Honda: «Δεν φτιάχνουμε ηλεκτρικό Type R αν δεν είναι όπως πρέπει»

Η Honda εξετάζει τις προοπτικές ενός ηλεκτρικού Type R από το 2020. Μερικά χρόνια αργότερα, ο επικεφαλής εξέλιξης του Civic Type R εξηγούσε το πώς οι αυστηρότεροι κανονισμοί εκπομπών αναγκάζουν τους κατασκευαστές στον εξηλεκτρισμό των σπορ μοντέλων τους. Εν έτει 2025 πάντως, ηλεκτρικό «Τάπερ» ακόμα δεν υφίσταται. Κι ούτε πρόκειται να υπάρξει, αν δεν είναι όπως πρέπει στους τομείς των επιδόσεων, της οδικής συμπεριφοράς και του χαρακτήρα.

Μιλώντας στο βρετανικό Auto Express, ο Toshihiro Akiwa, υπεύθυνος του κέντρου ανάπτυξης ηλεκτρικών της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας, ανέλυσε τις δυσκολίες στην εξέλιξη ενός συναρπαστικού EV αντάξιου του σήματος Type R. «Η μπαταρία κι ο ηλεκτροκινητήρας έχουν τελείως διαφορετικά χαρακτηριστικά σε σχέση με ένα θερμικό μοτέρ, επομένως δεν γίνεται να έχουμε ακριβώς το ίδιο αποτέλεσμα. Αυτή είναι και η μεγαλύτερη πρόκληση. Πώς μπορούμε να προσφέρουμε τη χαρά της οδήγησης ενός παραδοσιακού Type R, σε ένα ηλεκτρικό; Δεν εγκαταλείπουμε την προσπάθεια, αλλά σε τέτοια αυτοκίνητα δεν είναι θέμα μόνο η ισχύς. Έχει να κάνει με τον ήχο, τους κραδασμούς, την επιτάχυνση, την αίσθηση, την ανθρώπινη εμπειρία. Αυτές είναι οι χαρές της οδήγησης».

Παρόλες τις αναποδιές, η Honda είναι αποφασισμένη να λανσάρει ηλεκτρικό σπορ μοντέλο πριν από το τέλος της δεκαετίας. Kι αν δεν φοράει τα σήματά της, σίγουρα θα φοράει εκείνα της Acura. Το πολυτελές παρακλάδι των Ιαπώνων έχει επισημοποιήσει από το περασμένο καλοκαίρι, πως ο διάδοχος/αντικαταστάτης του NSX θα κινείται αποκλειστικά από ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης. Άγνωστο αν θα συνεχίσει την παράδοση του NSX ή θα φέρει διαφορετικό όνομα, αλλά σίγουρα θα πατάει στην πλατφόρμα της νέας οικογένειας ηλεκτρικών της Honda, 0 Series.

Get it on Google Play Download on the App Store