Η νέα γενιά 2.0 turbo diesel της Opel δεν θα κάνει ντεμπούτο στα Insignia και Zafira Tourer στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού (4 – 19 Οκτωβρίου) και με ισχύ 170 hp στις 3.750 σ.α.λ. και ροπή 400 Nm στις 1.750 σ.α.λ. θα αντικαταστήσει τον τρέχοντα 2.0 CDTI 163.
Κύριοι συντελεστές στις επιδόσεις του κινητήρα είναι ο νέας σχεδίασης θάλαμος καύσης, οι αυλοί εισαγωγής νέου προφίλ και το νέο σύστημα ψεκασμού καυσίμου με πίεση έως και 2.000 bar και μέχρι 10 ψεκασμούς ανά κύκλο καύσης. Ο Υπερσυμπιεστής Μεταβλητής Γεωμετρίας VGT (variable geometry turbocharger) διαθέτει ηλεκτρικό ενεργοποιητή για την τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας, που προσφέρει 20% ταχύτερη αύξηση στην πίεση υπερπλήρωσης από έναν ενεργοποιητή υποπίεσης.
Δομικές βελτιώσεις με έμφαση σε δύο εξαιρετικά σημαντικές πηγές θορύβων: το πάνω και κάτω τμήμα του κινητήρα. Μία αλουμινένια κυλινδροκεφαλή νέας σχεδίασης που περιλαμβάνει ξεχωριστό πλαστικό καπάκι εκκεντροφόρων με απομονωμένη έδραση και τσιμούχα στεγανοποίησης, βελτιώνει την καταστολή θορύβων. Τέλος, η πολλαπλή εισαγωγής φέρει κέλυφος από ηχοαπορροφητικό υλικό.
Στη βάση του κινητήρα, τοποθετείται νέα αντικραδασμική μονάδα, που κατασκευάζεται από χυτό αλουμίνιο υπό υψηλή πίεση. Αυτή φιλοξενεί δύο αντικραδασμικούς άξονες που αντισταθμίζουν έως και το 83% των κραδασμών 2ας τάξης. Ένα ελικοειδές γρανάζι στο στρόφαλο κινεί τον ένα αντικραδασμικό άξονα, ο οποίος μέσω ενός άλλου γραναζιού κινεί τον δεύτερο. Η ψαλιδωτή οδόντωση των γραναζιών εξασφαλίζει ομαλή εμπλοκή, ενώ η κατάργηση της καδένας εκμηδενίζει την πιθανότητα εμφάνισης θορύβου (κροτάλισμα).
Ο νέος 2.0 CDTI λειτουργεί καθαρά σαν βενζινοκινητήρας με το σύστημα Επιλεκτικής Αναγωγής Καυσαερίων Blue Injection της Opel – Selective Catalytic Reduction (SCR), που διασφαλίζει συμβατότητα με τα πρότυπα εκπομπών ρύπων Euro 6.
Το Blue Injection είναι μία μετεπεξεργασία που αφαιρεί τα οξείδια του αζώτου (NOx) από τα καυσαέρια του κινητήρα. Μικρές ποσότητες AdBlue®, ένα αβλαβές υγρό που αποτελείται από ουρία και νερό, ψεκάζονται στη ροή των καυσαερίων πριν από τον καταλύτη SCR και μετά από το φίλτρο μικροσωματιδίων – Diesel Particulate Filter (DPF). Το διάλυμα διασπάται άμεσα σε αμμωνία (NH3), που απορροφάται από τον καταλύτη SCR. Στη συνέχεια, τα οξείδια του αζώτου (NOx) των καυσαερίων μετατρέπονται σε αβλαβές άζωτο και υδρατμούς μέσω της χημικής αντίδρασης με την αμμωνία.