Πριν η Mitsubishi κάνει τσιφλίκι το Ράλλυ Ντακάρ με το Pajero Evo, κερδίζοντας 7 σερί φορές (2001-2007) τον πιο διάσημο αγώνα αντοχής/επιβίωσης, τα ρεκόρ στο Παρίσι-Ντακάρ είχαν κάνει ένα τετραετές γαλλικό διάλειμμα. Υπεύθυνη για αυτό η Citroen και ένα κτηνώδες ZX.
Το ZX Rallye Raid έκανε την εμφάνισή του το 1990, αλλάζοντας μια και καλή την οπτική που έβλεπαν οι κατασκευαστές τα αγωνιστικά του Ντακάρ. Από εκεί που στους αμμόλοφους και τις έρημους έβλεπες βαρέως βελτιωμένα 4×4 παραγωγής (βλέπε Range Rover και Mitsubishi Pajero) ή προσαρμοσμένα αγωνιστικά του Group B (Porsche 959 και Peugeot 205 T16), η Citroen παρουσίασε ένα αυτοκίνητο εξελιγμένο ειδικά για αυτές τις συνθήκες. Το σωληνωτό σασί από χάλυβα υψηλής αντοχής, το ανθρακονημάτινο αμάξωμα, o 2.5λιτρος τετρακύλινδρος τούρμπο (στα 330-350 άλογα), το κύκλωμα ψύξης, οι αναρτήσεις, τα διαφορικά, το 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο, οι αεραγωγοί και οι θέσεις τους, αναρτήσεις-φρένα, τα πάντα, εξελίχθηκαν από λευκή κόλλα και με απώτερο στόχο τις επιδόσεις στα αφιλόξενα εδάφη του διαβόητου αγώνα.
Έπειτα από την πρώτη αναγνωριστική χρονιά, το 1990, ήρθε η νίκη το 1991, με τον Ari Vatanen. Μια νίκη που έδωσε έξτρα κίνητρο στους Γάλλους, ώστε να εξελίξουν το Evo II. Κυριότερο προσόν του η σημαντικότατη αύξηση στην ισχύ, από τα 330 στα 450 άλογα. Όλοι οι άλλοι τομείς συνέχισαν στα πρωταγωνιστικά επίπεδα του πρώτου Rallye Raid, μετατρέποντας το ZX στον απόλυτο δυνάστη των αγώνων/διοργανώσεων cross country. Από το 1993 έως το 1997, η Citroen κέρδισε 3 φορές το Ντακάρ (1994, 1995, 1996 με τον Pierre Lartigue), 5 σερί πρωταθλήματα FIA World Cup Cross-Country (4 με τον Lartigue, από ’93 μέχρι ’96, 1 με τον Vatanen), 2 ευρωπαϊκά πρωταθλήματα Rallycross (1995 και 1996 με τον Kenneth Hansen) και συνολικά 59 ειδικές διαδρομές στο Παρίσι-Ντακάρ!
Το Rallye Raid που βλέπουμε, παρέμεινε ενεργό από το 1990 μέχρι το 1993. Το ίδιο δεν σημείωσε κάποια νίκη, καθώς το καλύτερο αποτέλεσμα ήταν μια 6η θέση, ωστόσο δεν παύει να είναι μέρος του αγωνιστικού μύθου της Citroen. Εξ ου και η μετακόμισή του στο μουσείο της εταιρίας (Citroen Heritage), όταν αποσύρθηκε από την ενεργό δράση. Πλήρως και εργοστασιακώς αναπαλαιωμένο, έτοιμο να ξαναχυθεί στις μάχες με τους αμμόλοφους, σε ιστορικά ράλλυ φυσικά και εφόσον το επιθυμεί ο επόμενος ιδιοκτήτης. Ο οποίος, τώρα, θα χρειαστεί περίπου μισό εκατομμύριο ευρώ (475.000-525.000 ευρώ η εκτίμηση) για να το κάνει δικό του.