Η μετακίνηση με το αυτοκίνητο, όπως είναι φυσιολογικό προκαλεί φθορές σε διάφορα μέρη του, μεταξύ αυτών και οι τροχοί, καθώς ταλαιπωρούνται στους γεμάτους ανωμαλίες δρόμους, αλλά και στα πεζοδρόμια, που αρκετοί οδηγοί καβαλάνε για να παρκάρουν.
Δείτε ακόμη: Χρειάζεται ζέσταμα ο κινητήρας και το καλοκαίρι;
Δύο από τις συνηθέστερες βλάβες που προκαλούνται στους τροχούς, είναι να χάσουν την ευθυγράμμισή τους αλλά και τη ζυγοστάθμιση. Πρόκειται για δύο τελείως διαφορετικά προβλήματα, τα οποία όμως θέλουν άμεση επιδιόρθωση.
Ευθυγράμμιση χρειάζεται όταν οι άξονες χάσουν την σύγκλισή τους με αποτέλεσμα οι τροχοί να μην είναι ευθυγραμμισμένοι μεταξύ τους. Με απλά λόγια, εάν κατά την οδήγηση έχετε παρατηρήσει ότι κρατώντας το τιμόνι στην ευθεία το αυτοκίνητο αντί να πηγαίνει ίσια, στρίβει είτε δεξιά είτε αριστερά, τότε χρειάζεται ευθυγράμμιση. Εάν παραμεληθεί προκαλείται ανομοιόμορφη φθορά των ελαστικών και μακροχρόνια μπορεί να εμφανιστεί δαπανηρή βλάβη στο σύστημα διεύθυνσης.
Ζυγοστάθμιση χρειάζονται οι τροχοί όταν ο οδηγός κατά την κίνηση του αυτοκινήτου νιώσει τρέμουλο και κραδασμούς στο τιμόνι. Το πρόβλημα δημιουργείται από την ανομοιόμορφη κατανομή της μάζας στο εσωτερικό ενός ελαστικού. Γι’αυτό τοποθετούνται στο εσωτερικό της στεφάνης των ζαντών τα μολυβένια αντίβαρα. Υπάρχουν δύο είδη ανισορροπίας τέτοιου τύπου: η στατική και η δυναμική. Η πρώτη προκαλεί ανώμαλη κύλιση του ελαστικού και η δεύτερη πλευρική ταλάντωση και ισχυρό τρέμουλο του τροχού.
Δείτε ακόμη: Γιατί καίει λάδια ο κινητήρας; Πότε δεν είναι φυσιολογικό;
Τόσο η ζυγοστάθμιση των τροχών, όσο και η ευθυγράμμιση γίνονται μόνο σε βουλκανιζατέρ ή συνεργεία που διαθέτουν τον κατάλληλο εξοπλισμό. Επίσης, η ζυγοστάθμιση γίνεται σε κάθε αλλαγή ελαστικών ή ζαντών.