Πότε έρχεται η ναυαρχίδα Hyundai Ioniq 9;

Στα τέλη του προηγούμενου έτους η Hyundai παρουσίασε την SUV, και όχι μόνο, ναυαρχίδα της, με τη μορφή του Ioniq 9. Οι Κορεάτες συγκέντρωσαν σχόλια και βλέμματα θαυμασμού, ξεκινώντας την παραγωγή του μεγαλύτερου μοντέλου τους πριν λίγες μέρες, ενώ σε εξέλιξη είναι και οι πρώτες εντός έδρας δημοσιογραφικές παρουσιάσεις. Οι πρώτες παραδόσεις, ωστόσο, αργούν ακόμα.

Πριν πάμε στο προκείμενο, να φρεσκάρουμε το τεχνικό και σχεδιαστικό υπόβαθρο του Ioniq 9. Η εμφάνιση του μεγαλύτερου Ioniq χαρακτηρίζεται από τις πληθωρικές διαστάσεις (5.080 χλστ. μήκος, 1.980 χλστ. πλάτος, 3.130 χλστ. μεταξόνιο) και την ενιαία LED ταυτότητα των φωτιστικών σωμάτων, εμπρός-πίσω. Η Hyundai δηλώνει περήφανα πως το μεταξόνιο των 3.13 μέτρων . είναι το μεγαλύτερο που έχει εμφανίσει ποτέ αυτοκίνητό της. Ορόσημο αποτελεί και ο αεροδυναμικός συντελεστής, καθώς με Cd 0,259 το Ioniq 9 γίνεται με τεράστια διαφορά το πιο αεροδυναμικό SUV της Hyundai, αλλά και ένα από τα πιο αεροδυναμικά γενικώς όλων των εποχών! Μοναδική προϋπόθεση, να εξοπλίζεται με 19άρες ζάντες (ως 21 ιντσών διαθέσιμες) και τις προαιρετικές κάμερες αντί των πλαϊνών καθρεπτών.

Τέτοιο ατελείωτο μεταξόνιο, δεν θα μπορούσε παρά να προσφέρει αρχοντικούς χώρους στην καμπίνα των επιβατών. Μέχρι 7 θα βολευτούν στις 3 σειρές καθισμάτων, με τις πρώτες δύο (οδηγού-συνοδηγού και πίσω) να διαθέτουν ανακλινόμενα Relaxation Seats και να δίνουν έναν αέρα στα πόδια, που φτάνει μέχρι τα 2.050 χλστ.! Οι πίσω επιβάτες, δηλαδή, όταν δεν χρησιμοποιείται η τρίτη σειρά, έχουν στη διάθεσή τους πάνω από 2 μέτρα χώρου για να απλώσουν την αρίδα τους! Άλλα 1.899 χλστ. απολαμβάνουν τα κεφάλια τους, την ώρα που η κεντρική κονσόλα Universal Island 2.0 -μαζί με το εντελώς επίπεδο πάτωμα- σύρεται και επιτρέπει τη μετακίνηση των επιβατών από τη μια σειρά στην άλλη δίχως να βγουν από το αυτοκίνητο!

Το Ioniq 9 βασίζεται στην πλατφόρμα E-GMP, όπου πατάει και το πολυβραβευμένο Kia EV9. Όλες οι εκδόσεις συνδυάζονται με μια τεράστια μπαταρία 110,3 kWh, με τη βασική να παίρνει κίνηση από έναν ηλεκτροκινητήρα 216 ίππων και 350 Nm τοποθετημένο πίσω (0-100 χλμ./ώρα σε 9,4 δλ.). Αυτή είναι και η έκδοση με τη μεγαλύτερη αυτονομία, φτάνοντας τα 620 χλμ. (με 19άρες ζάντες). Το επόμενο Long Range AWD προσθέτει μοτέρ 96 ίππων και 255 Nm μπροστά, επιταχύνοντας στα πρώτα 100 χλμ./ώρα εντός 6,7 δλ., ενώ το κορυφαίο Ioniq 9 Performance διπλασιάζει τα μοτέρ των 216 ίππων για μια συνδυαστική απόδοση 435 ίππων/700 Nm και ένα 0-100 χλμ./ώρα στα 5,2 δλ. Όλα τα Ioniq 9 περιορίζονται ηλεκτρονικά στα 200 χλμ./ώρα, με την ισχύ φόρτισης να φτάνει τα 350 kW και να επιτρέπει 10-80% σε 24 λεπτά. Πότε θα δούμε όλα τα παραπάνω από κοντά;

Βάσει χρονοδιαγράμματος της Hyundai, οι πωλήσεις στην Ευρώπη αναμένεται να ξεκινήσουν το φθινόπωρο του 2025 και οι πρώτες παραδόσεις είτε στα τέλη του σημερινού, είτε στις αρχές του επόμενου έτους.

Get it on Google Play Download on the App Store