Με το Citroen C3 Aircross η γαλλική μάρκα κάνει την είσοδό της στην συνεχώς αναπτυσσόμενη κατηγορία των SUV/crossover, με ένα μοντέλο που αντικαθιστά το C3 Picasso και συνδυάζει την πρακτικότητα των MPV με το «υπερυψωμένο» αμάξωμα και δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου (στις εκδόσεις με το Grip Control). Παράλληλα, όπως όλα τα Citroen, έτσι και το κόμπακτ C3 Aircross μήκους 4.150 χλστ. διαθέτει ξεχωριστό σχεδιασμό με άφθονες καμπύλες, πολλές γυάλινες επιφάνειες και οβάλ σχήματα.
Δείτε ακόμη: Δοκιμή Citroen C3 1.6 BlueHDi 100 S&S
Η γκάμα των κινητήρων που διατίθεται καλύπτει κάθε ανάγκη και προσφέρεται με τον κινητήρα βενζίνης 1.2 PureTech 82, 110 και 130, καθώς και με τους πετρελαίου 1.6 BlueHDi 100 (διαβάστε εδώ τη δοκιμή) και 120, σε τιμές που ξεκινούν από τα 15.300 ευρώ. Αυτή τη φορά δοκιμάζουμε το C3 Aircross 1.2 PureTech 110, το οποίο πωλείται σε τιμές που ξεκινούν από τα 17.460 ευρώ στη δεύτερη εξοπλιστική έκδοση Feel, η οποία περιλαμβάνει όλα τα σύγχρονα και απαραίτητα στοιχεία ανέσεων και ασφαλείας.
Πρακτικό, ευρύχωρο και μοντέρνο εσωτερικό
Όπως στο αμάξωμα, έτσι και στο εσωτερικό του C3 Aircross κυριαρχούν οι πολλές καμπύλες επιφάνειες και τα γεωμετρικά σχήματα, τα οποία συνθέτουν μια μοντέρνα εικόνα. Παράλληλα, το βλέμμα εστιάζει στη μεγάλη οθόνη αφής των 7 ιντσών, όπου έχουν ενσωματωθεί λειτουργίες του αυτοκινήτου, όπως είναι -μεταξύ άλλων- ο χειρισμός του ηχοσυστήματος και του air condition. Πλήρης και ευανάγνωστος είναι ο πίνακας οργάνων με τις αναλογικές και ψηφιακές ενδείξεις. Ο οδηγός κάθεται σχετικά ψηλά, απολαμβάνει πολύ καλή ορατότητα και θα βολευτεί στο αναπαυτικό κάθισμα, ενώ έχει στη διάθεσή του αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα. Από πλευράς κατασκευής έχει γίνει ευρεία χρήση σκληρών πλαστικών, τα οποία έχουν προσεγμένη συναρμογή και φινίρισμα. Μεταξύ των βασικών πλεονεκτημάτων του Citroen C3 Aircross είναι οι άνετοι χώροι που προσφέρει στους εμπρός και πίσω επιβάτες, καθώς και το μεγάλο και πλήρως εκμεταλλεύσιμο πορτ μπαγκάζ των 410 λίτρων.
Άνετο στην οδήγηση και σταθερό
Το πρώτο στοιχείο που αντιλαμβάνεται και εκτιμά αμέσως ο οδηγός του Citroen C3 Aircross είναι η άνεση που απολαμβάνει, τόσο από το αναπαυτικό και φαρδύ κάθισμα, όσο και από τις αναρτήσεις. Η σχετικά μαλακή τους ρύθμιση σε συνδυασμό με τα ελαστικά 205/60 R16 εξασφαλίζουν πολύ καλή απορρόφηση των διαφόρων ανωμαλιών του οδοστρώματος και μόνο οι πιο έντονες θα γίνουν αισθητές στους επιβάτες υπό τη μορφή θορύβου. Παράλληλα, το C3 Aircross είναι εύκολο στους χειρισμούς και στο παρκάρισμα, ευνοώντας έτσι την ευελιξία στην πόλη όπου θα κάνει τα περισσότερα χιλιόμετρα. Εκτός πόλεως το αμάξωμά του παρουσιάζεται σταθερό και εμπνέει εμπιστοσύνη ακόμα και σε γρήγορους ρυθμούς κίνησης που δεν θα δυσκολευτεί να αναπτύξει και να διατηρήσει. Στις στροφές οι κλίσεις του αμαξώματος δεν είναι έντονες και τα περιθώρια πρόσφυσης αρκετά, ενώ κατόπιν έντονης πίεσης θα εμφανίσει τάσεις υποστροφής. Το τιμόνι είναι εστιασμένο και αυτό στην άνεση και ευκολία στους χειρισμούς, ικανοποιώντας με την απόκριση και αίσθηση που προσφέρει για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Αποδοτικός ο 1.200άρης turbo των 110 ίππων
Ο μεσαίος σε απόδοση 3κύλινδρος PureTech κινητήρας βενζίνης των 1.2 λτ. με turbo και άμεσο ψεκασμό αποδίδει 110 ίππους και 205 Nm ροπής από τις 1.500 σ.α.λ., εξασφαλίζοντας σβέλτες επιδόσεις με λογικές απαιτήσεις σε καύσιμο. Το μηχανικό αυτό σύνολο διαθέτει θετικό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές και ανεβάζει εύκολα ρυθμούς με βαθύ πάτημα του πεντάλ του γκαζιού, επιταχύνοντας χωρίς πρόβλημα το αμάξωμα των 1.159 κιλών, τόσο από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 10,2 δλ.), όσο και εν κινήσει. Μειονέκτημα αποτελούν η υπαρκτή τραχύτητα και οι κραδασμοί στις χαμηλές στροφές και ειδικά κατά την εκκίνηση. Το 5τάχυτο κιβώτιο με τη μακριά κλιμάκωση (130 χλμ./ώρα με 2.900 σ.α.λ.) δεν κρεμάει τον κινητήρα στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις λόγω της διαθέσιμης ροπής, ωστόσο ο επιλογέας των ταχυτήτων θα μπορούσε να είχε πιο κοντές διαδρομές. Τέλος, η κατανάλωση κυμάνθηκε σε μεικτή χρήση στα 7,5 λτ./100 χλμ.
Δείτε ακόμη: Δοκιμή Citroen C4 Cactus 1.2 PureTech 110
(+) Ξεχωριστός σχεδιασμός, πρακτικότητα εσωτερικού, άνεση, χώροι για επιβάτες και αποσκευές, τιμή
(-) Μακριές διαδρομές επιλογέα ταχυτήτων, κραδασμοί κινητήρα στις χαμηλές στροφές