Δοκιμή Citroen C5 Aircross 1.2 Hybrid 136 e-DCS6

To Citroen C5 Aircross απέκτησε νέο υβριδικό σύστημα κίνησης σε συνδυασμό με πιο εξελιγμένο κινητήρα 1.2 PureTech ισχύος 136 ίππων και αποκλειστικά με νέο ηλεκτροκίνητο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη e-DCS6. Ένα ταίριασμα που προσφέρει χαμηλότερη κατανάλωση και εκπομπές ρύπων από το μη εξηλεκτρισμένο μοτέρ 1.2 PureTech 130 μαζί με αξιοπρεπέστατες επιδόσεις.

Από πλευράς τιμών η αρχική έκδοση You! ξεκινά από την ελκυστική τιμή των 31.500 ευρώ, περιλαμβάνοντας πλήρη εξοπλισμό σε όλα τα επίπεδα (βλ. παρακάτω πίνακα) και κορυφαίες ανέσεις. Να σημειωθεί ότι την γκάμα πλαισιώνουν ο κινητήρας 1.2 PureTech 130 (μόνο με μηχανικό 6τάχυτο κιβώτιο), ο ντίζελ 1.5 BlueHDi 130 EAT8 και ο Plug-in Hybrid 1.6 225 e-EAT8. Επιπλέον, όπως και όλα τα Citroen, έτσι και το C5 Aircross 1.2 Hybrid 136 e-DCS6 καλύπτεται με 5ετή εργοστασιακή εγγύηση.

Mild Hybrid με χαρακτηριστικά Full Hybrid

Πρωταγωνιστικό ρόλο στο συγκεκριμένο Citroen C5 Aircross έχει ο νέος υβριδικός κινητήρας. Καρδιά του συστήματος αποτελεί ο νέας γενιάς (κύκλου Miller) 1.2 PureTech, ο οποίος διαθέτει νέα εξαρτήματα κατά 40%. Το 3κύλινδρο turbo μηχανικό αυτό σύνολο με τον υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας αποδίδει 136 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 230 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ. Το ηλεκτρικό μοτέρ μόνιμου μαγνήτη μπορεί να αναπτύξει μέγιστη ισχύ 28 hp και ροπή 55 Nm, ενώ αντλεί ενέργεια από μια αυτοφορτιζόμενη μπαταρία ιόντων λιθίου 48V, με διαθέσιμη ωφέλιμη χωρητικότητα 0,432kWh (ονομαστική 0,890 kWh). Είναι εγκατεστημένη κάτω από το αριστερό μπροστινό κάθισμα, που σημαίνει ότι δεν επηρεάζει καθόλου τους διαθέσιμους χώρους.

Ο ηλεκτροκινητήρας επιτρέπει στο C5 Aircross να κινείται με 100% ηλεκτρική ισχύ για χαμηλές απαιτήσεις ροπής, σε χαμηλές ταχύτητες, κατά τους ελιγμούς ή την επιβράδυνση και βοηθά τον βενζινοκινητήρα κατά την εκκίνηση. Να σημειώσουμε ότι άλλα ήπια υβριδικά συστήματα (εκτός ομίλου Stellantis) δεν προσφέρουν αμιγώς ηλεκτρική κίνηση, παρά μόνο υποβοήθηση στην εκκίνηση και στις επιταχύνσεις. Κατά τη διάρκεια της επιβράδυνσης, λειτουργεί ως γεννήτρια για τη φόρτιση της μπαταρίας, γεγονός που μειώνει ταυτόχρονα τη φθορά των φρένων γιατί επιβραδύνει πιο έντονα το όχημα όταν ο οδηγός σηκώνει το πόδι του από το πεντάλ του γκαζιού. Επίσης, συνδυάζεται αποκλειστικά με νέο ηλεκτροκίνητο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (e-DCS6) 6 ταχυτήτων, το οποίο παρουσιάζεται ιδιαίτερα ομαλό και άμεσο, είτε στην πλήρως αυτόματη λειτουργία, είτε στη χειροκίνητη με τα paddles.

Το C5 Aircross 1.2 Hybrid 136 e-DCS6 επιταχύνει σε γοργούς ρυθμούς όποτε ζητηθεί από τον οδηγό (0-100 χλμ./ώρα σε 10,2 δλ.), ο οποίος δεν θα νιώσει ότι του λείπει δύναμη. Παράλληλα το υβριδικό σύνολο είναι ελαστικό από τις χαμηλές στροφές, ενώ σε αστικούς ρυθμούς και με ήπιο γκάζι μπορεί να δει πολύ χαμηλές καταναλώσεις στο trip computer, ακόμα και κοντά στα 4 λτ./100 χλμ.! Σε κανονικές συνθήκες και σε μεικτή χρήση, η μέση τιμή των 7,7 λτ./100 χλμ. είναι χαμηλή. Πληροφοριακά, στο C5 Aircross 1.2 PureTech 130 AT8 είχαμε μετρήσει μεικτή κατανάλωση 8,8 λτ./100 χλμ.

Μετρ των ανέσεων

Με την ηλεκτροκίνηση σε ήπιους ρυθμούς, το ήδη πολύ άνετο C5 Aircross 1.2 Hybrid 136 e-DCS6 γίνεται ακόμα πιο ξεκούραστο στις αστικές μετακινήσεις. Φυσικά πρόκειται για ένα ταξιδιάρικο αυτοκίνητο, αφού ακόμα και μετά από πολύωρο ταξίδι οι επιβάτες κατεβαίνουν από το αυτοκίνητο χωρίς να νιώθουν πιασμένοι, χάρη και στα εξαιρετικά αναπαυτικά καθίσματα. Ταυτόχρονα τα καινοτόμα αμορτισέρ Progressive Hydraulic Cushions μειώνουν τις κάθετες ταλαντώσεις και δίνουν την αίσθηση ότι το αυτοκίνητο πατάει σε ένα στρώμα αέρα, δίχως να εμφανίζει τάσεις πλεύσης ή χαλαρότητας. Παράλληλα πολλές ανωμαλίες του οδοστρώματος οι επιβάτες δεν τις αντιλαμβάνονται, όταν σε άλλα αυτοκίνητα γίνονται αισθητές. Εν συντομία να υπενθυμίσουμε ότι τα αμορτισέρ αυτά ενσωματώνουν δύο υδραυλικά στοπ σε κάθε πλευρά, ένα για συμπίεση και ένα για αποσυμπίεση, αντί ελατήριο και μηχανικό στοπ που έχουν τα συμβατικά αμορτισέρ.

Παρότι είναι ένα SUV με μπόλικο όγκο και ανάστημα (μήκος 4.500 χλστ. και ύψος 1.654 χλστ.) δεν θα αρνηθεί να πιεστεί σε διαδρομές με στροφές. Τα Progressive Hydraulic Cushions περιορίζουν σημαντικά τις κλίσεις του αμαξώματος και το αυτοκίνητο στρίβει με σιγουριά, εμφανίζοντας υψηλά περιθώρια πρόσφυσης. Σίγουρα δεν φτιάχτηκε για να είναι «fun to drive», αφού το τιμόνι είναι ελαφρύ σε αίσθηση (βαραίνει λίγο στην επιλογή Sport) αλλά άμεσο, ενώ τα φρένα ακινητοποιούν έγκαιρα τους 1,5 τόνους του SUV. Όσοι πάλι θέλουν να πατήσουν σε χωματόδρομους, τα 230 χιλιοστά απόστασης από το έδαφος βοηθούν στο να μην «πληγωθεί» το δάπεδο του C5 Aircross.

Ευρύχωρο σαλόνι για 5 επιβάτες

Μετά την τελευταία ανανέωση που δέχτηκε το Citroen C5 Aircross πριν από δύο χρόνια, εκσυγχρονίστηκε εξωτερικά με την «πλαστική» που υποβλήθηκε το εμπρός τμήμα του. Μικροαλλαγές έγιναν και στο εσωτερικό του, όπως στην κεντρική κονσόλα και στην τοποθέτηση νέων επενδύσεων. Στο 1.2 Hybrid, η μόνη διαφορά εντοπίζεται στον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών, όπου προστέθηκαν και πληροφορίες για την υβριδική οδήγηση. Συγκεκριμένα απεικονίζεται η ροή ενέργειας του υβριδικού συστήματος κίνησης, η ένδειξη φόρτισης μπαταρίας και η λειτουργία οδήγησης (Charge, Eco, Power), ενώ το στροφόμετρο σε μπλε χρώμα δείχνει την 100% ηλεκτρική λειτουργία οδήγησης. Στο κέντρο του ταμπλό παραμένει ως είχε η οθόνη αφής των 8 ή 10 ιντσών (ανάλογα την έκδοση) και πιο κάτω βρίσκονται χειριστήρια αφής και μπουτόν για διάφορες λειτουργίες του αυτοκινήτου.

Στον τομέα της ποιότητας κατασκευής, το σκληρό πλαστικό στο πάνω μέρος του ταμπλό παρέμεινε ως είχε, μαζί με τη μαλακή επένδυση με εφέ δέρματος στο εμπρός τμήμα του. Σημείο αναφοράς στο C5 Aircross αποτελεί η υψηλή άνεση που προσφέρει στους επιβάτες του. Ο οδηγός και συνεπιβάτης κάθονται αρχοντικά, όπως επίσης και τρία ακόμα άτομα πίσω στα ισάριθμα, ισομεγέθη, ανεξάρτητα, συρόμενα και πλήρως αναδιπλούμενα καθίσματα. Μεγάλο είναι και το πορτ μπαγκάζ των 580 λίτρων, που φτάνει έως τα 720 λίτρα, εφόσον μετακινηθούν προς τα εμπρός τα πίσω καθίσματα. Με την αναδίπλωσή τους δημιουργείται ένας μεγάλος χώρος 1.630 λίτρων.

(+) Σχεδιασμός, άνεση ανάρτησης και καθισμάτων, χώροι για επιβάτες και αποσκευές, πρακτικότητα, εξοπλισμός, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση στην πόλη
(-) Ελαφρύ τιμόνι, σκληρά πλαστικά στο ταμπλό

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.199
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
Αυτόματο 6 σχέσεων
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
136/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
230/1.750
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
28
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
55
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,2
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
200
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,7
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
127
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
81,28
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.500
Πλάτος (χλστ.)
1.840
Ύψος (χλστ.)
1.654
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.730
Βάρος (κιλά)
1.531
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
580-720
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
31.500 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store