Η BMW παρουσίασε τις κορυφαίες εκδόσεις των Χ3 και Χ4, με τις επιδόσεις τους να κοντράρουν άνετα αυτές των Μ3 και Μ4.
Εμφανισιακά ξεχωρίζουν από το νέο bodykit που διαθέτει επιθετικούς προφυλακτήρες, πλαϊνές ποδιές, μαύρη γρίλια, αεροτομή, διαχύτη, μαύρες ράγες οροφής, μαύροι καθρέπτες και οι γενικότερες πινελιές ιδίου χρώματος. Στο εσωτερικό συναντάμε σπορ καθίσματα επενδυμένα με δέρμα, μαύρα και αλουμινένια διακοσμητικά, δερμάτινο τιμόνι Μ, ψηφιακό πίνακα οργάνων και Μ Sport καθίσματα, με τα τελευταία να διατίθενται στις Competition
Δείτε ακόμα: Δοκιμή BMW X3 xDrive20d
Κάτω από το καπό συναντάμε τον νέο S58 3λιτρο twinturbo 6κύλινδρο εν σειρά κινητήρα, που αποδίδει 480 άλογα και 600 Nm ροπής στις απλές εκδόσεις και τα οποία γίνονται 510 άλογα στις εκδόσεις Competition, με την ροπή να παραμένει στα 600 Nm. Ο κινητήρας διαθέτει σφυρήλατο στροφαλοφόρο και έχει βελτιωμένο όριο περιστροφής σε σχέση με τον S55 που αντικαθιστά, καθώς ο κόφτης βρίσκεται στις 7.200 σ.α.λ. Η κίνηση μεταφέρεται σε όλους τους τροχούς, με το σύστημα τετρακίνησης να προέρχεται σχεδόν αυτούσιο από την M5 αλλά δίχως την επιλογή απομόνωσης του εμπρός άξονα, καθώς η BMW θεωρεί πως η πίσω κίνηση δεν συνάδει με την γκάμα Χ των SUV της. Το 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων της ZF αναλαμβάνει τον ρόλο του μεσάζοντα μεταξύ κινητήρα και xDrive, με τις επιδόσεις που χαρίζει -όπως είπαμε- να φτάνουν στα επίπεδα των ταχύτερων sportscars.
Τα πρώτα 100 χλμ/ώρα έρχονται σε 4,2 δλ. στις εκδόσεις με τα 480 άλογα, ενώ τα επιπλέον 30 των Competition κατεβάζουν τον χρόνο κατά 1 δέκατο. Η τελική ταχύτητα σε κάθε περίπτωση περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα, αλλά με την επιλογή του M Driver’s Package ο κόφτης μετατοπίζεται στα 280 χλμ./ώρα στις απλές και τα 285 στις Competition.
Διαβάστε επίσης: H BMW M5 «καταστρέφει» την Aston Martin Vantage (+video)
Τo βάρος φτάνει τα 1.970 κιλά, κάτι που κάνει επιτακτική την παρουσία των ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενων αμορτισέρ που διαθέτουν 3 λειτουργίες: Comfort, Sport και Sport +. Τα φρένα είναι εξίσου ενισχυμένα, με τις εμπρός δισκόπλακες να φτάνουν τα 395 χλστ. μπροστά και τα 370 χλστ. πίσω. Το «δάγκωμά» τους αναλαμβάνουν 4πίστονες και μονοπίστονες δαγκάνες αντίστοιχα, ενώ οι ζάντες αλουμινίου είναι 20 ιντσών με ελαστικά 255/45 εμπρός και 265/45 πίσω. Προαιρετικά οι Χ3 και Χ4 Μ μπορούν να εξοπλιστούν με τροχούς 21 ιντσών.