Μπορεί να υπάρχουν παράπονα σε πολλούς τομείς που αφορούν το αυτοκίνητο -κι όχι μόνο- στη χώρα μας, όμως ένα είναι σίγουρο: τα μυαλά που υπάρχουν στην Ελλάδα, δύσκολα συναντώνται αλλού. Το ίδιο ισχύει και για τα χέρια, που καταπιάνονται με τα αγαπημένα μας τετράτροχα.
Δείτε ακόμα: Ελληνική McLaren 650S 1.400 ίππων! (+video)
Ας ρίξουμε μια ματιά στον κλάδο της βελτίωσης. Έχουμε ένα από τα πρώτα Nissan Skyline GT-R34 που ξεπέρασαν τα 1.000 άλογα, την πιο δυνατή Mercedes-AMG A 45 προηγούμενης γενιάς και το ισχυρότερο, αλλά και ταχύτερο Mitsubishi Lancer Evo του πλανήτη! Το γνωστό και τερατώδες Evo IX της Extreme Tuners κατέχει το παγκόσμιο ρεκόρ στο 400άρι, με 7,708 δλ. και ταχύτητα εξοδου 252,04 χλμ./ώρα. Ο 4G63 αποδίδει στάνταρ 2.000 ίππους (1.600 στους τροχούς) και αναλόγως ρύθμισης, μπορεί να ανέβει στους 2.250 (1.800 στους τροχούς) και 2.600 ίππους (2.100 στους τροχούς), ενώ υπάρχει η προοπτική των 3.000 αλόγων! Το μοτέρ είναι υποκυβισμένο στα 1.780 κ.εκ., χαρίζοντας μια εξωσυμπαντική ειδική σχέση 1.460 ίππων/λίτρο. Αυτή τη στιγμή στροφάρει στις 13.500 σ.α.λ. και η σχέση συμπίεσης βρίσκεται στο 16,8:1.
Διαβάστε επίσης: Ελληνική Toyota Supra «αρρωσταίνει» την παραλιακή
Ο Σπύρος Πανόπουλος και το χρυσόχερο επιτελείο του, έχουν βάλει σκοπό να φτάσουν το μαγικό νούμερο «3.000», καταστρέφοντας κάθε έννοια ειδικής ισχύος στα 1.685 άλογα/λίτρο. Για τον λόγο αυτό, κατασκεύασαν μπιέλες από ανθρακόνημα προκειμένου να ανταπεξέλθουν στα τρομακτικά θερμικά φορτία και να επιτρέψουν τη μετατόπιση του κόφτη πάνω από τις 14.000 σ.α.λ.! Μάλιστα, το όριο τοποθετείται στην περιοχή των 15.000 σ.α.λ. Από το ίδιο υλικό είναι κατασκευασμένη και η φτερωτή της τουρμπίνας, η οποία ανεβάζει πίεση 2,9 bar. Εμείς δεν έχουμε παρά να ευχηθούμε «και εις ανώτερα»!