Το υγραέριο κίνησης έχει μπει εδώ και χρόνια στη ζωή μας και έχει ξεχωρίσει για τη μεγάλη οικονομία που προσφέρει στις μετακινήσεις, αφού σε σχέση με τη βενζίνη μειώνει το κόστος κίνησης μέχρι και 50%, ενώ είναι φθηνότερο ακόμα και από το ντίζελ. Σημαντικό του προσόν είναι ακόμη ότι αυξάνει τη συνολική αυτονομία, αφού συνδέεται παράλληλα με τη βενζίνη χωρίς να την καταργεί. Ανά πάσα στιγμή ο οδηγός μπορεί να επιλέξει το καύσιμο που θα χρησιμοποιήσει με έναν διακόπτη στο εσωτερικό του οχήματος ακόμα και εν κινήσει.
Επιπλέον, η τεχνολογία των συστημάτων συνεχώς εξελίσσεται, οι αυτοκινητοβιομηχανίες συνεργάζονται σε εργοστασιακό επίπεδο με τις εταιρείες αεριοκίνησης, εφαρμόζονται ηλεκτρονικές μονάδες ελέγχου και εγχυτήρες (μπεκ) τελευταίας λέξης της τεχνολογίας, προσφέροντας με αυτό τον τρόπο την μέγιστη εξοικονόμηση και την απόλυτη προστασία του κινητήρα. Παράλληλα, το μεγάλο και συνεχώς αυξανόμενο δίκτυο ανεφοδιασμού, το χαμηλό κόστος μετατροπής – συντήρησης και η εδραίωσή του παγκόσμια ως ένα από τα πιο ευρέως εναλλακτικά καύσιμα, συνέτειναν στην ραγδαία άνθησή του τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα.
Βέβαια σε κάθε περίπτωση μεγάλο ρόλο στην εγκατάσταση συστήματος υγραεριοκίνησης παίζει ο εγκαταστάτης, γι’αυτό πάντα η εγκατάσταση και κατόπιν η συντήρηση πρέπει να γίνονται από έμπειρες και αξιόπιστες εταιρείες, έτσι ώστε να μην αρχίσουν να εμφανίζονται προβλήματα.
Κιτ υγραερίου LPG μπορεί να τοποθετηθεί σε πάρα πολλά αυτοκίνητα, ανεξαρτήτως μεγέθους, κινητήρα, κατηγορίας κ.λπ. Ακόμα και σε ένα smart fortwo μπορεί να γίνει εγκατάσταση υγραερίου, όπως είναι και το συγκεκριμένο αυτοκίνητο της EuropeGas, το οποίο χρειαστήκαμε για να κάνουμε τη δοκιμή κατανάλωσης. Το συγκεκριμένο smart fortwo είναι το πρώτης γενιάς ανανεωμένο μοντέλο, με τον 700άρη turbo κινητήρα των 61 ίππων. Η δεξαμενή υγραερίου των 45 λίτρων είναι τοποθετημένη πίσω από τα καθίσματα στο χώρο αποσκευών και παρά το μεγάλο μέγεθός της για το μικρό όγκο του smart, αφήνει χώρο για να χωρέσει ένας σάκος ή τα ψώνια από το σούπερ μάρκετ.
Διανύσαμε 118,7 χλμ. γύρω και εντός Αθήνας και πληρώσαμε 5,9 ευρώ
Ξεκινώντας με το fortwo πρωί καθημερινής από την έδρα της EuropeGas που βρίσκεται στην οδό Πρωτόπαππα 63, Ηλιούπολη, κατευθυνθήκαμε προς Αγία Παρασκευή, μέσω Περιφερειακής Υμηττού, Λ. Κατεχάκη και Λ. Μεσογείων. Κατόπιν κάναμε μια στάση στο λιμάνι της Ραφήνας για να ακολουθήσουμε μετά τη διαδρομή προς Μαραθώνα και στη Λίμνη Μαραθώνα. Από εκεί συνεχίσαμε τη διαδρομή προς Άγιο Στέφανο και κατηφορίσαμε προς τη Λ. Κηφισίας. Στο ύψος του Ολυμπιακού Σταδίου στρίψαμε στην Σπύρου Λούη, αριστερά στη Λ. Βεϊκου και δεξιά στη Λ. Γαλατσίου. Μετά κατευθυνθήκαμε αριστερά στην Πατησίων με προορισμό την Ομόνοια. Κατόπιν οδηγήσαμε προς την Πειραιώς, Ιερά Οδό και αριστερά στη Λ. Κηφισού για να φτάσουμε στο λιμάνι του Πειραιά. Από εκεί πήραμε το δρόμο της επιστροφής μέσω Λ. Ποσειδώνος και Λ. Αλίμου για ανεφοδιασμό με υγραέριο και μέτρηση.
Συνολικά διανύσαμε 118,7 χιλιόμετρα σε κανονικούς έως σβέλτους ρυθμούς και πληρώσαμε 5,9 ευρώ (με τιμή LPG 0,755€/λτ.), καταναλώνοντας 7,83 λίτρα υγραερίου. Ποσά που αντιστοιχούν με 4,98 €/100 χλμ. και 6,59 λτ./100 χλμ. Παράλληλα, με τη χρήση υγραερίου, ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 0.7 λτ. δεν παρουσίαζε καμία διαφορά σε απόκριση και απόδοση με την χρήση υγραερίου σε σχέση με τη βενζίνη και ανέβαζε με ευκολία στροφές, επιταχύνοντας σβέλτα το μίνι αυτοκίνητο και κυρίως με μεγάλη οικονομία.
Να σημειωθεί ότι στο συγκεκριμένο smart το κιτ LPG δεν έχει προσθήκη μικροψεκασμών βενζίνης και έχει κάνει 140.000 χλμ., από τα οποία τα 105.000 χλμ. έχουν γίνει με υγραέριο χωρίς κανένα τεχνικό πρόβλημα.