Η ανάρτηση του αυτοκινήτου είναι ένα από τα πιο πολύπλοκα αλλά και τα πιο σημαντικά μέρη του, αφού ορίζει την οδική του συμπεριφορά. Είναι αυτή που φροντίζει για το κράτημα σε μεγάλο βαθμό, για την άνεση και την ποιότητα κύλισης. Πότε όμως χρειάζεται να αλλάξουμε τα αναλώσιμα τμήματά της, όπως είναι τα αμορτισέρ, ελατήρια και σινεμπλόκ; Ποια είναι τα σημάδια που υποδηλώνουν φθορά και τι πρέπει να προσέξουμε; Σε αυτά τα ερωτήματα απαντούμε παρακάτω.
Δείτε ακόμη: Tι είναι ο «κλέφτης» ηλεκτρόγκαζου;
Πόσο καιρό κρατάει μια ανάρτηση;
Δύσκολο να απαντήσουμε στο παραπάνω ερώτημα, καθώς είναι πολλοί οι παράγοντες που διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στη φθορά της ανάρτησης. Οι βασικότεροι είναι ο τρόπος οδήγησης και το οδόστρωμα που κινείται το αυτοκίνητο. Σε γενικές γραμμές, μία ανάρτηση διατηρεί περίπου πέντε με έξι χρόνια ή για 80.000 χλμ. τα χαρακτηριστικά που είχε όταν ήταν καινούργια. Φυσικά αν ο δρόμος που κινείται το αυτοκίνητο είναι κακός με πολλές λακκούβες ή αν το όχημα κινείται και σε χώμα, τότε προφανώς και η διάρκεια ζωής της ανάρτησης μειώνεται δραματικά.
Δείτε ακόμα: Πως και γιατί ο κινητήρας χάνει την απόδοσή του
Ποια σημάδια δείχνουν πως χρειάζεται αλλαγή η ανάρτηση;
Εδώ τα πράγματα είναι ξεκάθαρα. Όλες οι αναρτήσεις από κάποιο σημείο και μετά «κουράζονται» και έτσι τα χαρακτηριστικά λειτουργίας τους διαφοροποιούνται αισθητά. Όταν λοιπόν νιώσουμε πως το αυτοκίνητό μας έχει τάσεις πλεύσης (ενώ δεν είχε πριν), τότε πάει να πει πως η ανάρτηση θέλει αλλαγή. Το ίδιο ισχύει και αν νιώθουμε πως η απόσβεση των αμορτισέρ δεν είναι πλέον στο ίδιο επίπεδο με πριν και οι κραδασμοί περνούν στην καμπίνα. Επίσης, αν ακούγεται κάποιος θόρυβος όταν πέφτουμε σε ανωμαλία, τότε πάει να πει πως υπάρχει φθορά στο σύστημα της ανάρτησης. Το ίδιο ισχύει και αν το αυτοκίνητο έχει την τάση να γέρνει περισσότερο από το παρελθόν στις στροφές ή να βυθίζει το εμπρός μέρος του έντονα κατά το φρενάρισμα. Φυσικά και οπτικά μπορείτε να δείτε αν η ανάρτηση χρειάζεται αλλαγή, καθώς αν υπάρχει υγρασία στη βάση των αμορτισέρ, τότε αυτό συνεπάγεται διαρροή λαδιού από την μπουκάλα.
Δείτε ακόμα: Τι κάνω αν ανοίξουν οι αερόσακοι;
Σε κάθε περίπτωση δεν πρέπει να αμελούμε την αλλαγή των αμορτισέρ και των επιμέρους τμημάτων μόνο και μόνο επειδή κάνουμε τη δουλειά μας. Το αυτοκίνητο μπορεί να μην μας αφήσει από ανάρτηση, αλλά σε μία δύσκολη κατάσταση μία καλή ανάρτηση μπορεί να μας σώσει και μία κακή να μας οδηγήσει σε ατύχημα. Αντιθέτως, ένα ταλαιπωρημένο αμορτισέρ, μπορεί εύκολα να βγάλει εκτός πορείας ένα αυτοκίνητο σε έναν απότομο ελιγμό.
Δείτε ακόμα: Γιατί στο «κλικ» της αντλίας σταματάμε; (+video)