Το σύγχρονο οικογενειακό αυτοκίνητο είναι πλέον το SUV και κυρίως από τις πιο δημοφιλείς κατηγορίες των B-SUV (μικρά) και C-SUV (μικρομεσαία). Επίσης, στα βασικά ζητούμενα του αγοραστικού κοινού είναι το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων για να γλιτώνει την ταλαιπωρία του πεντάλ του συμπλέκτη στην κίνηση, καθώς και η υβριδική τεχνολογία για μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων. Όλα αυτά προϋποθέτουν ένα σεβαστό διαθέσιμο ποσό, το οποίο στα C-SUV και Crossover ξεπερνά κατά πολύ τις 30.000 ευρώ. Εξαίρεση αποτελούν τα δύο παρακάτω μοντέλα, αφού προσφέρονται στις καλύτερες τιμές της κατηγορίας.
Kia XCeed
Το μικρομεσαίο Crossover Kia XCeed προσφέρεται τώρα σε νέες, πιο χαμηλές τιμές οι οποίες ξεκινούν από 24.590 ευρώ στην έκδοση 1.5 T-GDI 140 PS 48V Hybrid LX Premium με το χειροκίνητο κιβώτιο των 6 ταχυτήτων. Με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7DCT η τιμή ανεβαίνει κατά 1.700 ευρώ και στοιχίζει από 26.290 ευρώ. Το αναβαθμισμένο XCeed MY25 διαθέτει περισσότερο εξοπλισμό, όπως μεγαλύτερη οθόνη πολυμέσων 10,25 ιντσών (8 ιντσών πριν) με εργοστασιακή πλοήγηση και το σύστημα τηλεματικής Kia Connect. Επιπλέον εφοδιάζεται με τα συστήματα αυτόνομου φρεναρίσματος και υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, 6 αερόσακους, Full LED φώτα, φώτα ομίχλης LED, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, διζωνικό κλιματισμό, ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών με ελαστικά διαστάσεων 235/45 R18 και πολλά ακόμα.
To Kia XCeed με το δυναμικό παρουσιαστικό απευθύνεται στο κοινό που θέλει ένα αυτοκίνητο με χαρακτηριστικά σπορτίφ χάτσμπακ συνδυασμένα με στοιχεία από SUV σε ιδανικές ισορροπίες. Διαθέτει μήκος 4.395 χλστ., πλάτος 1.826 χλστ., ύψος 1.495 χλστ., μεταξόνιο 2.650 χλστ. και απόσταση από το έδαφος 184 χλστ. Περνώντας στο εσωτερικό του, το πρώτο στοιχείο που γίνεται άμεσα αντιληπτό είναι η προσοχή που έχει δοθεί στην ποιότητα, τόσο σε υλικά με τη χρήση μαλακών τμημάτων σε πολλές επιφάνειες, όσο σε συναρμογή και φινίρισμα. Στα θετικά του γνωρίσματα ανήκουν και οι άνετοι χώροι για τις μετακινήσεις τεσσάρων επιβατών. Έχουν στη διάθεσή τους αρκετό αέρα για τα πόδια στο πίσω κάθισμα, ενώ ικανοποιητικό είναι το πορτ μπαγκάζ των 380 λίτρων.
Την κίνηση του XCeed MY25 αναλαμβάνει ο τετρακύλινδρος 1.5 λτ. turbo κινητήρας με την ισχύ των 140 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. και τα 253 Nm ροπής στις μόλις 1.500 σ.α.λ. Η ηλεκτρογεννήτρια του 48V Hybrid παρέχει έξτρα δύναμη κατά την εκκίνηση και τις ενδιάμεσες επιταχύνσεις και ομαλοποιεί ιδιαίτερα τη λειτουργία στου Stop&Start. Η συνεργασία του με το 7τάχυτο DCT είναι αγαστή σε κάθε περίπτωση, εξασφαλίζοντας επιτάχυνση στο 100 χλμ./ώρα σε 10,4 δλ. και τελική ταχύτητα 195 χλμ./ώρα, με εκπομπές CO2 139 γρ./χλμ. (89 ευρώ τέλη κυκλοφορίας) και κατανάλωση δοκιμής στα 7,2 λτ./100 χλμ. Τον ολοκληρωμένο χαρακτήρα του XCeed συμπληρώνει και το πολύ καλό πάτημά του στο δρόμο. Το XCeed «καταπίνει» με ευκολία χιλιόμετρα στους ανοιχτούς δρόμους, ενώ στις στροφές εμφανίζει αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης και θα ανοίξει προοδευτικά και ελεγχόμενα την τροχιά του, μόνο όταν ο οδηγός το… παρακάνει.
MG ZS Max Hybrid+
Το νέο MG ZS Max Hybrid+ 197 PS έχει τη χαμηλότερη -και με διαφορά- τιμή της αγοράς μεταξύ των φουλ υβριδικών μικρομεσαίων SUV, ενώ είναι πιο προσιτό και από B-SUV full hybrid. Συγκεκριμένα στην εισαγωγική έκδοση Excite πωλείται από μόνο 23.550 ευρώ με εξοπλισμό που περιλαμβάνει 6 αερόσακους, αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, επόπτευση τυφλού σημείου, ειδοποίηση διασταυρούμενης πίσω κυκλοφορίας, ψηφιακό καντράν 12,3 ιντσών, infotainment με οθόνη 10,25 ιντσών, πλοήγηση, κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματο κλιματισμό, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, αισθητήρα φωτός και όλες τις ηλεκτρικές ανέσεις. Ακόμα και στο επόμενο επίπεδο Exclusive παραμένει πολύ προσιτό στις 25.450 ευρώ, με επιπλέον οθόνη αφής 12,3 ιντσών, είσοδο χωρίς κλειδί, προβολείς LED, μπάρες οροφής, αισθητήρα βροχής, δερμάτινο τιμόνι μικροϊνών και 17άρες ζάντες αλουμινίου με ελαστικά διαστάσεων 215/55 R17.
Το MG ZS Max Hybrid+ (καμία σχέση με το μικρότερο προγενέστερο ZS) διαθέτει κομψό αμάξωμα χωρίς σχεδιαστικές εξάρσεις, με μήκος 4.430 χλστ., πλάτος 1.818 χλστ., ύψος 1.635 χλστ. και μεταξόνιο 2.610 χλστ. Πλήρως αναβαθμισμένο εμφανίζεται και το εσωτερικό του με την προσεγμένη ποιότητα κατασκευής. Σε πολλές επιφάνειες του ταμπλό και των πάνελ των θυρών έχουν χρησιμοποιηθεί μαλακά σε υφή υλικά, ενώ η στιβαρή συναρμογή των επιμέρους επιφανειών αποτρέπει την παρουσία τριγμών, ακόμα και όταν το αυτοκίνητο περνά από έντονες και διαδοχικές ανωμαλίες εντός ή εκτός ασφάλτου. Στα πλεονεκτήματα του νέου μικρομεσαίου υβριδικού SUV της MG ανήκουν και οι αρκετοί χώροι για τις μετακινήσεις έως 5 επιβατών με τις αποσκευές στους στο πορτ μπαγκάζ των 443 λίτρων.
Στα βασικά σημεία αναφοράς και ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα του νέου MG ZS Max Hybrid+ ανήκει το εξελιγμένο φουλ υβριδικό σύνολο με τη συνδυαστική απόδοση των 197 ίππων. Ενσωματώνει ένα τετρακύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης κύκλου Atkinson 1.5 λτ. με ισχύ 102 ίππων και 128 Nm ροπής και ένα ηλεκτροκινητήρα με απόδοση 136 ίππων και 250 Nm. Το ηλεκτρομοτέρ τροφοδοτείται με ρεύμα από την αυτοφορτιζόμενη μπαταρία των 1,83 kWh, η οποία εξασφαλίζει αμιγώς ηλεκτρική κίνηση για εκατοντάδες μέτρα ή και χιλιόμετρα όταν επαναφορτίζεται. Μαζί και με την ανάκτηση ενέργειας στην επιλογή «Ισχυρό», δίνει την αίσθηση αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Η κατανάλωση σε μεικτές πραγματικές συνθήκες βρίσκεται στα 5,9 λτ./100 χλμ., όμως μπορεί να πέσει και κοντά στα 4,5 λτ./100 χλμ. όταν κινείται στην πόλη Παράλληλα επιταχύνει σε γοργούς ρυθμούς (0-100 χλμ./ώρα σε 8,7 δλ.) και με εκπομπές CO2 113 γρ./χλμ. τα τέλη κυκλοφορίας είναι μηδενικά.