Η Honda είναι έτοιμη να ξεκινήσει την κατασκευή του πρώτου πρωτότυπου με solid state μπαταρίες, σε μια νέα προσωρινή γραμμή συναρμολόγησης που θα δημιουργηθεί σε μια από τις εγκαταστάσεις R&D στην Ιαπωνία. Τον Ιανουάριο υπολογίζεται η έναρξη των εργασιών, με πλάνα μαζικής παραγωγής της στο εγγύς μέλλον.
Με αυτήν την κίνηση, η Honda εργάζεται επίσημα δύο βήματα μπροστά από το ηλεκτρικό Prologue ,το οποίο βασίζεται στην πλατφόρμα Ultium της GM. Η ιαπωνική φίρμα ανακοίνωσε ότι η συμφωνία της με την GM αφορά μόνο το συγκεκριμένο μοντέλο, προκειμένου να εστιάσει στην ανάπτυξη των δικών της εσωτερικών διαδικασιών ηλεκτροκίνησης. Οι πρώτοι καρποί αυτής της δουλειάς θα φανούν στην επερχόμενη σειρά Honda 0 , η οποία πρόκειται να κάνει το ντεμπούτο της το 2026 . Η τεχνολογία μπαταριών solid state θα αφορά την επόμενη γενιά ηλεκτρικών Honda, δίνοντας αρκετό χρόνο στους Ιάπωνες ώστε να τελειοποιήσουν τόσο τη χημεία της μπαταρίας όσο και τη διαδικασία παραγωγής της.
Οι μονάδες μπαταριών στερεάς κατάστασης προσφέρουν βελτιωμένη ενεργειακή πυκνότητα, κυρίως επειδή είναι πολύ πιο εύκολο να διατηρούνται σε χαμηλότερες θερμοκρασίες από τα υπάρχοντα πακέτα ιόντων λιθίου, τα οποία εξακολουθούν να βασίζονται σε υγρούς ή ηλεκτρολύτες με βάση το gel. Οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης, όπως υπονοείται από το όνομά τους, βασίζονται σε μη υγρούς ηλεκτρολύτες (κεραμικά ή πολυμερή αντί για μέταλλα). Αυτό από μόνο του τα κάνει εγγενώς πιο ασφαλή. Συνεπώς έχουμε καλύτερη διαχείριση θερμότητας και μεγαλύτερη απόδοση, σε μικρότερες συστοιχίες. Μοναδικό μείον; Το κόστος. Οι solid state μπαταρίες είναι πολύ πιο ακριβές στην παραγωγή, κάτι που μεταφράζεται σε ακόμα υψηλότερες τιμές αγοράς για τα αυτοκίνητα που τις φοράνε. Αυτό μας φέρνει στην απόφαση της Honda για in house κατασκευή, αφαιρώντας το κόστος του «μεσάζοντα» – ο οποίος, στη συντριπτική πλειονότητα των περιπτώσεων, έχει προέλευση την Κίνα.
«Η Honda διαθέτει άφθονη κατασκευαστική τεχνογνωσία και αποδεδειγμένο ιστορικό στην επίτευξη μαζικής παραγωγής νέων τεχνολογιών, όπως ηλιακά πάνελ και κυψέλες καυσίμου», ανέφερε δεικτικά η εταιρεία στην ανακοίνωσή της. Στο ίδιο κείμενο αναφέρεται η πρόθεση να ξεκινήσει τη μαζική παραγωγή μπαταριών στερεάς κατάστασης πριν από το τέλος της δεκαετίας – ακριβώς στην ώρα, δηλαδή, που θα λανσαριστούν τα ηλεκτρικά τρίτης γενιάς της φίρμας.