Το νέο, τέταρτης γενιάς Skoda Superb στην έκδοση με το Hatch αμάξωμα θα είναι σε λίγο καιρό διαθέσιμο με το αποδοτικό plug-in hybrid μηχανικό σύνολο, το οποίο αποτελούσε μέχρι τώρα προνόμιο του Superb Combi iV. Η παραγωγή του Superb Hatch iV θα ξεκινήσει το δεύτερο τρίμηνο του 2025, ενώ οι παραγγελίες θα ανοίξουν σύντομα. Να υπενθυμίσουμε ότι το νέο Superb με τα άλλα μηχανικά σύνολα ήδη διατίθεται στην Ελλάδα (δείτε εδώ τις τιμές).
Το plug-in υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης δεύτερης γενιάς στο Superb Hatch iV συνδυάζει έναν τετρακύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.5 TSI, που αποδίδει 150 hp και 250 Nm, με έναν ηλεκτροκινητήρα. Παράγουν μια συνδυασμένη ισχύ 204 hp και 350 Nm, με τη μετάδοση να γίνεται στους μπροστινούς τροχούς μέσω ενός κιβωτίου DSG έξι σχέσεων. Η μπαταρία υψηλής τάσης, με μεικτή χωρητικότητα 25,7 kWh, βρίσκεται κάτω από τα πίσω καθίσματα.
Με πλήρως ηλεκτρική αυτονομία άνω των 120 χιλιομέτρων (WLTP), το Superb Hatch iV είναι κατάλληλο για καθημερινή οδήγηση, αλλά και για λίγο πιο μακρινές αποστάσεις. Η μπαταρία μπορεί να επαναφορτιστεί πλήρως από 0 έως 100% σε 2,5 ώρες χρησιμοποιώντας ένα οικιακό wallbox ή ένα σημείο φόρτισης AC με μέγιστο ρυθμό φόρτισης 11 kW. Για ταχύτερη φόρτιση, η μπαταρία υποστηρίζει γρήγορη φόρτιση DC έως και 50 kW, επιτρέποντάς της να φορτίζει από 10% έως 80% σε 26 λεπτά. Κατά την οδήγηση, η μπαταρία επαναφορτίζεται συνεχώς μέσω αναγεννητικής πέδησης, η οποία ανακτά την κινητική ενέργεια κατά την επιβράδυνση.
Ένας σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας τριφασικού μόνιμου μαγνήτη είναι ενσωματωμένος στο κιβώτιο ταχυτήτων και διαχωρίζεται από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης με έναν συμπλέκτη. Αυτός ο κινητήρας μπορεί να λειτουργεί ανεξάρτητα για να κινεί το όχημα ή να λειτουργεί παράλληλα με τον βενζινοκινητήρα. Εκτός από τις τυπικές λειτουργίες οδήγησης που υπάρχουν στη σειρά Superb (Eco, Comfort, Normal, Sport, Individual), το Superb Hatch iV προσφέρει τρεις επιπλέον υβριδικές επιλογές: E-mode, Hybrid mode και Sport mode. Στην επιλογή E-mode, μόνο ο ηλεκτροκινητήρας παρέχει μέγιστη ισχύ 116 PS και 330 Nm ροπής, ενώ παράλληλα χρησιμεύει για την εκκίνηση του κινητήρα εσωτερικής καύσης και αντικαθιστά τον παραδοσιακό εναλλάκτη. Επιδόσεις και καταναλώσεις δεν ανακοινώθηκαν, ωστόσο θα είναι πολύ κοντά με αυτές του Superb Combi iV. Το στέισον βάγκον επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 8,1 δλ., φτάνει τα 220 χλμ./ώρα τελικής, καταναλώνει 0,4-0,5 λτ./100 χλμ. και 15,8-17,5 kWh/100 χλμ. και εκπέμπει 8-11 γρ./χλμ. CO2.