Η Renault το 2013 με την παρουσίαση του πρώτης γενιάς Captur, έκανε το πρώτο και πολύ σημαντικό της βήμα στην κατηγορία των μικρών SUV, όπου διέπρεψε σε πωλήσεις (πάνω από 1,5 εκατομμύρια μονάδες μέχρι σήμερα). Τότε δεν υπήρχε ουσιαστικά άμεσος ανταγωνιστής, όμως τώρα η κατηγορία έχει πολλούς και σημαντικούς διεκδικητές. Παρόλα αυτά, το υπάρχον Captur διατήρησε την ηγετική του θέση έχοντας πουλήσει το 2018 στην Ευρώπη πάνω από 215.000 αυτοκίνητα.
Δείτε ακόμη: Νέο Renault Clio: Το καλύτερο Clio από ποτέ!
Την κατάλληλη στιγμή, η Renault αποφάσισε να αντικαταστήσει το Captur με ένα εντελώς νέο μοντέλο, το οποίο το μόνο στοιχείο που κράτησε από τον προκάτοχό του είναι η ονομασία. Όλα τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του, τόσο αυτά που φαίνονται, όσο αυτά που υπάρχουν κάτω από το αμάξωμα, είναι εντελώς καινούργια. Εμείς, το είδαμε από κοντά και το οδηγήσαμε στα πλαίσια της παγκόσμιας δημοσιογραφικής του παρουσίασης που πραγματοποιήθηκε στην Αττική (και γι’ αυτό νιώθουμε υπερήφανοι) και σας μεταφέρουμε όλες τις πληροφορίες και τις εντυπώσεις μας. Επίσης, να σημειώσουμε, ότι το νέο Captur θα λανσαριστεί στην Ελλάδα το Φεβρουάριο του 2020.
Πολύ όμορφο σε σχεδίαση
Από την πρώτη κιόλας ματιά, το νέο Renault Captur μαγνητίζει και γοητεύει με τον πάρα πολύ ελκυστικό του σχεδιασμό, από όποια πλευρά και να το δει κανείς. Δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε ότι είναι από τα πιο όμορφα SUV της κατηγορίας του -και όχι μόνο. Σε σχέση με το υπάρχον Captur, το νέο είναι σημαντικά αλλαγμένο και σε διαστάσεις. Συγκεκριμένα, έχει μήκος 4.227 χλστ. (+11 εκ. από το πρώτης γενιάς Captur), πλάτος 1.797 χλστ., ύψος 1.576 χλστ. και μεταξόνιο 2.639 χλστ. (+2 εκ.). Το καλοσμιλεμένο του αμάξωμα συνδυάζει το δυναμισμό με την κομψότητα, ενώ βασικό του γνώρισμα αποτελούν τα φωτιστικά σώματα σε σχήμα «C». Μάλιστα, από τη βασική έκδοση, τα μπροστινά φανάρια θα είναι Full LED. Την ξεχωριστή του εικόνα τονίζουν με την σειρά τους οι 90 χρωματικοί συνδυασμοί, μέσω των επιλογών 11 χρωμάτων αμαξώματος, 4 οροφής και 3 πακέτων εξωτερικής εξατομίκευσης.
Μοντέρνο και ποιοτικό εσωτερικό
Εντελώς νέο είναι το εσωτερικό του ολοκαίνουριου Captur, το οποίο έχει αναβαθμιστεί πλήρως και σε κάθε επίπεδο. Όπως και στο νέο Clio, έτσι και στο δεύτερης γενιάς Captur κυριαρχούν οι ίσιες γραμμές στο ταμπλό και η κάθετη οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων συστήματος infotainment των 7 ή 9,3 ιντσών. Επίσης, υπάρχει νέος ψηφιακός πίνακας οργάνων 7 ή 10,2 ιντσών με γραφικά που αλλάζουν. Σημαντικά αναβαθμισμένο είναι και σε ποιότητα κατασκευής, μέσω της ευρείας χρήσης μαλακών υλικών σε διάφορα σημεία της καμπίνας, όπως είναι σε ολόκληρο το ταμπλό, στις εμπρός πόρτες και στη κονσόλα.
Δείτε ακόμη: Διαθέσιμα τα πιο μεγάλα Renault Megane (+τιμές)
Την πρακτικότητα ενισχύουν με την σειρά τους οι πολλές θήκες, το συρτάρι από την πλευρά του συνοδηγού και η «αιωρούμενη» κεντρική κονσόλα στην έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο EDC τεχνολογίας «shift by wire» (οι αλλαγές γίνονται μέσω ηλεκτρονικής μετάδοσης των εντολών, χωρίς ντίζες). Επιπλέον, το νέο Captur, με το λανσάρισμά του θα προσφέρει μέχρι και 18 συνδυασμούς εσωτερικής διακόσμησης. Βελτίωση έχει υπάρξει και στους χώρους για τους επιβάτες (+17 χλστ. για τα γόνατα πίσω) και τις αποσκευές. Η συνολική χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ φτάνει τα 536 λίτρα με τη μετακίνηση του πίσω συρόμενου καθίσματος σε διαδρομή έως και 16 εκατοστά.
Άνετο στην οδήγηση
Με τη νέα πλατφόρμα CMF-B, το νέο Captur έγινε ακόμα καλύτερο στο δρόμο, αφού συνδυάζει κατάλληλα το πολύ καλό πάτημα με την άνεση στην οδήγηση. Από τα πρώτα κιόλας μέτρα που διανύσαμε στους ελληνικούς δρόμους, εκτιμήσαμε την ησυχία που επικρατεί στο εσωτερικό του, χάρη στην προσεγμένη ηχομόνωση. Ο θόρυβος από τον κινητήρα 1.3 TCe 130 και 155 που οδηγήσαμε είναι χαμηλός, η ποιότητα κύλισης πολύ καλή, όπως επίσης και η άνεση από τις αναρτήσεις, ειδικά το TCe 130 με τις 18 ιντσών ζάντες έναντι των 19 ιντσών του TCe 155.
Παρά την αύξηση των εξωτερικών του διαστάσεων, το νέο Captur είναι ευέλικτο και εύκολο στους χειρισμούς. Σε ταχύτητες ταξιδιού είναι ξεκούραστο και σταθερό, όπως επίσης και σε διαδρομές με στροφές, Εκεί τα όρια πρόσφυσης είναι αυξημένα και το εμπρός τμήμα του αυτοκινήτου ακολουθεί πιστά τις εντολές του οδηγού. Με περισσότερη πίεση, η τάση υποστροφής είναι περιορισμένη και εκδηλώνεται προοδευτικά, ενώ το τιμόνι αν και ελαφρύ είναι άμεσο. Σχετικά με τα φρένα, τα ταμπούρα που υπάρχουν στον πίσω άξονα σε όλες τις εκδόσεις, ίσως κάποιους ξενίζουν κυρίως οπτικά, ωστόσο όπως επιβεβαίωσαν από την Renault δεν τίθεται θέμα ασφαλείας.
Δείτε ακόμη: Ήρθε το νέο Renault Kadjar με νέους κινητήρες (+τιμές)
Άλλωστε το νέο Captur έχει πολύ υψηλά στάνταρ και σε αυτόν τον πολύ βασικό τομέα, χάρη και στην πληθώρα των συστημάτων ασφαλείας (ADAS / Advanced Driver Assistance Systems). Επιγραμματικά, αναφέρουμε το σύστημα υποβοήθησης κίνησης σε αυτοκινητόδρομο και μποτιλιάρισμα (Highway & Traffic Jam Companion), το ενεργό cruise control, το αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, το σύστημα προειδοποίησης τυφλού σημείου και το σύστημα προειδοποίησης εκτροπής από τη λωρίδα.
Πλήρης γκάμα κινητήρων και Plug-in hybrid
Το νέο Captur είναι αναβαθμισμένο και όσον αφορά στη γκάμα των κινητήρων βενζίνης και diesel, με απόδοση από 100 έως 155 ίππους στις εκδόσεις βενζίνης και από 95 έως 115 ίππους στις εκδόσεις diesel και σε συνδυασμό με χειροκίνητο κιβώτιο 5 ή 6 ταχυτήτων ή αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη (βλ. παρακάτω τεχνικά χαρακτηριστικά). Από το 2020 θα υπάρξει και ένα υβριδικό σύστημα κίνησης με πρίζα (Plug-in hybrid) με την ονομασία E-TECH Plug-in. Στην παρουσίαση του αυτοκινήτου υπήρχαν οι εκδόσεις 1.3 TCe 130 και 155 EDC, οι οποίες μας άφησαν πολύ καλές εντυπώσεις. Ειδικά η 1.3 TCe 130 με το μεγαλύτερο εμπορικό ενδιαφέρον, ταιριάζει ιδανικά στο νέο Captur. O 4κύλινδρος turbo κινητήρας των 130 ίππων ξεχωρίζει για την ιδιαίτερα ποτισμένη του λειτουργία, το θετικό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές και τις γρήγορες επιταχύνσεις που εξασφαλίζει.
Έκδοση | TCe 100 | TCe 130 | TCe 155 |
Κινητήρας (κ.εκ.) | 999 | 1.333 | 1.333 |
Ταχύτητες | 6 | 6 (EDC7) | EDC7 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 100/5.000 | 130/5.000 | 154/5.500 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 160/2.750 | 240/1.600 | 270/1.800 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 13,3 | 10,6 (9,6) | 8,6 |
Τελ. ταχ. (χλμ./ώρα) | 173 | 195 (193) | 202 |
Βάρος (κιλά)* | 1.190 | 1.234 (1.259) | 1.266 |
Έκδοση | Blue dCi 95 | Blue dCi 115 | |
Κινητήρας (κ.εκ.) | 1.461 | 1.461 | |
Ταχύτητες | 6 | 6 (EDC7) | |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 95/3.750 | 115/3.750 | |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 240/1.750 | 260/2.000 | |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | – | 11,9 (11,0) | |
Τελ. ταχ. (χλμ./ώρα) | – | 187 (186) | |
Βάρος (κιλά)* | 1.295 | 1.303 (1.327) |