Η κατηγορία των μικρών SUV σαρώνει στην αγορά των καινούργιων αυτοκινήτων και φέτος, σημειώνοντας ένα νέο άλμα με μερίδιο αγοράς που έχει ξεπεράσει το 36% το πρώτο δίμηνο. Ανάμεσα στα πάρα πολλά μοντέλα, το Jeep Avenger παρουσιάζει ορισμένα μοναδικά γνωρίσματα που το κάνουν να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό. Ένα από αυτά είναι τα πιο τονισμένα off road χαρακτηριστικά του συγκριτικά με άλλα B-SUV με κίνηση στους δύο τροχούς. Εξάλλου, το θρυλικό όνομα της Jeep είναι ταυτισμένο με τα εκτός δρόμου οχήματα και έχει δημιουργήσει την ομώνυμη κατηγορία.
Παρόλα αυτά δεν είναι ένα άπιαστο όνειρο για το ευρύ αγοραστικό κοινό, αφού στην εισαγωγική έκδοση με τη χαμηλότερη τιμή προσφέρεται από 23.990 ευρώ. Πιο συγκεκριμένα στα χρήματα αυτά πωλείται το Avenger 1.2T 100 HP Longitude με εξοπλισμό που περιλαμβάνει ό,τι θέλει ο οδηγός από ένα σύγχρονο αυτοκίνητο. Μεταξύ άλλων διαθέτει οθόνη πολυμέσων 10,25 ιντσών με ασύρματη σύνδεση Apple Carplay και Android Auto, ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών, τα συστήματα αποφυγής εμπρόσθιας σύγκρουσης και διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, 6 αερόσακους, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, Full LED προβολείς, εμπρός υποβραχιόνιο, ηλεκτρικό χειρόφρενο και πολλά άλλα.
Το Jeep Avenger με την «τζιπάτη» εμφάνιση προσελκύει αμέσως το ενδιαφέρον, ενώ φαίνεται μεγαλύτερο από όσο είναι στην πραγματικότητα (μήκος 4.084 χλστ., πλάτος 1.776 χλστ., ύψος 1.528 χλστ. και μεταξόνιο 2.562 χλστ.). Η μάσκα με τις παραδοσιακές 7 κάθετες γρίλιες πλαισιώνει τα φωτιστικά σώματα και δημιουργεί ένα καλαίσθητο σύνολο, με τα πίσω φανάρια σε στυλ «X» να παραπέμπουν στα κλασσικά δοχεία μεταφοράς καυσίμου του Willys. Μοντέρνο και «ανάλαφρο» αισθητικά είναι το εσωτερικό του με την οριζόντια διάταξη του ταμπλό, στο κέντρο του οποίου φιλοξενείται η οθόνη των 10,25 ιντσών του εύχρηστου infotainment και πιο χαμηλά ένα ενιαίο πάνελ με φυσικούς διακόπτες. Ο οδηγός βρίσκει αμέσως τη θέση που τον βολεύει και οι χώροι εξυπηρετούν τις μεταφορικές ανάγκες τεσσάρων ατόμων με ύψος έως 1,8 μέτρα. Για τις αποσκευές τα 380 λίτρα είναι αρκετά και συνοδεύονται από ένα μεγάλο άνοιγμα και κανονικότατο σχήμα.
Το Jeep Avenger των 23.990 ευρώ τροφοδοτείται με το γνωστό -από πολλά μοντέλα του ομίλου Stellantis- 1.200άρη turbo 3κύλινδρο κινητήρα με την ισχύ των 100 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. και τα 205 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ. Η μετάδοση γίνεται αποκλειστικά μέσω του χειροκίνητου κιβωτίου των 6 ταχυτήτων με το χαρακτηριστικό αλουμινένιο στρογγυλό λεβιέ. Το μοτέρ είναι «γεμάτο» από τις χαμηλές στροφές, ευνοώντας το τράβηγμα και την ελαστικότητα, τόσο σε αστικούς ρυθμούς, όσο και σε αυτοκινητόδρομους όπου ανοίγει χωρίς να ζορίζεται, ταξιδεύοντας στα 130 χλμ./ώρα με 2.700 σ.α.λ. Παράλληλα εξασφαλίζει σβέλτες επιταχύνσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 10,6 δλ.), με μεικτή κατανάλωση που βρίσκεται στα 7 λτ./100 χλμ. ή και χαμηλότερα, σε δρόμους με πιο ήπια κίνηση. Εκπέμπει 125 γρ./χλμ. CO2 και «πληρώνει» 81 ευρώ τέλη κυκλοφορίας.
Στην οδήγηση το Avenger είναι πολύ βολικό στην πόλη χάρη και στις κόμπακτ διαστάσεις του, ενώ ταξιδεύει με ασφάλεια και με κατανάλωση που μπορεί να πέσει στα 6 λτ./100 χλμ. Η ανάρτηση είναι αρκετά σφιχτή σε ρύθμιση με αποτέλεσμα να περνούν κάποιες ανωμαλίες στην καμπίνα αν η άσφαλτος είναι μέτριας ή κακής ποιότητας με πολλές ανωμαλίες. Από την άλλη πλευρά και σε συνδυασμό με το σαφές τιμόνι, τις περιορισμένες κλίσεις στις στροφές και τα πολύ καλά φρένα, το Avenger έχει ένα ευχάριστο οδηγικό προφίλ. Εκτός δρόμου διαπρέπει για τα δεδομένα της κατηγορίας και των 2κίνητων SUV, χάρη στην μελετημένη προσέγγιση σε βασικές λεπτομέρειες. Η απόσταση από το έδαφος των 201 χλστ., οι μικρές γωνίες εισόδου (20 μοίρες), αναχώρησης (20 μοίρες) και ράμπας (35 μοίρες), το σύστημα ελέγχου κατάβασης Hill Descent Control και το Selec Terrain με τις επιλογές Eco, Normal, Sport, Sand, Mud και Snow κάνουν τη διαφορά.