To 9-3 είναι ίσως το πιο γνωστό και σίγουρα το πιο επιτυχημένο Saab στην επίπονη ιστορία της σουηδικής εταιρίας, ένα αυτοκίνητο που στην τελευταία του γενιά προσπάθησε σχεδόν μόνο του (το 9-5 είχε σαφώς μικρότερο αγοραστικό κοινό) να κρατήσει ανοιχτό το εργοστάσιο στο Τρολχάταν. Ακόμα και σήμερα όμως, 7 χρόνια μετά το τέλος της παραγωγής, η «μπογιά» του 9-3 περνάει ακόμα.
Δείτε ακόμα: Το πρώτο ηλιακό ηλεκτροκίνητο από τις «στάχτες» της SAAB!
Ειδικά όταν πρόκειται για το Cabriolet και δη, για ειδική έκδοση. Το 9-3 Griffin ήταν η επίσημη ονομασία του facelift που πραγματοποίησαν οι Σουηδοί το 2011, με την Sky Blue Edition να αποτελεί μια έκδοση εξαιρετικά περιορισμένης παραγωγής. Για την ακρίβεια, μόλις 3 κατασκευάστηκαν – 1 για κάθε τύπο αμαξώματος (Sedan, Combi, Cabriolet). Το τελευταίο, μάλιστα, πέρασε περιπέτεια μέχρι να ολοκληρωθεί.
Πίσω στο 2011, η Saab κήρυξε πτώχευση με το 9-3 Cabriolet Griffin Sky Blue Edition να είναι ημιτελές. Το αυτοκίνητο μεταφέρθηκε σε γειτονική γραμμή παραγωγής, της ANA Trollhattan AB, για να τελειώσει η κατασκευή του. Και επειδή έλειπαν τα κατάλληλα μηχανήματα, η όλη διαδικασία έγινε με το χέρι! Με λίγα λόγια, έχουμε να κάνουμε με ένα από τα τελευταία Saab που κυκλοφόρησαν, μοναδικό στον κόσμο και κατά ένα μεγάλο ποσοστό χειροποίητο!
Διαβάστε επίσης: Πωλείται το τελευταίο SAAB που παρήχθη ποτέ
Σε αυτά προσθέστε τις 19αρες ζάντες της BBS, το δερμάτινο σαλόνι και το βελτιωτικό πακέτο της Hirsch, το οποίο αποτελείται από νέα ανάρτηση/εξάτμιση/πολλαπλή εισαγωγής, ανασχεδιασμένο τιμόνι, αλουμινένια πεντάλ και, το βασικότερο, νέο εγκέφαλο που ανεβάζει την απόδοση στους 260 ίππους, από τους 210 του απλού Aero. Το κόστος για όλα τα ανωτέρω; 59.500 ευρώ! Αν συνυπολογίσουμε την συλλεκτική αξία και την άψογη κατάσταση στην οποία φαίνεται να διατηρείται (16.211 χιλιόμετρα στο οδόμετρο), δεν είναι υπερβολή να ισχυριστούμε πως αξίζει η επένδυση.