Με υπερ-υπολογιστή για εγκέφαλο η BMW Neue Klasse

Η BMW ετοιμάζεται πυρετωδώς για την ολοκαίνουργια σειρά ηλεκτρικών μοντέλων, που θα λανσάρει τα επόμενα χρόνια. Το πρώτο Neue Klasse δείγμα θα λανσαριστεί το 2026, το οποίο θα χαρακτηρίζεται -μέσα σε όλα- και για την απίστευτη υπολογιστική δύναμη του εγκεφάλου του.

Το πρωτότυπο Vision Driving Experience αποτελεί την πλατφόρμα δοκιμών των Βαυαρών, πρωτίστως για τα ηλεκτρονικά συστήματα. Στο επίκεντρο αυτών, φυσιολογικά, η ECU. Ένας υπερ-υπολογιστής, με το προσωνύμιο «Heart of Joy (η καρδιά της απόλαυσης)», που ενσωματώνει τις κυριότερες λειτουργίες του αυτοκινήτου σε μια μονάδα. Αντί, δηλαδή, να υπάρχουν διαφορετικές μονάδες για τον έλεγχο της μετάδοσης, του κινητήρα, των φρένων (εννοείται brake-by-wire), του συστήματος διεύθυνσης, της φόρτισης και της ανάκτησης ενέργειας, το Heart of Joy συγκεντρώνει τα πάντα σε ένα. Κάτι που μειώνει το χρόνο απόκρισης έως και 10 φορές, βελτιώνοντας κατακόρυφα την απόδοση του οχήματος σε κάθε επιμέρους τομέα.

Οι μηχανικοί της BMW, για παράδειγμα, δηλώνουν πως το πέρασμα στις στροφές γίνεται με εξαιρετική ακρίβεια, απαιτώντας λιγότερες εντολές ή διορθώσεις από πλευράς του οδηγού. «Ο οδηγός θα μπορεί να κρατάει πιο εύκολα, με μεγαλύτερη ακρίβεια και σταθερότητα, αλλά λιγότερη προσπάθεια, την επιθυμητή γραμμή στις καμπές», αναφέρει χαρακτηριστικά ένα απόσπασμα από την ανακοίνωση των Βαυαρών. Κάτι όχι απαραίτητα καλό, κατά την ταπεινή μας γνώμη, καθώς ακούγεται σαν να κάνει όλη (ή έστω την περισσότερη) δουλειά το αυτοκίνητο. Το ακριβώς αντίθετο, δηλαδή, από ό,τι περιμένεις σε ένα απόλυτο μηχάνημα οδήγησης.

Η τεράστια επεξεργαστική ισχύς του νέου υπολογιστή, πάντως, θα επιτρέψει στην BMW να κατασκευάσει ένα πιο αποδοτικό EV. Η βαυαρική φίρμα λέει ότι ο Heart of Joy υπερ-υπολογιστής επιτρέπει σε ένα όχημα να χρησιμοποιεί πιο βιώσιμα την ενέργειά του, ακόμη και κατά την ανάκτηση ενέργειας. Η BMW ισχυρίζεται ότι μόνο η βελτίωση στη λειτουργία της ανάκτησης ενέργειας,  αυξάνει την απόδοση του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης έως 25%. Παρόλα αυτά, το Vision Driving Experience δεν θα μπει στην παραγωγή. Κάτι που σημαίνει ότι τα 17.990 Nm (δεν μας έφυγε ψηφίο, τόσο είναι) ροπής ή τα 1.200 κιλά κάθετης δύναμης του VDE, δεν θα εμφανιστούν σε κάποιο μοντέλο της Neue Klasse σειράς. Ούτε, δυστυχώς, οι φαντασμαγορικές φωτιζόμενες ζάντες.

Get it on Google Play Download on the App Store