«Χαράτσι» 400% των Αμερικανών στα κινεζικά αυτοκίνητα!

Τα κινεζικά αυτοκίνητα αγχώνουν πλέον τους πάντες, όσον αφορά τις εδραιωμένες δυνάμεις του χώρου δηλαδή. Για την ακρίβεια όχι απλά τους αγχώνουν, αλλά τους λούζουν με κρύο ιδρώτα. Ήδη στην Ευρώπη λαμβάνονται μέτρα από κάποιες κυβερνήσεις (πρώτη και ταχύτερη αυτή της Γαλλίας), που παίρνουν τη μορφή δασμών ώστε να μειώσουν το χάντικαπ των τιμών με τον εγχώριο ανταγωνισμό. Η Αμερική μέχρι τώρα τηρούσε στάση αναμονής, όμως φαίνεται πως και αυτή έφτασε στο «αμήν».

Η χάρη των BYD, Geely, Chery και σια (πάρα) έφτασε μέχρι τις Η.Π.Α., δίνοντας την καλύτερη αφορμή στα κυβερνητικά κλιμάκια για επιβολή επιπλέον δασμών σε όλα τα εισαγόμενα προϊόντα από την Κίνα, που σε κάποιες περιπτώσεις φτάνουν μέχρι το 100%! Τα οχήματα, ιδίως τα ηλεκτρικά και τα plug-in υβριδικά, μπαίνουν ξεκάθαρα στο στόχαστρο των τελωνείων και βλέπουν τον ανάλογο φόρο να αυξάνεται από 25, σε 100% – μια αδιανόητη ποσοστιαία αύξηση 400%, κοινώς (από 1η Αυγούστου)! Ανάλογα «φαρμακερή» η επιβάρυνση και στους δασμούς για τις μπαταρίες, που από 7,5% φτάνουν στο 25% (+330%, από 1η Γενάρη 2026). Τα μέταλλα για την παραγωγή των συστοιχιών δέχονται άλλο ένα 25% δασμών (επίσης από 1η Αυγούστου), ενώ οι ημιαγωγοί εκτινάσσονται στο 50% (από 1η Γενάρη 2025).

 

Πρακτικά, τόσο η εισαγωγή ολόκληρων των οχημάτων όσο και των κυριότερων εξαρτημάτων μεμονωμένα (για να αντιμετωπιστεί η «ντρίπλα» της συναρμολόγησης σε αμερικανικό έδαφος, αλλά από «Made in China» ανταλλακτικά), γίνεται ασύμφορη για τους Κινέζους κατασκευαστές. Όχι ακριβώς ασύμφορη, αλλά εν πάση περιπτώσει τους  «κόβει το βήχα» στην υιοθέτηση επιθετικών τιμολογιακών πολιτικών. Εκπρόσωπος του Υπουργείου Εμπορίου μάλιστα, δικαιολόγησε τις αυξήσεις ως αντίποινα για καταπάτηση πνευματικών δικαιωμάτων από την Κίνα.

Προφανέστατα οι Κινέζοι μόνο ευχαριστημένοι δεν είναι με τις εξελίξεις. Η κινεζική πρεσβεία στην Ουάσιγκτον δήλωσε ότι η αύξηση των δασμών «όχι μόνο θα διαταράξει την οικονομική και εμπορική συνεργασία μεταξύ Κίνας και ΗΠΑ, αλλά θα αυξήσει σημαντικά το κόστος των εισαγόμενων αγαθών ανεξαρτήτως χώρας προέλευσης, προκαλώντας περισσότερες ζημιές σε αμερικανικές εταιρείες και μετακυλώντας εν τέλει τα αυξημένα κόστη στους καταναλωτές, μέσω των ανάλογων ανατιμήσεων περισσότερα». Αξίζει να σημειωθεί πως το 2023 οι Ηνωμένες Πολιτείες έκαναν εισαγωγές κινεζικών αγαθών ύψους 427 δισεκατομμυρίων δολαρίων (393,9 δις ευρώ), ενώ η Κίνα εισήγαγε αγαθά από τις Η.Π.Α. αξίας 148 δις δολαρίων (136,5 δις ευρώ).

Get it on Google Play Download on the App Store