Το Hyundai i20 είναι στα καλύτερά του, αφού στην τούρμπο έκδοση βενζίνης με τον 1.0 T-GDI κινητήρα των 100 ίππων δεν του λείπει απολύτως τίποτα, ενώ παράλληλα συνδυάζεται και με μεγάλη έκπτωση από την ελληνική αντιπροσωπεία και αποτελεί μία εξαιρετική αγορά.
Δείτε εδώ όλες τις δοκιμές αυτοκινήτων Hyundai
Συγκεκριμένα, το Hyundai i20 δεύτερης γενιάς, με τον βενζινοκινητήρα 1.0 T-GDI κάτω από το καπό του, ο οποίος παράγει 100 ίππους, κοστίζει 14.090 ευρώ. Με την γενναία έκπτωση της Hyundai όμως στη χώρα μας, διατίθεται στα 12.990 ευρώ. Τιμή άκρως δελεαστική για ένα μοντέλο το οποίο ακόμη και στην βασική του έκδοση, που ονομάζεται Connect έχει να επιδείξει εξαιρετικό εξοπλισμό. Αυτός, εκτός από τις καθιερωμένες ευκολίες άνεσης και ασφάλειας, περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, χειριστήρια στο τιμόνι, Bluetooth και οθόνη αφής 8,0 ιντσών με σύστημα πλοήγησης. Φυσικά δεν πρέπει να ξεχνάμε πως και αυτό το Hyundai διατίθεται με 5 χρόνια δωρεάν εργοστασιακή εγγύηση, ανάλογης διάρκειας οδική βοήθεια και ετήσιο τεχνικό έλεγχο καθώς και πέντε χρόνια εγγύηση βαφής.
Παραμένει σύγχρονο σχεδιαστικά
Το Hyundai i20 δείχνει φρέσκο και για αυτό ευθύνεται το δυναμικό σε σχεδίαση εμπρός μέρος, με τα μεγάλα φώτα με στοιχεία LED και τη μεγάλη μάσκα. Το καπό έχει έντονο ανάγλυφο, οι πίσω κολόνες είναι σε μαύρο χρώμα και τα πίσω φώτα έχουν εντυπωσιακά κάτοπτρα και μεγάλες διαστάσεις που… χορταίνουν το μάτι. Το μήκος του Hyundai i20 είναι στα 4.035 χλστ., ενώ ο υποψήφιος αγοραστής μπορεί να επιλέξει ανάμεσα από οκτώ χρώματα, τα δύο εκ των οποίων είναι απλά (χωρίς επιπλέον χρέωση, με το μεταλλικό να κοστίζει 490 ευρώ).
Εργονομικό και ποιοτικό το εσωτερικό
Κοιτώντας το εσωτερικό του Hyundai i20 θα δεις μία σχεδίαση χαμηλών τόνων, η οποία δίνει προτεραιότητα στην χρηστικότητα και την εργονομία. Κάτι που θα καταλάβεις και θα εκτιμήσεις στην καθημερινή συμβίωση με το αυτοκίνητο. Καθόλου φλύαρο και κυρίως ουσιαστικό, το ταμπλό του i20 έχει στο κέντρο του την οθόνη αφής, με καλή ευκρίνεια και απόκριση στο άγγιγμα. Πιο κάτω είναι το πάνελ των χειριστηρίων για τον κλιματισμό. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι ποιοτικά με λεπτό μαλακό πλαστικό σε ένα μεγάλος μέρος του ταμπλό, ενώ ακόμη και οι σκληρές επιφάνειες είναι ευχάριστες στην όψη. Ο αναλογικός πίνακας οργάνων είναι ευανάγνωστος, το τιμόνι έχει χειριστήρια και δύσκολα θα σε αναγκάσει να πάρεις τα χέρια του από αυτό, ενώ θήκες μικροαντικειμένων υπάρχουν διάσπαρτες στην καμπίνα και είναι ευρύχωρες. Το ντουλαπάκι του συνοδηγού είναι κλιματιζόμενο, ο χώρος για τους επιβάτες είναι άνω του μέσου όρου και ο χώρος αποσκευών είναι μεγάλος στα 326 λίτρα (κιτ επισκευής ελαστικού και όχι ρεζέρβα).
Ευχάριστη έκπληξη το μοτέρ
Σίγουρα όταν ακούς μοτέρ 1.0 λτ. με τρεις κυλίνδρους δεν πετάς και τη σκούφια σου. Στο μυαλό σου κατευθείαν έρχονται κραδασμοί και θόρυβος. Ευτυχώς όμως, στην Hyundai έκαναν καλή δουλειά στον τομέα της ποιότητας λειτουργίας του κινητήρα τους και έτσι οι κραδασμοί και ο θόρυβος δεν γίνονται ποτέ ενοχλητικοί στην καμπίνα. Μάλιστα υπήρχαν φορές που δυσκολευόμασταν να πιστέψουμε πως το συγκεκριμένο αυτοκίνητο εξοπλίζεται με τρικύλινδρο μοτέρ. Ο 1.0 λτ. T-GDI λοιπόν, εκτός από την πολύ καλή ποιότητα λειτουργίας του, το έχει να επιδείξει αρκετά καλή συμπεριφορά όσον αφορά στις επιδόσεις του. Και αυτό γιατί είναι αρκετά πρόθυμος από χαμηλό ρυθμό και ακούει στις εντολές που δίνει ο οδηγός μέσω του γκαζιού. Στην αστική κίνηση είναι λοιπόν εξαιρετικός. Σε ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου είναι επίσης ικανοποιητικός, όσο κινείστε στα επιτρεπτά όρια. Όσον αφορά στα νούμερα, οι 100 ίπποι στις 4.500 σ.α.λ. και τα 172 Nm ροπής από τις 1.500 έως και τις 4.000 σ.α.λ. χαρίζουν 0-100 χλμ./ώρα στο Hyundai i20 σε 10,8 δλ. και τελική ταχύτητα 188 χλμ./ώρα. Από την άλλη η μέση κατανάλωσή του δεν ξεπερνά τα 6,7 λίτρα/100 χλμ., τιμή πολύ καλή.
Ευκολοδήγητο και άνετο
Στην Hyundai ξέρουν καλά τι κάνουν όταν πρόκειται για την οδική συμπεριφορά. Τη συνταγή την έχουν και την εξελίσσουν διαρκώς εδώ και χρόνια. Ποντάρουν λοιπόν στον ευκολοδήγητο χαρακτήρα και την άνεση και είναι κερδισμένοι, αφού αυτά είναι δύο οδηγικά χαρακτηριστικά που αρέσουν σε όλους. Ο μικρός κύκλος στροφής των 10,2 μέτρων σε συνδυασμό με το ελαφρύ τιμόνι, καθιστούν το αυτοκίνητο ιδιαίτερα ευέλικτο στα στενάκια της πόλης. Μάλιστα η περιμετρική του ορατότητα είναι πολύ καλή και αποτελεί σύμμαχο του οδηγό, μαζί με την πολύ καλή θέση οδήγησης με το μεγάλο εύρος ρυθμίσεων. Η ανάρτηση είναι ήσυχη στη λειτουργία της και αποσβένει τους κραδασμούς αποτελεσματικά, ενώ μόνο στις εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος νιώθεις το πίσω μέρος λίγο ξερό. Σε ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου το Hyundai i20 είναι σταθερό και ευθύβολο, με χαμηλό αεροδυναμικό θόρυβο. Στις στροφές κλίσεις υπάρχουν ως απόρροια της άνεσης, παρόλα αυτά δεν ανησυχούν. Εξάλλου το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της ευστάθειας (ESP) είναι εκεί για να επεμβαίνει. Το μόνο μείον είναι η απουσία έκτης σχέσης στο κιβώτιο ταχυτήτων, που θα έκανε ακόμη πιο ξεκούραστο και ήσυχο το ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο.
Δείτε εδώ όλες τις δοκιμές αυτοκινήτων ανά μάρκα
+ Ποιότητα λειτουργίας κινητήρα, ευκολοδήγητος χαρακτήρας, ευρυχωρία, συναρμογή, εξοπλισμός, τιμή, 5ετής εγγύηση/οδική βοήθεια
– Πεντάρι κιβώτιο ταχυτήτων, απουσία ηλεκτρικών παράθυρων πίσω