Σε μια εποχή όπου τα τούρμπο συναντώνται καθολικά σε σουπερμίνι και όλες οι Ferrari είναι είτε υπερτροφοδοτούμενες, είτε υβριδικές, η Porsche εμμένει στην ατμοσφαιρική αναπνοή και ετοιμάζει την κτηνώδη διάδοχο της 911 GT3.
Μπορεί να φαντάζει οξύμωρο για μια εταιρία που έβαλε τούρμπο ακόμα και στις βασικές Boxster/Cayman – 911, λανσάροντας παράλληλα την ηλεκτρική Taycan, να επιμένει ατμοσφαιρικά. Όμως ο προγραμματισμός του Τσουφενχάουζεν είναι ευφυώς απλός: τούρμπο, υβριδικά και ηλεκτρικά μοντέλα στην πλειοψηφία της γκάμας, ώστε να υπάρχει «κάβα» CO2 για τις Cayman GTS/GT4 και τις 911 GT3/GT3 RS! Η νέα έκδοση της τελευταίας, δε, αναμένεται να αποτελέσει το αποκύημα της ατμοσφαιρικής απόδοσης στα χρονικά της Porsche.
Δείτε ακόμα: Ονειρική Porsche 993 Turbo S με 856 χλμ.!
Αυτή την περίοδο η νέα GT3 υποβάλλεται σε δοκιμές -πού αλλού;- στο Nurburgring, από όπου και οι κατασκοπευτικές λήψεις. Όσο κι αν παλεύει το καμουφλάζ, η «τρομοκρατική» σιλουέτα με την τεράστια αεροτομή και το εντυπωσιακά φουσκωμένο αμάξωμα δεν κρύβονται. Αυτό που προκαλεί περισσότερο δέος, ωστόσο, είναι αυτό που φωλιάζει από κάτω.
Σύμφωνα με πηγές από το Τσουφενχάουζεν, οι 992 GT3 και GT3 RS θα ανέβουν επίπεδο σε σχέση με τα μοντέλα που θα αντικαταστήσουν. Οι σημερινές GT3 και GT3 RS αποδίδουν 500 ίππους στις 8.250 σ.α.λ. από τον 4λιτρο boxer, με τον κόφτη να τοποθετείται στις 9.000 σ.α.λ.! Η νέα GT3 ακούγεται ότι θα ανέβει στα 4.2 λίτρα, με την ισχύ να ξεπερνά τα 520 ατμοσφαιρικά άλογα. Ο boxer των 4.194 κ.εκ. χρησιμοποιείται στην αγωνιστική RSR και αποδίδει μάξιμουμ 515 ίππους, όντας ωστόσο φιμωμένος από περιορισμούς κανονισμών στις διοργανώσεις που συμμετέχει. Οπότε μια έκδοση δρόμου -ούτως ή άλλως, και το μοτέρ της σημερινής GT3 σε αυτό βασίζεται- θα μπορούσε κάλλιστα να ξεπεράσει τους 520 ίππους, ακόμα και τους 530, δημιουργώντας μια ειδική απόδοση της τάξης των 123,8-126,2 ίππων/λίτρο!
Διαβάστε επίσης: «Τρένο» 650 ίππων η νέα Porsche 911 Turbo S
H τωρινή GT3 πετυχαίνει 125 ίππους στο λίτρο, ενώ το ρεκόρ για Porsche παραγωγής ανήκει στον 4.6 V8 της 918 Spyder και τα 600 άλογά του, που δίνουν 130,4 ίππους/λίτρο. Να αναφέρουμε, τέλος, πως μπορεί η Ferrari πλέον να μην κατασκευάζει ατμοσφαιρικά μοτέρ, όμως το απόλυτο ρεκόρ όλων των εποχών έχει το «Cavallino Rampante» χαραγμένο πάνω του, απόρροια των 132,7 ίππων/λίτρο της 458 Speciale (605 ίπποι από τον 4.5 V8)!