Το δεύτερης γενιάς Subaru Impreza με τα χαρακτηριστικά στρογγυλά εμπρός φωτιστικά σώματα παρουσιάστηκε το 2000, ωστόσο δύο χρόνια μετά ανασχεδιάστηκε το εμπρός άκρο του αποκτώντας πιο ορθογώνιους προβολείς και το 2005 δέχτηκε μία ακόμα ανανέωση, όπου το εμπρός άκρο του απέκτησε ξανά νέα όψη. Η γκάμα των κινητήρων του περιλάμβανε τους boxer των 1,5 λτ., 1.6 λτ., 2.0 λτ. και 2,5 λτ. Κορυφαίο μοντέλο της γκάμας ήταν το WRX STi, το οποίο σήμερα ως μεταχειρισμένο πωλείται σε υψηλές τιμές, που κυμαίνονται γύρω στις 20.000 ευρώ (το 2006 καινούργιο πωλούνταν 50.950 ευρώ).
«Έκρηξη» αδρεναλίνης στο δρόμο
Παράλληλα με την τρίτη ανανέωση στο δεύτερης γενιάς Impreza WRX STi αντικαταστάθηκε ο 2.0 λτ. κινητήρας με μεγαλύτερο 2.5 λτ., απόδοσης 280 ίππων. Οι ρυθμοί επιταχύνσεων είναι καταιγιστικοί, ενώ σε κάθε εναλλαγή σχέσης μέσω του γρήγορου επιλογέα το αυτοκίνητο «φορτώνει» με χαρακτηριστική ευκολία χιλιόμετρα. Σε συνδυασμό με τον short shift επιλογέα των 6 σχέσεων μετάδοσης, ο οδηγός εκμεταλλεύεται πλήρως τις δυνατότητες του ισχυρού μηχανικού συνόλου. Επίσης, ο κινητήρας ανεβάζει με ευκολία στροφές μέχρι το όριο περιστροφής του με τη «βελόνα» του ταχύμετρου να ακολουθεί την αντίστοιχη του στροφόμετρου. Βέβαια, δεν θα πρέπει να παραλείψουμε τον «μεθυστικό» ήχο της χροιάς του κινητήρα με τη σκάστρα να δίνει το παρόν σε κάθε άφημα του γκαζιού.
Στον ανοιχτό δρόμο το Impreza WRX STi είναι ιδιαίτερα σταθερό ακόμα και σε ταχύτητες των 200+ χλμ./ώρα, ωστόσο η πραγματική ευχαρίστηση έρχεται σε μια ορεινή διαδρομή με «φιδίσιες» στροφές. Με τη ρύθμιση του κεντρικού διαφορικού στη θέση Auto, το αυτοκίνητο παραμένει ουδέτερο σε καλής ποιότητας οδόστρωμα, με τα όρια πρόσφυσης να είναι αυξημένα. Με τη μεταφορά της ροπής στον πίσω άξονα σε μεγαλύτερο ποσοστό, το αυτοκίνητο γίνεται ακόμα πιο ευχάριστο, καθώς παρουσιάσει υπερστροφικές τάσεις με έντονη πίεση του γκαζιού. Σε κάθε περίπτωση οδηγός έχει τον άμεσο έλεγχο του αυτοκινήτου μέσω του άμεσου και με πολύ καλή αίσθηση τιμονιού, ενώ τα φρένα διατηρούν την αποτελεσματικότητά τους ύστερα από συνεχή καταπόνηση.
Ρυθμιζόμενο διαφορικό (DCCD)
Μεταξύ των πιο σημαντικών νέων στοιχείων που διαθέτει το Impreza WRX STi του 2005 είναι η ρύθμιση της κατανομής της ροπής ανά άξονα μέσω διακόπτη, ο οποίος είναι τοποθετημένος δίπλα από το χειρόφρενο. Στη θέση Auto η μεταφορά της ροπής στον εμπρός και πίσω άξονα αντίστοιχα ορίζεται στο 50:50 από 41:59, ενώ στην τελευταία θέση (οι οποίες απεικονίζονται στον πίνακα οργάνων) η κατανομή της ροπής στους πίσω τροχούς φτάνει μέχρι το 65%.
Συντηρητικό εσωτερικό με καλή ποιότητα
Στο συντηρητικής σχεδίασης εσωτερικό του Impreza WRX STi την εικόνα αναβαθμίζουν ορισμένα σπορτίφ χαρακτηριστικά όπως είναι τα τύπου μπάκετ καθίσματα, το τιμόνι τριών ακτινών και οι επενδύσεις στο χρώμα του αλουμινίου στην κεντρική κονσόλα, στους αεραγωγούς και στα όργανα του αντίστοιχου πίνακα. Όσον αφορά στην ποιότητα υλικών, το πάνω τμήμα του ταμπλό είναι κατασκευασμένο από μαλακό πλαστικό, ενώ η συναρμολόγηση είναι προσεγμένη. Ο οδηγός δεν θα συναντήσει πρόβλημα με τις θέσεις και τις λειτουργίες των επιμέρους χειριστηρίων και θα βρει εύκολα τη θέση που τον βολεύει. Παράλληλα θα ενώ θα εκτιμήσει δεόντως τη στήριξη που προσφέρει το κάθισμα, το οποίο δεν κουράζει ιδιαίτερα στις πολύωρες διαδρομές και ύστερα από σβέλτη οδήγηση. Από πλευράς χώρων το Impreza είναι σε θέση να μεταφέρει τέσσερα άτομα χωρίς ιδιαίτερες παραχωρήσεις, ενώ το πορτ μπαγκάζ των 374 λτ. είναι μικρό συγκριτικά με ανταγωνιστικά μοντέλα.
(+) Απόδοση – επιδόσεις κινητήρα, οδική συμπεριφορά, οδηγική αίσθηση, ρυθμιζόμενο κεντρικό διαφορικό, αποτελεσματικότητα φρένων
(-) Συντηρητική εικόνα εσωτερικού, κατανάλωση, μικρός χώρος αποσκευών, άνεση ανάρτησης
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |||
Κυβισμός (κ.εκ.) | 2.457 | Μήκος (χλστ.) | 4.465 |
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) | 280/5.600 | Πλάτος (χλστ.) | 1.740 |
Ροπή (Nm./σ.α.λ.) | 392/4.000 | Ύψος (χλστ.) | 1.440 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 5,4 | Μεταξόνιο (χλστ.) | 2.540 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 255 | Χώρος αποσκευών (λτ.) | 374 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 10,9 | Βάρος (κιλά) | 1.470 |