Πριν 10 χρόνια η Audi παρουσίασε ένα ατμοσφαιρικό 10κύλινδρο σύνολο 5,2 λίτρων σε διάταξη V, με σκοπό το λανσάρισμα της κορυφαίας έκδοσης για την 1η γενιά του R8. Απέδιδε 525 ίππους και μπορούσε να συνδυαστεί είτε με 6αρι χειροκίνητο, είτε με το DSG ίσου αριθμού σχέσεων, ενώ έναν χρόνο μετά ανέβηκε στα 560 άλογα στην έκδοση περιορισμένης παραγωγής GT.
Fast forward στο 2019, όπου το R8 βρίσκεται στην 2η έκφανση και εξαπολύει αισίως 620 ίππους και 580 Nm ροπής στο οδόστρωμα. Φυσικά η Audi δεν θα μπορούσε να μην γιορτάσει τα γενέθλια της κορυφαίας έκδοσης του υπεραυτοκινήτου της, με την έκδοση Decennium να αναλαμβάνει το «σβήσιμο των κεριών». Εκτός από ιδιαίτερα εύηχο (ίδιον της λατινικής γλώσσας) το όνομα είναι και απολύτως στοχευμένο, καθώς αυτή ήταν η ονομασία της απόχρωσης με την οποία είχε λανσαριστεί το πρώτο R8 V10. Το γκρι ματ χρώμα (Daytona Gray) συνδυάζεται με χρυσαφί ζάντες 20 ιντσών και δημιουργεί έναν μοναδικό συνδυασμό για το supercar από το Ίνγκολσταντ.
Δείτε ακόμα: Τι κρύβει ένα Audi R8 σε τιμή ευκαιρίας; (+video)
Οτιδήποτε βρίσκεται πάνω στο αμάξωμα (καθρέπτες, σήματα, αεροδυναμικά βοηθήματα) είναι βαμμένα σε μαύρο χρώμα, ενώ διαθέσιμες είναι επίσης οι αποχρώσεις Ascari Blue, Kemora Gray, Mythos Black, Floret Silver, and Suzuka Gray. Πρωταγωνιστής, ωστόσο, του Deccenium δεν είναι άλλος από τα χρυσαφί καλύμματα των κυλινδροκεφαλών του V10.
Διαβάστε επίσης: Audi R8 1.000 ίππων πιάνει 350 χλμ./ώρα στην Autobahn (+video)
Μηχανικά δεν παρατηρούνται αλλαγές, όπερ σημαίνει πως τα 620 άλογα, τα 580 Nm της ροπής, το 7αρι S-Tronic και το σύστημα quattro οδηγούν σε επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα της τάξης των 3,1 δλ. και μια τελική ταχύτητα στα 330 χλμ./ώρα. Στην Γερμανία η τιμή τοποθετείται στις 222.000 ευρώ, ήτοι 22 χιλιάδες περισσότερο από το «απλό» R8 V10 Performance Quattro.