Η BMW μας παρουσιάζει σε καμουφλαρισμένη μορφή την 3η γενιά της Σειράς 1, σε στιγμιότυπα από τις εξαντλητικές δοκιμές που υποβάλλεται στο πεδίο εξέλιξης του Miramas, στη νότια Γαλλία. Παράλληλα, γνωστοποιεί πληθώρα τεχνικών χαρακτηριστικών, από τα οποία ξεχωρίζει η αλλαγή φιλοσοφίας στην μετάδοση κίνησης.
Η σημερινή Σειρά 1 είναι το μοναδικό αυτοκίνητο στην premium μικρομεσαία κατηγορία, του οποίου οι κινητήρες στέλνουν την κίνηση στον πίσω άξονα. Παράλληλα, είναι και το τελευταίο καθώς η διάδοχός του υιοθετεί την μπροστοκίνηση, βασιζόμενη στην ολοκαίνουργια πλατφόρμα FAAR. Το νέο πάτωμα αποτελεί εξέλιξη του υπάρχοντος UKL, που συναντάμε στις 2 Active Tourer και X1/X2, με τους αντικαταστάτες του να βασίζονται επίσης στην FAAR. Η νέα πλατφόρμα είναι αρθρωτή και έχει σχεδιαστεί προκειμένου να μπορεί να φιλοξενήσει και αμιγώς ηλεκτροκίνητες εκδόσεις, προσφέροντας αυξημένη ακαμψία και μειωμένο βάρος. Σύμφωνα με την γερμανική εταιρία, η νέα γενιά της Σειράς 1 «θέτει νέα πρότυπα στη premium compact κατηγορία από πλευράς δυναμικής οδήγησης, ενώ προσφέρει και σημαντικά μεγαλύτερο χώρο στο εσωτερικό».
Δείτε ακόμα: Δοκιμή BMW 218i Active Tourer 1.5 λτ. 140 PS
Το τελευταίο σκέλος ήταν και αυτό που ώθησε τους Βαυαρούς στην μετάδοση της κίνησης μπροστά, καθώς εσωτερικές έρευνες έδειξαν πως το αγοραστικό κοινό ενδιαφέρεται περισσότερο για την ευρυχωρία της καμπίνας, παρά για τις χαρές του πίσω άξονα. Συγκεκριμένα η BMW επιβεβαίωσε πως ο χώρος για τα κεφάλια των πίσω επιβατών έχει αυξηθεί κατά 19 χλστ., ο αντίστοιχος χώρος για τα πόδια αυξήθηκε κατά 33 χλστ., ενώ ο χώρος αποσκευών έχει αυξηθεί κατά 20 λίτρα σε σχέση με τη σημερινή γενιά, φτάνοντας πλέον τα 380 λίτρα. Φυσικά και ο περιορισμός του κόστους διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο στην παραπάνω απόφαση, με την μπροστοκίνηση να γλυτώνει στην BMW 660 ευρώ ανά μονάδα, χώρια τα μηχανικά μέρη που θα μπορεί να μοιράζεται με τα μοντέλα της MINI.
Τα χρήματα που θα εξοικονομηθούν θα χρησιμοποιηθούν για την ανάπτυξη ηλεκτρικών αυτοκινήτων και αυτόνομων συστημάτων κίνησης. Η νέα Σειρά 1 γίνεται το πρώτο μοντέλο με κινητήρα εσωτερικής καύσης που επωφελείται από την τεχνολογία ARB (actuator contiguous wheel slip limitation), που προέρχεται από το i3. Πρόκειται πρακτικά για ένα σύστημα πρόσφυσης που επενεργεί στον μπροστινό άξονα επί μονίμου βάσεως, ακόμη και αν οδηγός απενεργοποιήσει το σύστημα ελέγχου ευστάθειας.
Το ARB θα κληθεί να χαλιναγωγήσει ιπποδυνάμεις από 140 έως 265 ίππων. Η βασική 118i θα εφοδιάζεται με τον 3κύλινδρο τούρμπο των 1.5 λίτρων και 140 ίππων, ενώ η αμέσως επόμενη 120i θα διαθέτει 190 ίππους και 280 Nm ροπής από 2 υπερτροφοδοτούμενα λίτρα. Ο ίδιος κινητήρας με αυξημένη απόδοση στα 225 άλογα και 310 Nm θα απαρτίζει την 125i, ενώ η 130i είναι επίσης 2λιτρη αλλά διτούρμπινη και αποδίδει 265 ίππους και 380 Nm ροπής.
Διαβάστε επίσης: Πρεμιέρα για την κορυφαία BMW X2 M35i
Το ίδιο μοτέρ θέτει ρεκόρ όλων των εποχών για τα τετρακύλινδρα της BMW, υπό την μορφή της M135i xDrive. Εδώ ο 2λιτρος TwinPower φτάνει τα 306 άλογα και αποτελεί τον ισχυρότερο τετρακύλινδρο κινητήρα στην ιστορία της BMW. Τα πρώτα 100 χλμ/ώρα έρχονται σε περίπου 5 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ/ώρα. Η BMW M135i xDrive θα προσφέρεται αποκλειστικά με το 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, έχοντας μέση κατανάλωση 6,8-7,1 λίτρα/100 χλμ και 155-162 γρ./χλμ. CO2.
Από πλευράς πετρελαιοκινητήρων τώρα, η 118d θα φορά τον 2λιτρο των 150 ίππων, η 120d το ίδιο μοτέρ στα 190 και η M135d με τα δύο τούρμπο, 230 άλογα και 500 Nm ροπής. Το ντεμπούτο της νέας 1 αναμένεται να πραγματοποιηθεί στην Έκθεση της Φρανκφούρτης, τον Σεπτέμβριο.