Αναμενόμενο ήταν να πάρουν (αντι)μέτρα οι Κινέζοι κόντρα στους δασμούς που επιβάλλει η Ευρώπη. Η δράση φέρνει αντίδραση, με τις αυτοκινητοβιομηχανίες της χώρας να βρίσκονται σε συζητήσεις με το Υπουργείο Εμπορίου για τις επόμενες κινήσεις.
Νωρίτερα στην εβδομάδα, οργανώθηκε συνάντηση κεκλεισμένων των θυρών στο Πεκίνο μεταξύ αξιωματούχων της Κίνας και εκπροσώπους από τις SAIC, BYD, BMW , VW, Porsche, Mercedes-Benz, Stellantis και Renault, αλλά και τουλάχιστον από δυο ακόμα κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες (Geely και Chery δείχνουν οι πληροφορίες). Σκοπός της συνάντησης ήταν να ασκηθεί πίεση στην Κομισιόν και την αύξηση στους δασμούς των made in China οχημάτων, κυρίως των ηλεκτρικών, που προτείνει, απειλώντας με επιβολή δικών τους δασμών.
Σύμφωνα με κέντρο ερευνών γύρω από την αυτοκίνηση, που συνδέεται με την κυβέρνηση της Κίνας, μια κατάλληλη αρχική απάντηση -σε στυλ προειδοποίησης– θα ήταν να αυξηθεί η φορολόγηση στα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα με κινητήρες χωρητικότητας 2.5 λίτρων και άνω, από 15% σε 25%. Τα στοιχεία πωλήσεων στην Κίνα αποκαλύπτουν ότι παραπάνω από 196.000 οχήματα με τέτοιας χωρητικότητας μοτέρ, εξήχθησαν από την Ευρώπη στην Κίνα πέρυσι, αύξηση 11% από το προηγούμενο έτος. Ενώ οι εξαγωγές αυτών των οχημάτων μειώθηκε κατά 12% τους πρώτους τέσσερις μήνες του 2024 σε 44.000 μονάδες, οι Γερμανοί κατασκευαστές αυτοκινήτων εξακολουθούν να σημειώνουν εξαγωγές 1,2 δις δολαρίων (1,11 δις ευρώ) στην Κίνα φέτος, δίχως ακόμα να έχει ολοκληρωθεί η χρονιά.
Το Reuters επισημαίνει ότι οι ηγέτες σε όλη την Ευρώπη και την Κίνα θέλουν να καταλήξουν σε συμφωνία τους επόμενους μήνες, προκειμένου να αποτραπεί κλιμάκωση στις εμπορικές εντάσεις. Διότι αν η Ε.Ε. δεν χαλαρώσει τη στάση της, δεν θα αργήσει η Κίνα να «κοπανήσει» όλα τα εισαγόμενα ευρωπαϊκά ανεξαιρέτως κινητήρα.