Η Ford λανσάρει για πρώτη φορά στην Ευρώπη το μεγάλο SUV μοντέλο της Edge στη νέα δεύτερη γενιά του, το οποίο αποτελεί τη ναυαρχίδα της μάρκας στην εν λόγω κατηγορία. Έτσι μαζί με το αμέσως μικρότερο Kuga και το πιο κόμπακτ EcoSport προσφέρει μια πλήρη γκάμα SUV για κάθε γούστο, ανάγκες και βαλάντια.
Το νέο Edge με τις πληθωρικές εξωτερικές διαστάσεις (μήκος 4,8 μ.) τοποθετείται στο άνω άκρο των SUV, κάτι που ισχύει αντίστοιχα και για τις τιμές που πωλείται. Το αρχικό Edge με τον 2λιτρο ντίζελ κινητήρα των 180 ίππων με κίνηση στους εμπρός τροχούς και μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων κοστίζει από 60.660 ευρώ, ενώ το πιο ισχυρό 2.0 TDCi 210 PS με την στάνταρ τετρακίνηση και το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων ξεκινά από 72.240 ευρώ.
Διαβάστε εδώ όλες τις νέες δοκιμές αυτοκινήτων
Επιβλητικός σχεδιασμός με σπορτίφ νότες
Το νέο Ford Edge προσελκύει τα βλέμματα με την επιβλητική του εικόνα εξωτερικά, όπου αποπνέει πολυτέλεια, ενώ ταυτόχρονα διαθέτει και δυναμικά χαρακτηριστικά. Η μεγάλη τραπεζοειδής μάσκα (μαύρη στην έκδοση Sport της δοκιμής), τα στενόμακρα φωτιστικά σώματα με τα ενσωματωμένα φώτα ημέρας LED και το μακρύ καπό κυριαρχούν στο εμπρός άκρο Από το πλάι ξεχωρίζουν το έντονα κεκλιμένο εμπρός παρμπρίζ, η αεροτομή στο τελείωμα της οροφής και τα τονισμένα νεύρα. Κάτι που δεν φαίνεται αμέσως, είναι οι πόρτες που ανοίγουν από πολύ χαμηλά, κάτι που μειώνει το πλάτος του μαρσπιέ, διευκολύνοντας την είσοδο ή την έξοδο, ενώ όταν είναι λασπωμένες δεν λερώνονται τα πόδια των επιβατών. Στο πίσω μέρος του Edge τα φώτα LED εκτείνονται σε όλο το πλάτος και δείχνουν εντυπωσιακά ειδικά το βράδυ.
Ευρύχωρο και ποιοτικό εσωτερικό
Ο θάλαμος των επιβατών του Edge προέρχεται σχεδόν αυτούσιος από εκείνον των μεγάλων πολυχρηστικών Ford S-MAX και Galaxy και χαρακτηρίζεται από την ήπιων τόνων αισθητική του ταμπλό. Αυτό είναι κατασκευασμένο από παχύ αφρώδες υλικό, ενώ μαλακά υλικά συναντώνται και σε άλλα τμήματα του εσωτερικού, τα οποία αναβαθμίζουν την ποιότητα, αν και συνολικά δεν αποπνέει την πολυτέλεια που θα περίμενε κανείς από ένα SUV αυτής της τιμής. Η πλατιά κεντρική κονσόλα με τα χειριστήρια του κλιματισμού και του ηχοσυστήματος δείχνει κάπως άδεια, ενώ στο πάνω μέρος φιλοξενείται η έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων SYNC2 και με φωνητικό έλεγχο που επιτρέπει στον οδηγό να ελέγχει τις λειτουργίες των συστημάτων τηλεφώνου, ψυχαγωγίας, κλιματισμού και πλοήγησης.
Διαβάστε εδώ τη δοκιμή του Ford Kuga 1.5 TDCi
Παράλληλα, ο οδηγός θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση και κάθεται ψηλά απολαμβάνοντας πολύ καλή ορατότητα. Αντίστοιχα και οι υπόλοιποι επιβάτες θα νιώσουν πολύ άνετα, όπως και στο πίσω τμήμα της καμπίνας, όπου τρία ενήλικα άτομα θα φιλοξενηθούν χωρίς παραχωρήσεις. Μεγάλος με την σειρά του είναι και ο χώρος αποσκευών των 602 λτ., ο οποίος φτάνει έως τα 1.847 λτ. μέχρι την οροφή και με το πίσω κάθισμα αναδιπλωμένο. Επιθυμητή θα ήταν η ύπαρξη δύο ακόμα θέσεων (7θέσια έκδοση), δεδομένων των μεγάλων διαστάσεων του Edge.
Άνετο και ασφαλές στο δρόμο
Το πληθωρικό σε διαστάσεις αλλά και βάρος (1.949 κιλά) Edge 2.0 λτ. TDCi 210PS PowerShift AWD, είναι ένα ταξιδιάρικο αυτοκινητο, το οποίο θα μεταφέρει με άνεση και ασφάλεια τους επιβάτες του σε κάθε διαδρομή. Βασισμένο στην πλατφόρμα των Ford Mondeo, S-MAX και Galaxy, το Edge με τις σωστά ρυθμισμένες ανεξάρτητες σε όλους τους τροχούς αναρτήσεις αποπνέει σιγουριά και παραμένει ακλόνητο στις ευθείες αλλά και καμπές των εθνικών οδών, ανεξαρτήτως ταχύτητας. Στις στροφές παρουσιάζει καλή ευελιξία, μικρές κλίσεις και καταφέρνει -εν μέρει να κρύβει- τον όγκο και βάρος του.
Διαβάστε εδώ τη δοκιμή του Ford Mondeo 1.5 TDCi
Ακόμα και όταν ο οδηγός το πιέσει παραπάνω και οδηγήσει πιο άτσαλα στις στροφές, το Edge χάρη και στην αποτελεσματική αυτόματη τετρακίνηση παραμένει στην τροχιά του χάρη στα αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης, ελέγχεται εύκολα μέσω του θετικού σε αίσθηση τιμονιού με τη μεταβλητή υποβοήθηση και δεν θα εμφανίζει ανεπιθύμητες παρενέργειες. Παράλληλα η άνεση διατηρείται σε πολύ καλά επίπεδα, παρά τις 20 ιντσών ζάντες αλουμινίου με τα ελαστικά διαστάσεων 255/45. Χωρίς πρόβλημα θα κινηθεί το Edge και σε κακοτράχαλες διαδρομές εκτός δρόμου, ωστόσο η μη ύπαρξη κάποιας επιλογής της τετρακίνησης (π.χ. κλείδωμα) περιορίζει τις ορέξεις όσων έχουν διάθεση για πιο πολλή περιπέτεια.
Πολιτισμένος ο 2λιτρος diesel των 210 ίππων
Το ισχυρότερο Edge εφοδιάζεται με τον bi-turbo diesel κινητήρα 2.0 λτ. TDCi ισχύος 210 ίππων, σε συνδυασμό με στάνταρ το αυτόματο 6τάχυτο κιβώτιο PowerShift και την τετρακίνηση. Το μηχανικό αυτό σύνολο παρουσιάζει πολιτισμένη λειτουργία απαλλαγμένη από κραδασμούς, ενώ σε συνδυασμό με την προσεγμένη ηχομόνωση ο θόρυβος που φτάνει στο εσωτερικό του αυτοκινήτου είναι πολύ χαμηλός και οι επιβάτες δεν αντιλαμβάνονται κανένα ενοχλητικό θόρυβο ή δόνηση από το μοτέρ πετρελαίου.
Κατά την εκκίνηση το Edge δείχνει το βάρος του και ο οδηγός δεν αντιλαμβάνεται την πλούσια ροπή των 450 Nm που αποδίδεται από τις 2.000 σ.α.λ., κάτι που αποδεικνύεται και από τον χρόνο επιτάχυνσης των 0-100 χλμ./ώρα σε 9,4 δλ. Αντίστοιχα και στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις δεν ενθουσιάζει με τις επιδόσεις του, ωστόσο σε κάθε περίπτωση είναι σβέλτο και ο κινητήρας συνδυάζεται σωστά με το άμεσο και ομαλό στις αλλαγές ταχυτήτων 6άρι αυτόματο κιβώτιο PowerShift, τοσο στην αυτόματη λειτουργεία, όσο και στην χειροκίνητη μέσω των paddles στο τιμόνι. Όσον αφορά την κατανάλωση, το trip computer έδειξε κατά τη διάρκεια της δοκιμής 8,3 λτ./100 χλμ., με τα περισσότερα χιλιόμετρα να έχουν γίνει σε εθνική οδό.
(+) Επιβλητική εξωτερική σχεδίαση, χώροι επιβατών – αποσκευών, άνεση, πολιτισμένη λειτουργία κινητήρα, οδική συμπεριφορά
(-) Τιμή, κατανάλωση, βάρος αυτοκινήτου, έλλειψη premium εικόνας στο εσωτερικό