Μπορεί η Toyota να «τρέφεται» εμπορικά από τα Yaris, Corolla, Auris, Prius κλπ., όμως υπάρχουν ειδικές περιπτώσεις που οι Ιάπωνες αποφασίζουν να το «ρίξουν έξω». Από τις πλέον χαρακτηριστικές είναι το Century, η ιαπωνική απάντηση στην Rolls-Royce.
To Century παράγεται ανελλιπώς εδώ και 51 χρόνια, αποτελώντας το όχημα που μετακινεί τον Αυτοκράτορα και τον εκάστοτε πρωθυπουργό της Ιαπωνίας. Η προηγούμενη γενιά -μόλις η 2η σε 5 δεκαετίες καριέρας- εφοδιαζόταν με έναν ατμοσφαιρικό 5.0λιτρο V12 απόδοσης 280 ίππων, ούσα αρκετά προσκολλημένη στο παρελθόν από πλευράς τεχνολογίας και επιδόσεων. Η σημερινή επιχειρεί να «παντρέψει» την παράδοση με τον εκσυγχρονισμό και βασίζεται στην υβριδική τεχνολογία για να το πετύχει.
Δείτε ακόμα: Tο 91% των υβριδικών στην Ελλάδα είναι Toyota!
Κάτω από το μήκους 5,3 μέτρων αμάξωμα κρύβεται το Lexus LS600h και το υβριδικό σύστημα κίνησης, που συνδυάζει έναν ατμοσφαιρικό 5λιτρο V8 381 ίππων και 510 Nm ροπής και έναν ηλεκτρικό κινητήρα 224 ίππων και 300 Nm ροπής. Η συνδυαστική απόδοση ανέρχεται στους 431 ίππους, με την μέση τιμή της κατανάλωσης να περιορίζεται στα 7,3 λίτρα/100 χλμ. Το συνολικό βάρος του Century ξεπερνά τους 2 τόνους, ενώ το μεταξόνιο υπερβαίνει τα 3 μέτρα χαρίζοντας μία από τις πιο «αρχοντικές» καμπίνες επιβατών που συναντά κανείς σε επιβατηγό αυτοκίνητο.
Διαβάστε επίσης: Toyota Camry στην θέση του Avensis για την Ευρώπη
Μεγάλο ρόλο σε αυτό παίζει και ο υπερ-πλούσιος εξοπλισμός, που περιλαμβάνει μέχρι αναδυόμενη οθόνη 11,6 ιντσών στο τούνελ της μετάδοσης για τους πίσω επιβάτες και σαμπανιέρα, ενώ στην ισοπεδωτική ποιότητα κύλισης συνδράμει η αερανάρτηση. Τη διαφορά στο εσωτερικό κάνει η επένδυση των καθισμάτων, που κάνει χρήση 100% βαμβακερού υφάσματος, ωστόσο υπάρχει και η επιλογή του δέρματος.
Το Century κοστολογείται στα 19.600.000 γεν, ήτοι περίπου 151.000 ευρώ. Βέβαια, η «αυτοκρατορική» λιμουζίνα της Toyota διατίθεται αποκλειστικά στην αγορά της Ιαπωνίας. Ενδεικτικά, στην Ιαπωνία η αρχική Mercedes S 400 πωλείται από 11.400.000 γεν (88.000 ευρώ).