Η Hyundai έχει αποκτήσει πλέον αρκετή εμπειρία και στην κατηγορία των μικρομεσαίων SUV με το πρώτης γενιάς Tucson που παρουσιάστηκε το 2004, το οποίο αργότερα μετονομάστηκε σε ix35, ενώ στην υπάρχουσα τρίτη γενιά του επέστρεψε με το όνομα «Tucson». Το μικρομεσαίο SUV της Hyundai με τον επιβλητικό και δυναμικό σχεδιασμό διαθέτει όλα εκείνα τα εφόδια για να καλύψει πλήρως και σε κάθε επίπεδο το αγοραστικό κοινό, ενώ προσφέρεται με μια ευρεία γκάμα κινητήρων και εκδόσεων για κάθε ανάγκη και οικονομικά βαλάντια.
Διαβάστε ακόμα: Δοκιμή Hyundai Tucson 1.7D 141 PS
Η αρχική έκδοση του Hyundai Tucson με τον κινητήρα βενζίνης των 1.6 λτ. ισχύος 132 ίππων πωλείται σε τιμές που ξεκινούν από 19.590 ευρώ, οι ντίζελ των 1.7 λτ. με 115 ή 141 ίππους κοστίζουν από 22.190 και 26.190 ευρώ αντίστοιχα (το δεύτερο με στάνταρ αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων), ενώ το πιο δυνατό Tucson με το μηχανικό σύνολο βενζίνης 1.6 T-GDI 177 PS είναι αυτό της δοκιμής. Η τιμή των 28.490 ευρώ είναι λογική, αφού συνδυάζεται με υπερπλήρη εξοπλισμό συν τετρακίνηση. Παράλληλα διατίθεται και με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7-DCT στην τιμή των 32.590 ευρώ.
Πρακτικό και ευρύχωρο εσωτερικό
Όπως το αμάξωμα, έτσι και το εσωτερικό του Hyundai Tucson διαθέτει όμορφο σχεδιασμό με τις πολλές ευθείες γραμμές και τις απαλές καμπύλες να συνθέτουν ένα κομψό σύνολο. Μεταξύ των στοιχείων που τραβούν το βλέμμα είναι η κεντρική κονσόλα με την στάνταρ έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών, η οποία περιλαμβάνει -εκτός άλλων- εργοστασιακό σύστημα πλοήγησης με 7ετή δωρεάν συνδρομή σε TomTom Live services και κάμερα οπισθοπορείας. Από πλευράς κατασκευής έχει γίνει χρήση μαλακών και σκληρών πλαστικών στο ταμπλό και στις πόρτες με πολύ καλή συναρμογή και προσεγμένο φινίρισμα. Την πρακτικότητα ενισχύουν οι πολλές θήκες στην κονσόλα, ανάμεσα από τα καθίσματα και στις πόρτες. Στο εσωτερικό του Tucson θα φιλοξενηθούν με άνεση έως πέντε ενήλικοι, οι οποίοι έχουν στη διάθεσή τους ένα μεγάλο πορτ μπαγκάζ 488 λίτρων με κανονική μάλιστα ρεζέρβα και ζάντα αλουμινίου.
Πολύ άνετο στο δρόμο και σταθερό
Η άνεση στο δρόμο είναι το πρώτο στοιχείο που κερδίζει αμέσως τον οδηγό και τους υπόλοιπους επιβάτες του Tucson. Η σωστή ρύθμιση της ανεξάρτητης σε όλους τους τροχούς ανάρτησης, η προσεγμένη ηχομόνωση και ο χαμηλός θόρυβος κύλισης θα εκτιμηθούν τόσο στις αστικές μετακινήσεις, όσο κυρίως στο ταξίδι, όπου το Tucson μεταφέρει ξεκούραστα τους φιλοξενούμενούς του. Κινούμενο στις ευθείες των αυτοκινητόδρομων, το αμάξωμά του παραμένει σταθερό σε γρήγορους ρυθμούς που είναι σε θέση να αναπτύξει και να διατηρήσει εύκολα. Περνώντας σε διαδρομές με στροφές, οι κλίσεις είναι λογικές για ένα τέτοιο αυτοκίνητο και οι αντιδράσεις του παραμένουν ουδέτερες υπό πίεση.
Διαβάστε ακόμη: Δοκιμή Hyundai i30 Fastback 1.0 T-GDI 120 PS
Σε αυτό συμβάλλει και η τετρακίνηση, η οποία μεταφέρει τη ροπή στο 100% στους εμπρός τροχούς και ανάλογα τις συνθήκες μπορεί το ποσοστό να φτάσει αυτόματα έως και το 50% στον πίσω άξονα. Πρόσθετα υπάρχει η δυνατότητα επιλογής κλειδώματος της ροπής 50/50 σε ταχύτητες έως 40 χλμ./ώρα (Lock) και Descent Control για έλεγχος κίνησης σε κατηφόρα. Το τιμόνι διαθέτει ικανοποιητική αίσθηση και είναι εστιασμένο στην άνεση, ωστόσο με την επιλογή Sport σφίγγει ελαφρώς. Εκτός δρόμου θα κινηθεί και εδώ με άνεση σε κακοτράχαλες χωμάτινες διαδρομές. Η απόσταση από το έδαφος είναι 172 χλστ., η γωνία εισόδου είναι 17,2 μοίρες, η ράμπας είναι 18,6 μοίρες και η εξόδου είναι 23,9 μοίρες.
Δυνατός και πολιτισμένος κινητήρας
Ο 1.600άρης turbo, άμεσου ψεκασμού κινητήρας ισχύος 177 ίππων κα με ροπή 265 Nm από τις 1.500 σ.α.λ. διαθέτει πολύ καλά στο σύνολό του χαρακτηριστικά και προσφέρει σβέλτες επιδόσεις. Το μηχανικό αυτό σύνολο διαθέτει πολιτισμένη λειτουργία χωρίς κραδασμούς και με χαμηλό θόρυβο, παρουσιάζει θετικό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές και ανεβάζει με ευκολία ρυθμούς σε κάθε βύθισμα του πεντάλ του γκαζιού. Τα 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται σε 9,5 δλ., ενώ και οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις είναι σβέλτες χάρη στη ροπή και στο σωστής κλιμάκωσης 6τάχυτο κιβώτιο. Η κατανάλωση είναι αναμενόμενα «τσιμπημένη», αφού σε πραγματικές συνθήκες κυμαίνεται στα 9,6 λτ./100 χλμ.
Δείτε ακόμη: 0-250 χλμ./ώρα με Hyundai i30 N (+video)
(+) Σχεδίαση, εργονομία, πρακτικότητα, χώροι επιβατών, απόδοση κινητήρα, οδική συμπεριφορά, άνεση, ποιότητα κύλισης, κανονική ρεζέρβα, εξοπλισμός
(-) Κατανάλωση υπό πίεση, τέλη κυκλοφορίας