίζουν μπάρες, το αυξημένο ύψος των 1.567 χλστ., όπως και ο αρκετός αέρας από το έδαφος των 197 χλστ., χαρίζουν στο νέο C3 μια πιο «off road» εμφάνιση. Εντελώς νέο είναι και το εσωτερικό του, το οποίο εστιάζει στην απλότητα και στο να κάνει τις μετακινήσεις του οδηγού και των υπολοίπων επιβατών όσο πιο άνετες γίνεται. Γεγονός που συμβάλλουν και τα πολύ αναπαυτικά καθίσματα, τα οποία «αγκαλιάζουν» τα σώματα των επιβατών και τους κάνουν να νιώθουν πολύ ξεκούραστα. Τέσσερα άτομα με ύψος άνω του μέσου αναστήματος θα φιλοξενηθούν χωρίς να κάνουν παραχωρήσεις, έχοντας στη διάθεσή τους ένα πλήρως αξιοποιήσιμο χώρο αποσκευών 328 λίτρων.
Από την αρχική κιόλας έκδοση του νέου Citroen C3 των 16.900 ευρώ, δεν θα λείψει από τον οδηγό η δύναμη, αφού το γαλλικό city SUV εφοδιάζεται με τον 1.200άρη turbo βενζινοκινητήρα των 100 ίππων και 205 Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ. Το μηχανικό αυτό σύνολο εμφανίζει γεμάτο τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές και ανεβάζει εύκολα ρυθμούς (0-100 χλμ./ώρα σε 10,6 δλ.) και τους κρατά χωρίς πρόβλημα σε συνθήκες ταξιδιού. Παρά το γεγονός ότι το μοτέρ δεν διαθέτει υβριδική τεχνολογία (υπάρχει και Hybrid 100 e-DCS6 PLUS με τιμή από 21.900 ευρώ), η κατανάλωσή του είναι χαμηλή στα 6,7 λτ./100 χλμ., ενώ σε αυτοκινητόδρομο πέφτει στα 5,5 λτ./100 χλμ. Οι εκπομπές CO2 είναι 126 γρ./χλμ. και τα τέλη κυκλοφορίας είναι 81 ευρώ. Το αμιγώς ηλεκτρικό ë-C3 εφοδιάζεται με κινητήρα απόδοσης 113 ίππων και 120 Nm ροπής, ο οποίος αντλεί ρεύμα από μια μπαταρία χωρητικότητας 44,2 kWh. Επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 10,4 δλ., καταναλώνει στην πόλη 12,2 kWh/100 χλμ. και σε συνδυασμένο κύκλο 17,1 kWh/100 χλμ., με την αυτονομία να φτάνει έως τα 459 και 326 χλμ. αντίστοιχα. Για τη φόρτιση απαιτούνται 2 ώρες και 52 λεπτά σε Wallbox 11 kW, ή μόλις 26 λεπτά σε ταχυφορτιστή 100 kW.
Στο δρόμο το νέο Citroen C3 χτυπάει κορυφή σε άνεση, αφού η καινοτόμος ανάρτηση Citroen Advanced Comfort με Progressive Hydraulic Cushion (διπλά προοδευτικά υδραυλικά στοπ) «σιδερώνει» τις διαδοχικές ανωμαλίες του οδοστρώματος και λοιπές κακοτεχνίες με ένα μοναδικό τρόπο, χωρίς να περνά θορύβους στο εσωτερικό. Εκτός από ξεκούραστο είναι και πολύ σταθερό ακόμα και σε στροφές υπό έντονη πίεση, όπου εμφανίζει κλίσεις, αλλά ο αυτοκίνητο «γαντζώνει» στην άσφαλτο και το ESP επεμβαίνει διακριτικά με το που θα διαγνώσει ενδεχόμενο τάσης γλιστρήματος.