Πριν πολλά χρόνια, όταν έκανα τα πρώτα μου χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του οικογενειακού αυτοκινήτου, η συμβουλή του δάσκαλου οδήγησης, δηλαδή του… πατέρα μου, ήταν όταν γυρνάω τον διακόπτη για να πάρει εμπρός το μοτέρ να πατάω πάντα τον συμπλέκτη.
Δείτε ακόμη: Ποιας διάστασης ελαστικά είναι καλύτερα; 16, 17 ή 18 ιντσών; (+video)
Έτσι, μου έλεγε, δεν υπάρχει περίπτωση να εκκινήσεις το μοτέρ και να μετακινηθεί το αυτοκίνητο, έχοντας μέσα ταχύτητα (κάτι που σημαίνει πως το αυτοκίνητο θα μετακινηθεί με τη μιζιά εμπρός ή πίσω και μπορεί να συμβεί κάποιο ατύχημα). Από τότε βέβαια έχουν περάσει δυόμιση δεκαετίες και τα αυτοκίνητα εξελίχθηκαν και είναι γεμάτα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά βοηθήματα. Τι ισχύει λοιπόν σήμερα; Πατάμε ή όχι συμπλέκτη όταν βάζουμε εμπρός το μοτέρ του αυτοκινήτου;
Η απάντηση είναι κατηγορηματικά «ναι πατάμε»! Και όχι μόνο για να αποφύγουμε τυχόν ατύχημα, αλλά γιατί έτσι φθείρονται λιγότερο τα μηχανικά μέρη που εμπλέκονται στη μετάδοση, ενώ λιγότερη είναι και η φθορά για τη μίζα, καθώς κάνουμε το έργο της πιο εύκολο αλλά και η κατανάλωση ενέργειας από την μπαταρία είναι μικρότερη.
Για αυτό το λόγο εξάλλου, πλέον πολλά αυτοκίνητα δεν παίρνουν εμπρός αν δεν πατήσεις τον συμπλέκτη, καθώς έχουν μία ασφάλεια συνδεδεμένη με το πεντάλ. Αυτό ακριβώς μας λέει και το κίτρινο λαμπάκι στην παραπάνω εικόνα, στον πίνακα οργάνων. Αυτό στα αυτοκίνητα που έχουν τον συγκεκριμένο εξοπλισμό ανάβει μόλις γυρίσουμε τον διακόπτη και σβήνει μόλις πατήσουμε τον συμπλέκτη. Ουσιαστικά είναι εκεί για να μας θυμίζει πως το αυτοκίνητο δεν θα πάρει εμπρός αν δεν πατήσουμε συμπλέκτη.
Διαβάστε επίσης: Έτσι σβήνουμε το λαμπάκι του Check Engine (+video)
Από την άλλη, το πράσινο λαμπάκι με την ίδια σχεδόν σχεδίαση αλλά μία… παρένθεση εξωτερικά του, βρίσκεται στα αυτόματα αυτοκίνητα και θυμίζει στον οδηγό να πατήσει φρένο προκειμένου να μετακινήσει τον επιλογέα από τη θέση «P».