Τον τελευταίο καιρό οι συζητήσεις περί μείωσης του ορίου ταχύτητας έχουν αναζωπυρωθεί – και όχι μόνο στην Ελλάδα. Μέχρι και οι Γερμανοί φημολογούνταν ότι θα καταργήσουν τις autobahn χωρίς όριο ταχύτητας, κάτι που τελικά -και ευτυχώς- δεν ίσχυσε. Από ό,τι φαίνεται, οι Βόρειοι τηρούν πιο ρεαλιστική και αισιόδοξη σχέση με την οριοθέτηση των αυτοκινητοδρόμων.
Δείτε ακόμα: Μειωμένα όρια ταχύτητας θέλει ο ΣΕΕΠΕ!
Η Αυστρία, κόντρα στις περισσότερες εισηγήσεις που γίνονται σε πολλές χώρες, αύξησε το ανώτατο όριο στα 140 από τα 130 χλμ./ώρα. Μια αύξηση που έλαβε χώρα τον περασμένο Αύγουστο και ήδη δικαιώνει τους υποστηρικτές της. Πώς; Με τον καλύτερο δυνατό και αποστομωτικό για τους συντηρητικούς επικριτές τρόπο: παρουσιάζοντας μείωση των τροχαίων ατυχημάτων!
Στο τρίμηνο Αυγούστου-Οκτωβρίου, τα ατυχήματα στο εθνικό οδικό δίκτυο της Αυστρίας μειώθηκαν στο μισό συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, όπου το όριο ταχύτητας ήταν στα 130 χλμ./ώρα. Οι εμπειρογνώμονες αποδίδουν την μείωση αυτή στην αύξηση της προσοχής των οδηγών, ελέω μεγαλύτερης ταχύτητας ταξιδιού, και ελαχιστοποίηση των «κοιμισμένων» που κάνουν κατάληψη στην αριστερή λωρίδα, λόγω φόβου πως ο από πίσω έρχεται «του σκοτωμού» – κι ας αυξήθηκε μόνο κατά 10 χλμ./ώρα το όριο.
Διαβάστε επίσης: Χώρα της Ε.Ε. βάζει όριο ταχύτητας 100 χλμ./ώρα
Μάλιστα, σύμμαχος της ταχύτητας αποδεικνύεται και το κόμμα των Πρασίνων, οι οποίοι διεθνώς υποστηρίζουν πως τα όρια ταχύτητας πρέπει να μειωθούν ώστε να οδηγήσουν σε ανάλογη πτώση των ποσοστών εκπομπών ρύπων. Ο επιστημονικός αντίλογος τώρα, θέλει τα αυξημένα όρια ταχύτητας -στα μέτρα του φυσιολογικού και κατόπιν ενδελεχών μελετών, πάντα- να βελτιστοποιούν την ροή της κυκλοφορίας, μειώνοντας παράλληλα τον χρόνο ταξιδιού άρα και τον χρόνο λειτουργίας των κινητήρων-κινήσεις που αμφότερες οδηγούν σε βελτίωση της κατανάλωσης καυσίμου, με παράλληλη μείωση στις εκπομπές ρύπων.