Δοκιμή νέο Citroen C3 1.2 PureTech 100

Η Citroen μέσα στα 105 χρόνια ιστορίας της έχει επιδείξει πολλές καινοτομίες και ανατρεπτικά μοντέλα που δεν ακολουθούν την πεπατημένη, κάνοντας έτσι τη διαφορά από τον ανταγωνισμό. Αυτό επιδιώκει για ακόμα μία φορά η δημοφιλής γαλλική φίρμα με το εντελώς νέο, τέταρτης γενιάς Citroen C3, το οποίο όχι μόνο δεν έχει καμία ομοιότητα με τους προκατόχους του, αλλά ανατρέπει τα δεδομένα στη δημοφιλή κατηγορία των supermini. Έτσι, έχει όλα τα εχέγγυα για να συνεχίσει την επιτυχημένη πορεία που ξεκίνησε το C3 πριν από 22 χρόνια (το 2002) και με πωλήσεις που έχουν ξεπεράσει τα 5,6 εκατομμύρια οχήματα.

Από μόνο 16.900 ευρώ

Από ένα νέο αυτοκίνητο με μήκος που ξεπερνά τα 4 μέτρα, χαρακτηριστικά που παραπέμπουν σε Crossover και με turbo κινητήρα 100 ίππων, θα περίμενε κανείς μια αρχική τιμή πολύ πιο πάνω από 16.900 ευρώ. Στο βασικό του εξοπλισμό ανήκουν τα περισσότερα στοιχεία ασφαλείας και ανέσεων, ωστόσο αυτό που θα αναζητηθεί περισσότερο είναι το infotainment ή έστω ένα απλό ηχοσύστημα. Στη θέση του υπάρχει το ράδιο και multimedia μέσω του smartphone που τοποθετείται στη βάση στο κέντρο του ταμπλό. Στη μέση βρίσκεται η έκδοση Plus (από 18.900 ευρώ) με επιπλέον οθόνη αφής 10,25 ιντσών, οροφή Bi-Ton, μπάρες οροφής, προστατευτικές ποδιές προφυλακτήρα, αυτόματους υαλοκαθαριστήρες, αυτόματη εναλλαγή μεσαίας/μεγάλης σκάλας φώτων, θερμαινόμενους και ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες, καθίσματα Advanced Comfort, κάθισμα οδηγού ρυθμιζόμενο σε ύψος, πίσω κάθισμα αναδιπλούμενο 60/40, υφασμάτινη επένδυση στο ταμπλό, τιμόνι με τεχνητό δέρμα και χειριστήρια κ.λπ. Στην κορυφή τοποθετείται η έκδοση Max (αυτοκίνητο της δοκιμής), στην προσιτή και πάλι τιμή των 19.900 ευρώ, με επιπλέον αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα πίσω, Navigation 3D, ασύρματη φόρτιση smartphone, κάμερα οπισθοπορείας, εσωτερικό καθρέπτη αυτόματης σκίασης, φιμέ τζάμια, πίσω φώτα 3D, διαφορετικές επενδύσεις και 17άρες ζάντες αλουμινίου.

Supermini αλλά με πινελιές Crossover

Το νέο Citroen C3 κατατάσσεται στην κατηγορία των μικρών χάτσμπακ, ωστόσο όποιος το βλέπει μπροστά του μάλλον μπερδεύεται από το αυξημένο του ύψος (1.567 χλστ./1.577 χλστ. με τις μπάρες οροφής). Αν το κοιτάξει λίγο καλύτερα θα παρατηρήσει ότι έχει αρκετό αέρα από το έδαφος, αφού αγγίζει τα 20 εκατοστά. Παράλληλα ο σχετικά τετραγωνισμένος του σχεδιασμός «αποτάσσει» πλήρως τα στρογγυλεμένα αμαξώματα του παρελθόντος, γεγονός που μαζί με τα πλαστικά προστατευτικά τμήματα και τις ασημί ποδιές ενισχύουν το Crossover παρουσιαστικό του. Στοιχεία που αν μη τι άλλο προσθέτουν πόντους στον υποψήφιο αγοραστή που δεν θέλει ένα χαμηλό αυτοκίνητο και για λόγους πρακτικότητας. Το νέο Citroen C3 φέρει αρκετά νέα στοιχεία που τραβούν το ενδιαφέρον, όπως είναι η κάθετη μάσκα με το νέο μεγάλο οβάλ σήμα του «λοχιόσημου» και τα ιδιόμορφης αισθητικής ασύμμετρα φωτιστικά σώματα με μια μοναδική φωτεινή υπογραφή τριών επιπέδων που μοιάζουν σαν λεπίδες. Ανάλογη τεχνοτροπία συναντάται και στο πίσω μέρος, το οποίο υιοθετεί τον συμμετρικό σχεδιασμό του εμπρός τμήματος.

Λιτό και πρακτικό εσωτερικό

Όπως εξωτερικά το νέο Citroen C3 ακολουθεί μια εντελώς νέα σχεδιαστική φιλοσοφία, έτσι και στο εσωτερικό δεν εντοπίζεται καμία σχέση με το παρελθόν. Το ταμπλό ξεχωρίζει αμέσως για τον οριζόντιο σχεδιασμό του και τα τρία επίπεδα που χωρίζεται. Στο πάνω «ράφι» είναι τοποθετημένος ο ψηφιακός πίνακας οργάνων (LCD στο You!, TFT στις άλλες εκδόσεις), θυμίζοντας head-up display. Βρίσκεται σε σωστή θέση από τα μάτια του οδηγού, δεν κρύβεται από το τιμόνι, είναι ευανάγνωστος και περιλαμβάνει τις απαραίτητες ενδείξεις, πλην του στροφόμετρου. Στο μεσαίο τμήμα του ταμπλό φιλοξενείται η οθόνη αφής των 10,25 ιντσών (στα Plus και Max) με τη λιτή όψη, το απλό και εύχρηστο μενού, χωρίς να χάνεται οδηγός σε ένα λαβύρινθο εφαρμογών και λειτουργιών. Πιο χαμηλά είναι τοποθετημένοι οι αεραγωγοί και ακριβώς πιο κάτω τα φυσικά χειριστήρια για τον έλεγχο του κλιματιστικού. Νέο είναι και το τιμόνι με το οβάλ σήμα της Citroen, τον τετραγωνισμένο σχεδιασμό και την πολύ μικρή διάμετρο. Το σχήμα του μπορεί να εξοικονομεί χώρο, ωστόσο δεν είναι βολικό κατά τους γρήγορους ελιγμούς. Αντίθετα οι πολλοί χώροι για μικροαντικείμενα θα εξυπηρετήσουν όλους τους επιβάτες. Από πλευράς κατασκευής, τα σκληρά πλαστικά ικανοποιούν ως προς την υφή τους και διαθέτουν γεροδεμένη συναρμογή. Ευχάριστη νότα αποτελεί το υφασμάτινο τμήμα «Sofa Design» στο μεσαίο μέρος του ταμπλό.

Η αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων του νέου Citroen ωφέλησε τους χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές. Η Citroen αναφέρει αύξηση 30 χλστ. στον «αέρα» για τα κεφάλια, +19 χλστ. πλάτος στους αγκώνες των εμπρός επιβατών και +21 χλστ. στους πίσω. Στην πράξη, οδηγός και συνοδηγός κάθονται πολύ άνετα, ενώ στο πίσω υπερυψωμένο κάθισμα χωρούν δίχως να στριμωχτούν δύο άτομα με ύψος άνω των 1,8 μ. Επίσης το αρκετό ωφέλιμο πλάτος, ο σχεδιασμός του καθίσματος και το χαμηλό κεντρικό τούνελ διευκολύνουν τη φιλοξενία ενός ακόμα ατόμου στη μέση. Πρόσθετα τα «αφράτα» καθίσματα Advanced Comfort με 10 χλστ. επιπρόσθετου αφρώδους υλικού υψηλής πυκνότητας (στα Plus και Max) ενισχύουν ακόμα πιο πολύ τις ανέσεις των επιβατών. Ο χώρος αποσκευών είναι αυξημένος κατά 28 λίτρα και φτάνει  στα 328 λίτρα, τιμή που ωστόσο είναι χαμηλότερη του ανταγωνισμού. Αν χρειαστεί περισσότερος χώρος, τότε με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος φτάνει τα 1.180 λίτρα μέχρι την οροφή.

Ό,τι πρέπει ο αποδοτικός 1.200άρης turbo

Όπως αναφέραμε στην εισαγωγή, αρχικός κινητήρας του νέου Citroen C3 είναι ο 3κύλινδρος turbo 1.2 PureTech που «στεγάζεται» σε πολλά μοντέλα του ομίλου Stellantis. Να σημειώσουμε ότι το C3 Hybrid 100 e-DCS6 (από 21.900 ευρώ το Plus) θα ξεκινήσει να παράγεται από τον Φεβρουάριο του 2025, ενώ διαθέσιμο είναι και το ηλεκτρικό Ë-C3 113 PS 44,2 kWh (από 18.900 ευρώ με έκπτωση και την κρατική επιδότηση). Επιστρέφοντας στο μοτέρ αμιγώς βενζίνης, η ισχύς των 100 ίππων και η ροπή των 205 Nm από τις 1.750 σ.α.λ. περνούν στο δρόμο μέσω ενός εύχρηστου 6τάχυτου κιβωτίου. Το C3 των 1.151 κιλών επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 10,6 δλ. και η τελική του ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 χλμ./ώρα.

Το μηχανικό αυτό σύνολο εμφανίζει γεμάτο τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές και ανεβάζει εύκολα ρυθμούς, ωστόσο η μακριά 6η ταχύτητα θέλει χιλιόμετρα για να μην «κρεμάσει» το μοτέρ. Στροφόμετρο όπως είπαμε δεν υπάρχει, όμως ο οδηγός το αντιλαμβάνεται από την απόκριση στο γκάζι που μειώνεται αισθητά και από τον ήχο του κινητήρα που πέφτει. Σχετικά με τη λειτουργία του 1.2 PureTech 100, εμφανίζει αισθητή τραχύτητα ως προς τη χροιά του και αυτό είναι κάτι που ενδεχομένως να ενοχλήσει κάποιους γιατί περνάει στην καμπίνα των επιβατών στις χαμηλές ταχύτητες πόλης. Σχετικά με την κατανάλωση και παρά το γεγονός ότι το συγκεκριμένο σύνολο δεν είναι εξηλεκτρισμένο, οι απαιτήσεις του σε βενζίνη είναι πολύ λογικές. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής βρέθηκε σε μεικτές συνθήκες στα 6,7 λτ./100 χλμ., ενώ σε αυτοκινητόδρομο το trip computer έδειξε 5,5 λτ./100 χλμ.

Ιδανική ανάρτηση για «ελληνικούς» δρόμους

Η πρώτη λέξη που έρχεται αμέσως στο άκουσμα της μάρκας «Citroen» είναι η άνεση. Μια μακρόχρονη παράδοση που ακολουθεί πιστά και το νέο Citroen C3, το οποίο είναι ό,τι πρέπει για τους γεμάτους μπαλώματα, λακκούβες και ρωγμές δρόμους της χώρας μας. Η καινοτόμος ανάρτηση Citroen Advanced Comfort με Progressive Hydraulic Cushion (διπλά προοδευτικά υδραυλικά στοπ) «σιδερώνει» τις διαδοχικές ανωμαλίες του οδοστρώματος και λοιπές κακοτεχνίες με ένα μοναδικό τρόπο. Μόνο σε πολύ έντονες ανωμαλίες θα αντιδράσει ξερά ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας. Μαζί με τα εξαιρετικά αναπαυτικά καθίσματα, οι φιλοξενούμενοι του νέου Citroen C3 απολαμβάνουν ανέσεις που σίγουρα δεν θα τις βρουν σε άλλο supermini μοντέλο.

Βασισμένο στη νέα πλατφόρμα Smart Car Platform, το νέο Citroen C3 εκτός από ξεκούραστο στην οδήγηση, είναι και πολύ σταθερό. Αρχικά το υπερυψωμένο αμάξωμα και οι μαλακές αναρτήσεις που επιτρέπουν στο αμάξωμα να εμφανίζει αισθητές κλίσεις υπό πίεση, δεν προδιαθέτουν τον οδηγό για κυνήγι ορίων σε διαδρομές με στροφές. Εντούτοις, λίγα λεπτά μετά εξοικειώνεται και εκμεταλλεύεται το κράτημα του αυτοκινήτου. Μπορεί να νιώθει τον πίσω εσωτερικό τροχό να είναι έτοιμος να σηκωθεί, όμως το αυτοκίνητο «γαντζώνει» στην άσφαλτο και στην περίπτωση που πάει να γλιστρήσει, τότε επεμβαίνει διακριτικά το ESP για να το κρατήσει στην προεπιλεγμένη πορεία. Το τιμόνι είναι ελαφρύ και εστιασμένο στην άνεση, ωστόσο παρέχει ακρίβεια στις εντολές του οδηγού και βαραίνει λίγο όσο αυξάνονται τα χιλιόμετρα κίνησης, ενώ τα φρένα αντέχουν στην καταπόνηση ύστερα από μια γρήγορη ορεινή διαδρομή. Σίγουρα το νέο Citroen C3 δεν φτιάχτηκε για να είναι fun to drive, όμως μπορεί να κινηθεί γρήγορα και με ασφάλεια με το γκάζι σχεδόν στο πάτωμα και το τιμόνι υπό γωνία. Παράλληλα τα 197 χλστ. απόστασης από το έδαφος εκτός από το ότι εξυπηρετούν την είσοδο και την έξοδο από το όχημα, διευκολύνουν κατά την κίνηση σε βατούς χωματόδρομους αλλά και στο να περνά αναίμακτα από σαμαράκια και διάφορες έντονες ανωμαλίες των δρόμων.

Άνεση ανάρτησης και καθισμάτων, απόδοση κινητήρα, χώροι επιβατών, πρακτικότητα, σχεδιασμός αλά Crossover, οδική συμπεριφορά
Πολύ μικρό τιμόνι, χώρος αποσκευών, ελλείψεις στο βασικό εξοπλισμό, τραχύτητα κινητήρα

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.199
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
100/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
205/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,6
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
160
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,6
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
126
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
81
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Ταμπούρα
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.015
Πλάτος (χλστ.)
1.755
Ύψος (χλστ.)
1.567
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.540
Βάρος (κιλά)
1.151
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
328
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
16.900 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store