Νομίζατε ότι η εποχή των station wagon όδευε προς λήξη στα Audi; Ποτέ! Η αυτοκινητοβιομηχανία που πρακτικά έκανε mainstream τα estate μοντέλα, επανέρχεται δυναμικά στο κατ’ εξοχήν πεδίο δράσης της, με το νέο A6 Avant.
To νέο μεγαλομεσαίο από το Ίνγκολσταντ διακρίνεται για το δυναμισμό, αλλά κυρίως τον αεροδυναμισμό, του παραστήματος. Τα full LED μπροστά και OLED φωτιστικά σώματα βάζουν τη «φωτεινή» υπογραφή στο σώμα του νέου A6, μαζί με τις πανέμορφες ζάντες (από 19 ως 21 ίντσες), ωστόσο τη μεγαλύτερη δουλειά την κάνει ο… αέρας. Οι εκτενείς δοκιμές στη σήραγγα και οι χιλιάδες προσομοιώσεις στον υπολογιστή, είχαν σαν αποτέλεσμα τον χαμηλότερο συντελεστή οπισθέλκουσας που έχει καταγραφεί σε Audi παραγωγής με κινητήρα εσωτερικής καύσης μέχρι σήμερα. Ένα εντυπωσιακό Cd 0,25 χαρίζει τον τίτλο του πιο αεροδυναμικού θερμικού Audi όλων των εποχών, μένοντας ελάχιστα πίσω από το ηλεκτρικό A6 e-tron Avant (Cd 0,24), το οποίο έχει και τα ατού της κλειστής μάσκας, των πιο αεροδυναμικών τροχών, του πλήρους επίπεδου πατώματος, της έλλειψης εξατμίσεων (που οδηγεί σε διαφορετικό διαχύτη) κι ούτω καθεξής.
Οι διαστάσεις, ωστόσο, παραμένουν επί της ουσίας κοινές με του απερχόμενου μοντέλου. Το μήκος δεν ξεπερνάει τα 5 μέτρα, μένοντας στα 4.990 χλστ. και παρουσιάζοντας αύξηση μόλις 60 χλστ. σε σχέση με πριν. Αξίζει, δε, να παρατηρήσουμε την προσήλωση των σχεδιαστών στην αεροδυναμική, όπως αποκαλύπτεται τόσο από τα ενεργά flaps στη μάσκα, όσο και τους μορφοποιητές κάτω από τα πίσω φωτιστικά σώματα.
Στο εσωτερικό, συναντάμε τη «διαστημική» καμπίνα που βλέπουμε και στο ηλεκτρικό A6, με την πανοραμική διάταξη των οθονών να καταλαμβάνει σχεδόν όλη την επιφάνεια του ταμπλό. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 11,9 ιντσών πλαισιώνεται από μια οθόνη αφής 14,9 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων, η οποία με τη σειρά της έχει δίπλα ένα ακόμα μόνιτορ 10,9 ιντσών που ενημερώνει το συνοδηγό. Η τρίτη αυτή οθόνη, όπως και το head-up display επαυξημένης πραγματικότητας, είναι προαιρετική αλλά οι Γερμανοί πιστεύουν πως πάνω από το 70% των αγοραστών θα τα επιλέξουν (το ίδιο ισχύει στο A6 e-tron). Αυτό που επίσης πιστεύουν και δηλώνουν περήφανα, είναι πως το νέο A6 Avant προσφέρει ποιότητα και άνεση στο ταξίδι πρωτόγνωρες για την κατηγορία.
Η πλατφόρμα PPC (Premium Platform Combustion) είναι ο κύριος λόγος για τις αιτιάσεις των Γερμανών, έχοντας κάνει πρεμιέρα πέρσι στο νέο A5 (πρώην A4). Για το εκ βάθρων ανανεωμένο μεγαλομεσαίο του Ίνγκολσταντ, έχουμε 3 μοτέρ: 2 βενζίνης και 1 ντίζελ. Η γκάμα ανοίγει με τον 2.0λιτρο TFSI στα 204 άλογα , συνεχίζει με τον 2.0 TDI επίσης στους 204 ίππους και κορυφώνεται με τον 3.0 V6 TFSI, στα 367 άλογα (7,4-7,9 λίτρα/100 χλμ., 167-180 γρ. CO2/χλμ.). Όλοι οι κινητήρες συνεργάζονται αποκλειστικά με 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, ενώ οι 2.0 TDI και 3.0 V6 TFSI διαθέτουν ήπια υβριδικό σύστημα 48 Volt (με έως 24 ίππους και 230 Nm ηλεκτρική συνδρομή στο θερμικό μοτέρ), συγκριτικά με το 12βολτο σύστημα του 2.0 TFSI. Όλα τα μοτέρ, τέλος, συνδυάζονται με σύστημα τετρακίνησης quattro, τετραδιεύθυνση και αερανάρτηση (στάνταρ η τετρακίνηση στο 3.0λιτρο).
Το νέο A6 Avant είναι ήδη διαθέσιμο στη Γερμανία, με τιμή εκκίνησης τις 58.000 ευρώ.