Τα μικρά ντίζελ αυτοκίνητα συγκεντρώνουν μεγάλη προτίμηση από το αγοραστικό κοινό, τόσο στην αγορά των καινούργιων, όσο και στων μεταχειρισμένων. Τα οφέλη που προσφέρουν στους κατόχους τους είναι πολλά, μεταξύ των οποίων πιο βασικό είναι η πολύ χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, η οποία σε συνδυασμό με την χαμηλότερη τιμή του πετρελαίου έναντι της βενζίνης καθιστά πιο οικονομικές τις μετακινήσεις και συμφέρουν όταν διανύονται καθημερινά πολλά χιλιόμετρα.
Διαβάστε ακόμα: Φίλτρο DPF ντίζελ κινητήρων: Αναγέννηση και προβλήματα
Επίσης, τα ντίζελ αυτοκίνητα έχουν πολύ ροπή και εκπέμπουν χαμηλές ποσότητες διοξειδίου του άνθρακα, πράγμα που σημαίνει ότι πληρώνουν από μηδενικά έως λίγα τέλη κυκλοφορίας. Παρακάτω, σας παρουσιάζουμε πέντε δημοφιλή μικρά μεταχειρισμένα μοντέλα 5ετίας, τα οποία πωλούνται σε χαμηλές τιμές, οι οποίες κυμαίνονται γύρω στις 8.000 ευρώ.
Citroen C3 1.4 diesel
Το Citroen C3 με τον πετρελαιοκινητήρα 1.4 HDi παρουσιάζει χαμηλή τιμή αγοράς, είναι πολύ οικονομικό σε κατανάλωση και σε τέλη κυκλοφορίας. Η απόδοση του 1.400άρη ντίζελ είναι χαμηλότερη έναντι άλλων μοντέλων, ωστόσο λόγω των 160 Nm ροπής που αποδίδονται από τις 2.000 σ.α.λ. κινείται αξιοπρεπώς κυρίως εντός πόλεως και με οικονομία.
Η άνεση είναι το κυρίαρχο χαρακτηριστικό του μικρού Citroen και στο δρόμο (διαβάστε εδώ τη δοκιμή), όπου η μαλακή ανάρτησή του είναι αποτελεσματική στους γεμάτους ανωμαλίες δρόμους, αν και στις πιο έντονες ανωμαλίες μεταφέρει θορύβους στο εσωτερικό. O θάλαμος των επιβατών διακρίνεται για το μοντέρνο του σχεδιασμό και την καλή ποιότητα κατασκευής, ενώ σε επίπεδο χώρων ικανοποιεί για τις μετακινήσεις τεσσάρων ατόμων και ακόμα περισσότερο με το μεγάλο -για την κατηγορία- χώρο αποσκευών των 300 λίτρων.
Διαβάστε ακόμα: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για το AdBlue στα diesel
Βασικός εξοπλισμός: ESP, 4 a/b, ηλ. παράθυρα εμπρός, τιμόνι υποβοηθούμενο και ρυθμιζόμενο, κεντρικό κλείδωμα θυρών, ηλ. καθρέπτες και air condition.
Μέση τιμή: 8.200 ευρώ, Τεκμήριο: 5.200 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 89,1 ευρώ
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κυβισμός: 1.398 κ.εκ., Ισχύς: 68/4.000 PS/σ.α.λ., Ροπή: 160/2.000 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 15,5 δλ., Μεικτή κατανάλωση: 3,8 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 99 γρ./χλμ.
Hyundai i20 1.1 diesel
Μεταξύ των πιο φθηνών ντίζελ μεταχειρισμένων αυτοκινήτων λίγων ετών είναι και το Hyundai i20 με τον πετρελαιοκινητήρα των 1.1 λίτρων, το οποίο παράλληλα πληρώνει λίγα τέλη κυκλοφορίας και διαθέτει πολύ χαμηλή κατανάλωση. Σημείο αναφοράς στο εν λόγω μοντέλο δεν είναι άλλο από το μικρής χωρητικότητας diesel των 1.1 λτ. με την ικανοποιητική απόδοση των 75 ίππων και 180 Nm ροπής, ο οποίος εκτός από «καθαρός» είναι πολύ οικονομικός και προσφέρει καλές επιδόσεις.
Το ανανεωμένο πρώτης γενιάς i20 (διαβάστε εδώ τη δοκιμή) εκτός από τις εξωτερικές αλλαγές διαθέτει βελτιώσεις και στο εσωτερικό και κυρίως στη νέα σχεδίαση ορισμένων χειριστηρίων για καλύτερη εργονομία. Η ποιότητα κατασκευής είναι καλή παρά την ευρεία χρήση σκληρών πλαστικών. Αρκετά ικανοποιητικοί είναι και οι χώροι των επιβατών, ενώ στο άνω άκρο της κατηγορίας κατατάσσεται το πορτ μπαγκάζ των 295 λίτρων. Ασφαλή χαρακτηριστικά παρουσιάζει στο δρόμο και καλά επίπεδα ανέσεων, ωστόσο η αίσθηση του τιμονιού δεν είναι η καλύτερη δυνατή.
Διαβάστε ακόμα: Τι είναι η γωνία κάμπερ, κάστερ και σύγκλιση των τροχών;
Βασικός εξοπλισμός: ESP, 6 a/b, ηλ. παράθυρα εμπρός, τιμόνι υποβοηθούμενο και ρυθμιζόμενο, κεντρικό κλείδωμα θυρών, a/c και ράδιο CD.
Μέση τιμή: 7.800 ευρώ, Τεκμήριο: 4.000 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 89,1 ευρώ
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κυβισμός: 1.120 κ.εκ., Ισχύς: 75/4.000 PS/σ.α.λ., Ροπή: 180/2.500 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 15,7 δλ., Μεικτή κατανάλωση: 3,8 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 99 γρ./χλμ.
Fiat Punto 1.3 diesel
Ένα από τα πιο οικονομικά σε τιμή και κατανάλωση μικρά ντίζελ στην αγορά των μεταχειρισμένων λίγων ετών, είναι και το Punto 1.3 diesel, το οποίο προσφέρει πολλαπλά οφέλη στον κάτοχό του όσον αφορά στα πάγια έξοδα. Παράλληλα, το εν λόγω μηχανικό σύνολο με τα 190 Nm ροπής επιταχύνει σβέλτα εν κινήσει το μικρό Fiat και η λειτουργία του παρουσιάζει καλά χαρακτηριστικά.
Στα θετικά χαρακτηριστικά του Punto 1.3 diesel (διαβάστε εδώ τη δοκιμή) ανήκουν ακόμα η πολύ καλή προσφερόμενη άνεση από την ανάρτηση, οι αρκετά καλοί χώροι για τους επιβάτες και τις αποσκευές (275 λτ.) και ο πλήρης στάνταρ εξοπλισμός. Στο δρόμο, το μικρό ντίζελ Fiat παρουσιάζεται ασφαλές και σταθερό, ενώ το ελαφρύ τιμόνι του διευκολύνει τους ελιγμούς, αλλά σε γρήγορους ρυθμούς θα αναζητηθεί περισσότερο βάρος.
Διαβάστε ακόμα: Σωστό ή λάθος να φρενάρεις με τον κινητήρα; (+video)
Βασικός εξοπλισμός: ESP, 7 a/b, ηλ. παράθυρα εμπρός, τιμόνι υποβοηθούμενο και ρυθμιζόμενο, κεντρικό κλείδωμα θυρών, ηλ. καθρέπτες, a/c και ράδιο CD.
Μέση τιμή: 7.400 ευρώ, Τεκμήριο: 4.600 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 109,76 ευρώ
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κυβισμός: 1.248 κ.εκ., Ισχύς: 75/4.000 PS/σ.α.λ., Ροπή: 190/1.750 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 13,6 δλ., Μεικτή κατανάλωση: 4,2 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 112 γρ./χλμ.
Opel Corsa 1.3 diesel
Το δημοφιλές Corsa diesel με το ντίζελ κινητήρα των 1.3 λίτρων συνδυάζει την αυξημένη ισχύ των 95 ίππων και 210 Nm ροπής, με πολύ χαμηλή κατανάλωση (3,3 λτ./100 χλμ.) και μηδενικά τέλη κυκλοφορίας. Το εν λόγω μηχανικό σύνολο εξασφαλίζει σβέλτους ρυθμούς επιταχύνσεων από στάση και εν κινήσει, ωστόσο δε διαθέτει ιδιαίτερα πολιτισμένη λειτουργία και τράβηγμα στις πολύ χαμηλές στροφές. Στο δρόμο, το Corsa 1.3 diesel (διαβάστε εδώ τη δοκιμή) παρουσιάζεται ασφαλές σε κάθε διαδρομή, ικανοποιώντας το μέσο οδηγό, ενώ παρέχει καλά επίπεδα ανέσεων.
Στο εσωτερικό του μικρού Opel η εικόνα παραμένει σχετικά σύγχρονη και η ποιότητα κατασκευής βρίσκεται στο μέσο όρο της κατηγορίας, καθώς δεν λείπουν μικροατέλειες στη συναρμογή, ενώ τα πλαστικά είναι σκληρά στην υφή. Στην καμπίνα του Corsa θα μετακινηθούν τέσσερα ενήλικα άτομα δίχως παραχωρήσεις, έχοντας στη διάθεσή τους 285 λίτρα για τις αποσκευές.
Διαβάστε ακόμα: 10 συμβουλές αγοράς μεταχειρισμένου αυτοκινήτου
Βασικός εξοπλισμός: ESP, 6 a/b, ηλ. παράθυρα εμπρός, τιμόνι υποβοηθούμενο και ρυθμιζόμενο, κεντρικό κλείδωμα θυρών, ηλ. καθρέπτες, air condition, ράδιο CD και ζάντες αλουμινίου.
Μέση τιμή: 8.000 ευρώ, Τεκμήριο: 4.600 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κυβισμός: 1.248 κ.εκ., Ισχύς: 95/4.000 PS/σ.α.λ., Ροπή: 201/1.750 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 12,3 δλ., Μεικτή κατανάλωση: 3,3 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 88 γρ./χλμ.
Skoda Fabia 1.2 diesel
Η Fabia με τον 1.200άρη κινητήρα πετρελαίου πληρώνει λίγα τέλη κυκλοφορίας, ενώ σε συνδυασμό με την περιορισμένη κατανάλωση καυσίμου και τις χαμηλές τιμές πώλησης αποτελεί μια πρόταση που δίνει έμφαση στην οικονομία. Το 3κύλινδρο ντίζελ μηχανικό σύνολο των 1.2 λτ. διαθέτει ικανοποιητική ισχύ και αποδίδει καλύτερα από τις μεσαίες στροφές, καθώς στις χαμηλές το τράβηγμα είναι μέτριο, ενώ οι κραδασμοί που παράγει δεν απουσιάζουν και οι επιδόσεις που προσφέρει απλά ικανοποιούν (διαβάστε εδώ τη δοκιμή). Η προγενέστερη Fabia παρουσιάζει ασφαλή χαρακτηριστικά στο δρόμο και ομαλές αντιδράσεις υπό πίεση, παρέχοντας καλή αίσθηση στον οδηγό.
Στο θάλαμο των επιβατών της Fabia, οι προσφερόμενοι χώροι είναι άνετοι για τις μετακινήσεις 4 ενήλικων ατόμων, ενώ ο χώρος αποσκευών των 315 λτ. είναι από τους μεγαλύτερους της κατηγορίας. Παράλληλα, η καμπίνα της Fabia με την συντηρητική σχεδίαση είναι καλοφτιαγμένη, πρακτική και διαθέτει πολύ καλή εργονομία.
Διαβάστε ακόμα: Πατάμε το κουμπί όταν «δένουμε» το χειρόφρενο;
Βασικός εξοπλισμός: 4 a/b, ηλ. παράθυρα εμπρός, τιμόνι υποβοηθούμενο και ρυθμιζόμενο, κεντρικό κλείδωμα θυρών, air condition και ράδιο CD.
Μέση τιμή: 7.700 ευρώ, Τεκμήριο: 4.000 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 89,1 ευρώ
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κυβισμός: 1.199 κ.εκ., Ισχύς: 75/4.200 PS/σ.α.λ., Ροπή: 180/2.000 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 14,2 δλ., Μεικτή κατανάλωση: 3,8 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 99 γρ./χλμ.
Διαβάστε ακόμα: Πώς να ελέγξετε εάν το μεταχειρισμένο έχει γυρισμένα χιλιόμετρα