Τα κινεζικά αυτοκίνητα έχουν σπείρει τον πανικό σε όλες τις βιομηχανικές δυνάμεις, περιλαμβανομένης της Τουρκίας. Ολόκληρο φεστιβάλ έκανε ο Ερντογάν για τα εγχώρια TOGG, αυτό έλειπε να αφήσει τις εισαγωγές από την Κίνα ανεξέλεγκτες. Η λύση; Κλασική και διαδεδομένη, καθώς φαίνεται πως θα βαρεθούμε να γράφουμε «δασμούς» τους επόμενους μήνες.
Μετά την Αμερική και πολλές ευρωπαϊκές χώρες, και οι γείτονες πήραν την απόφαση για λήψη μέτρων απέναντι στην «εισβολή» των BYD, Geely, MG κλπ. Έπειτα από απόφαση του υπουργείου εμπορίου και κατόπιν προεδρικού διατάγματος, όλα τα κινεζικά αυτοκίνητα θα υπόκεινται σε επιπλέον φορολόγηση 40% από την 7η Ιουλίου και έπειτα. Το «καπέλο» υπολογίζεται σε λίγο παραπάνω από 6.500 ευρώ, ποσό αναλογικά τεράστιο για τα δεδομένα της ισοτιμίας τουρκικής λίρας-ευρώ. Από τους δασμούς δεν εξαιρείται κανένα «Made in China» όχημα. Δεν είναι, δηλαδή, ότι αφορά μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα ή μόνο ΙΧ. Οτιδήποτε κινεζικής προέλευσης όχημα περνάει από τα τελωνεία της Τουρκίας, αυτομάτως φορτώνεται 6.500 ευρώ στην τιμολόγησή του.
Τα ηλεκτρικά είχαν μπει από το 2023 στο στόχαστρο των Τούρκων, για να επεκταθεί τώρα το μέτρο σε όλους τους τύπους κινητήρα. Σε ανακοίνωσή του, το υπουργείο ανέφερε επίσης ότι η επιβολή δασμών ελήφθη λαμβάνοντας υπόψη τους στόχους για το έλλειμμα και τις προσπάθειες για την ενθάρρυνση των εγχώριων επενδύσεων και παραγωγής. Η τουρκική κυβέρνηση ενθαρρύνει περισσότερη παραγωγή και εξαγωγές εγχώριων προϊόντων, προκειμένου να μειώσει το χρόνιο έλλειμμα του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών, το οποίο πέρσι άγγιξε τα 45,2 δισεκατομμύρια δολάρια (42 δις ευρώ). Με την κίνηση αυτή, δε, πιέζει τους Κινέζους για την κατασκευή εργοστασίων στην τουρκική επικράτεια, ενισχύοντας την οικονομία και τη βιομηχανία της χώρας.