Πώς επιταχύνει και τί καίει το Dacia Bigster;

Προ των πυλών βρίσκεται η έναρξη διάθεσης του νέου μικρομεσαίου SUV Dacia Bigster και στην Ελλάδα, το οποίο βασίζεται στο Duster, όμως είναι μεγαλύτερο και εφοδιασμένο με πιο δυνατούς κινητήρες, λόγω του επιπλέον όγκου και βάρους. Βασικό (από πλευράς ισχύος) μηχανικό σύνολο είναι το mild hybrid 130 με τετρακίνηση, πιο πάνω βρίσκεται το mild hybrid 140 και με προσθήκη LPG (2WD), ενώ στην κορυφή της γκάμας τοποθετείται το Hybrid 155.

Ξεκινώντας από το Bigster TCe 140, εφοδιάζεται με τον κινητήρα που βασίζεται στον TCe 130 και διατίθεται στο νέο Duster. Συνδυάζει ένα 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.2 λτ. που λειτουργεί βάσει του κύκλου Miller (βελτιστοποιημένη απόδοση και μειωμένες θερμικές απώλειες), Mild Hybrid σύστημα 48V με μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 0,84 kWh και μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων. Αποδίδει 140 hp στις 5.500 σ.α.λ. και 230 Nm στις 2.100 σ.α.λ., επιταχύνει το αμάξωμα των 1.439 κιλών στο 0-100 χλμ./ώρα σε 9,8 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται στα 180 χλμ./ώρα (σε όλα τα Bigster). Η μεικτή κατανάλωση είναι 5,4 λτ./100 χλμ. με εκπομπές CO2 122 γρ./χλμ. Στην έκδοση mild hybrid-G 140 (με LPG) η απόδοση δεν αλλάζει, ενώ 0-100 χλμ./ώρα δεν έχει ακόμα ανακοινωθεί, όπως επίσης κατανάλωση και εκπομπές CO2. Το βάρος αυξάνεται κατά 39 κιλά (1.478) και μαζί με το ρεζερβουάρ βενζίνης των 50 λτ. υπάρχει και ένα ακόμα 50 λτ. για το LPG.

Το Bigster TCe 130 4×4 διαθέτει ένα σύστημα τετρακίνησης που συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 6 ταχυτήτων και το Mild Hybrid σύστημα 48V με την μπαταρία των 0,84 kWh. O 1.2 λτ. turbo βενζινοκινητήρας αποδίδει 130 hp στις 4.500 σ.α.λ. και 230 Nm στις 2.250 σ.α.λ., επιταχύνει το Bigster των 1.515 κιλών από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 11,2 δλ., καταναλώνει 6,0 λτ./100 χλμ. και εκπέμπει 134 γρ./χλμ. CO2. Το Bigster TCe 130 4×4 διαθέτει σύστημα 4κίνησης με πέντε επιλογές: Auto, Snow, Mud/Sand/Off-Road και Eco.

Όσον αφορά το μηχανικό σύνολο Hybrid 155, το Dacia Bigster είναι το πρώτο μοντέλο του Renault Group που κινείται από φουλ υβριδικό μοτέρ. Συνδυάζει έναν 1.800άρη 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα 107 ίππων και 172 Nm, δύο ηλεκτροκινητήρες (έναν ηλεκτροκινητήρα 50 ίππων και έναν κινητήρα μίζα/γεννήτρια υψηλής τάσης), μια μπαταρία 1,4 kWh (230V), και αυτόματο ηλεκτρικό κιβώτιο ταχυτήτων. Διαθέτει τέσσερις ταχύτητες για τον κινητήρα εσωτερικής καύσεως και άλλες δύο για τους ηλεκτροκινητήρες. To Bigster Hybrid 155 ζυγίζει 1.487 κιλά, επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 9,7 δλ., καταναλώνει 4,6 λτ./100 χλμ. και εκπέμπει 104 γρ./χλμ. CO2.

Όσον αφορά τις διαστάσεις του Dacia Bigster, έχει μήκος 4.570 χλστ. (+227 χλστ. από το Duster), πλάτος 1.813 χλστ., ύψος 1.662/1.712 χλστ. με μπάρες οροφής (1.657/1.706 χλστ. το 4×4) και μεταξόνιο 2.702 χλστ. (+45 χλστ.). Η απόσταση από το έδαφος είναι 220 χλστ. για το δικίνητο και 219 χλστ. το τετρακίνητο. Ο χώρος αποσκευών είναι 546 λτ. στο Hybrid 155, 550 λτ. στο mild hybrid 130 4×4, 667 λτ. στο mild hybrid 140 και 609 λτ. στο mild hybrid-G 140.

Get it on Google Play Download on the App Store