Δύσκολοι καιροί για κραταιές δυνάμεις, με την απόφαση της Ford για «κόψιμο» 4 μοντέλων από την γκάμα της να επικυρώνει το ανωτέρω γνωμικό. Το «Μπλε Οβάλ» παρουσιάζει μέχρι στιγμής ζημιές ύψους 62,3 εκατομμυρίων ευρώ στην Ευρώπη, κάτι που σημαίνει πως ο ευρωπαϊκός τομέας της Ford θα παρουσιάσει αρνητικό ισολογισμό στο τέλος του έτους.
Ο οικονομικός διευθυντής της αμερικανικής εταιρίας, Bob Shanks, ήταν απολύτως δεικτικός σε δηλώσεις του αναφορικά με το θέμα: «τα χαμηλά οικονομικά αποτελέσματα αποτυπώνουν την εσφαλμένη διαχείριση των κονδυλίων σε αντι-παραγωγικά μοντέλα και κατηγορίες, που δεν χαίρουν της εκτίμησης που έχαιραν παλαιότερα». Με λίγα λόγια, ο Shanks «φωτογράφισε» τα MPV της φίρμας, αλλά και το μοναδικό σεντάν που διαθέτει: το άλλοτε λαοφιλές Mondeo.
Δείτε ακόμα: Η Opel “έκοψε” δυο δημοφιλή μοντέλα της
Βάσει του εμπορικού πλάνου που κατήρτισε η Ford, τα κεφάλαια θα αναδιανεμηθούν σε SUV, crossovers και pick ups. Ήδη έχουν παρουσιαστεί οι crossover εκδόσεις Active των Fiesta και Focus, ενώ στις Η.Π.Α. το Fusion -όπως ονομάζεται το Mondeo εκεί- αποτελεί ήδη παρελθόν. Με δεδομένο ότι στην Ευρώπη το 2017 πουλήθηκαν 56.173 αντίτυπα του μεσαίου σεντάν -15.000 λιγότερα σε σχέση με το 2016 και πάνω από 100.000 μείον σε σχέση με το 2008– το μέλλον για το Mondeo δεν φαντάζει ευοίωνο ούτε εδώ.
Διαβάστε επίσης: Τιμές και εξοπλισμοί του νέου Ford Focus στην Ελλάδα
Αυτά που είναι σίγουρο πως θα μας αποχαιρετίσουν, είναι το σύνολο σχεδόν των πολυμορφικών Ford. Δηλαδή τα C-Max, S-Max και Galaxy. Οι πωλήσεις των μοντέλων της κατηγορίας έχουν πρακτικά εξανεμιστεί, εξαιτίας της υπερπροσφοράς SUV και crossover. Προς το παρόν δεν έχει επισημοποιηθεί, αλλά όταν ο CEO της εταιρίας Jim Hackett δηλώνει όπου σταθεί κι όπου βρεθεί πως «η Ford πρέπει να εμπλουτίσει την γκάμα της με SUV και crossover», ουσιαστικά προαναγγέλλει το τέλος της πολυμορφικής εκπροσώπησης για την Ford. Μοναδική εξαίρεση ίσως αποτελέσει το μικρότερο B-Max, το οποίο -αναλογικά- παρουσιάζει συμπαθητικά νούμερα πωλήσεων.