Ο στόλος των επιβατικών αυτοκινήτων και ελαφρών φορτηγών στην Ελλάδα είναι από τους πλέον γερασμένους στην Ε.Ε. ανεξαρτήτως καυσίμου. Αυτό καταδεικνύουν τα στοιχεία που συγκεντρώθηκαν για το έτος 2017 με το μέσο όρο της ηλικίας των αυτοκινήτων μας να ανέρχεται στα 15,4 χρόνια.
Δείτε ακόμη: Σωστή χρήση και συντήρηση του κλιματισμού στο αυτοκίνητο
Σε αντίθεση με άλλες χώρες που στοχεύουν σε οχήματα που επιβαρύνουν ελάχιστα το περιβάλλον, η Ελλάδα παρουσιάζει τα μεγαλύτερα ποσοστά κυκλοφορούντων επιβατικών στην κατηγορία Euro 3 (2000-2004), που καταλαμβάνουν το 27,9% του στόλου, σε σχέση με τα Euro 6, που καταλαμβάνουν ποσοστό μόλις 3,2%.
Ο ΣΕΑΑ (Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων) τονίζει πως το κόστος της συντήρησης ενός παλαιότερου οχήματος είναι πολύ πιο ακριβό από την απόσβεση και συντήρηση ενός νεότερου, εκτός αν ο ιδιοκτήτης αμελεί τη συχνή και σωστή συντήρηση του οχήματός του, συνέπεια επίσης των αναποτελεσματικών ελέγχων. Προσθέτει μάλιστα πως τα αυξημένα επίπεδα θορύβου από τα επιβατικά και ελαφρά φορτηγά παλαιότερης τεχνολογίας, σε σχέση με νεότερα οχήματα (πολύ περισσότερο με τα ηλεκτρικά), επιβαρύνουν τις ήδη «φορτωμένες» από ήχους και ρύπους πόλεις, καθιστώντας πολλές φορές την κατάσταση ανυπόφορη για τους κατοίκους της.
Όσον αφορά λοιπόν την γενικότερη κατάσταση στην Ευρωπαϊκή Ένωση, τη μικρότερη ηλικία επιβατικών αυτοκινήτων και ελαφρών φορτηγών, την έχει το Λουξεμβούργο με μέσο όρο στα 6,2 χρόνια, ενώ ακολουθούν Βέλγιο και Αγγλία με 7,7 και 8,5 χρόνια αντίστοιχα. 8,5 χρόνια είναι και η ηλικία του στόλου της Δανίας με την Γερμανία να κλείνει την πεντάδα με ηλικία στόλου αυτοκινήτων στα 8,9 χρόνια.
Διαβάστε επίσης: Πως και γιατί ο κινητήρας χάνει απόδοση
Στο άλλο άκρο, οι πέντε χώρες με τον πιο γηρασμένο στόλο επιβατικών αυτοκινήτων και φορτηγών είναι η Ρουμανία στην 21η θέση με 15,3 χρόνια, ακολουθεί η Ελλάδα με 15,4 χρόνια και την 25άδα κλείνουν οι Λετονία, Λιθουανία και Πολωνία με 16,3, 16,7 και 17,2 χρόνια αντίστοιχα.