Δοκιμή VW Golf ντίζελ 1.6 TDI BlueMotion

Το Volkswagen Golf σε κάθε του γενιά αποτελεί σημείο αναφοράς στη μικρομεσαία κατηγορία, ανεβάζοντας όλο και πιο ψηλά τον πήχη σε πολλούς τομείς, όπως σε ασφάλεια, τεχνολογία, ποιότητα αλλά και οικονομία. Όλα αυτά τα προσφέρει σε μέγιστο βαθμό το νέο Golf 1.6 TDI BlueMotion, το οποίο με μεικτή εργοστασιακή κατανάλωση μόλις 3,2 λτ./100 χλμ. είναι το πιο οικονομικό Golf από ποτέ, ενώ παράλληλα εκπέμπει μόλις 85 γρ./χλμ. και με ένα γέμισμα (50 λίτρα), η θεωρητική του αυτονομία φτάνει τα 1.500 χιλιόμετρα. Μάλιστα αξίζει να σημειώσουμε πως σε δοκιμή της Dekra, κατανάλωσε μόλις 2,92 λτ./100 χλμ. και διένυσε με ένα ρεζερβουάρ 1.602 χιλιόμετρα!

Για να επιτευχθεί αυτή η πολύ χαμηλή κατανάλωση, το Golf TDI BlueMotion εκτός από τις μηχανικές βελτιώσεις έχει δεχτεί και αρκετές που αφορούν στη μείωση της αεροδυναμικής αντίστασης (Cd=0,27). Εξωτερικά περιλαμβάνει ένα διακριτικό πακέτο αεροδυναμικών βοηθημάτων που το διαφοροποιεί από την υπόλοιπη γκάμα του Golf. Στη μάσκα η γρίλια είναι κλειστού τύπου, πίσω και στο πλάι υπάρχουν νέας σχεδίασης αεροτομή και σπόιλερ. Επιπλέον, διακρίνονται τα λογότυπα BLUEMOTION στα εμπρός φτερά, στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου και στο πίσω.

Περαιτέρω αλλαγές εστιάζονται στην χαμηλότερη κατά 15 χιλιοστά sport ανάρτηση με ζάντες 15 ιντσών και ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης διάστασης 195/65 R15, ενώ την διαφοροποίηση της συγκεκριμένης έκδοσης τονίζει το μεταλλικό χρώμα, Μπλε Clearwater. Όσον αφορά για τις τιμές του Golf BlueMotion 5d, ξεκινούν από 21.670 ευρώ (με απόσυρση) και πλούσιο εξοπλισμό.

Ιδιαίτερα πολιτισμένος και οικονομικός ο 1.6  TDI 110 PS

Την τροφοδοσία του Golf TDI BlueMotion αναλαμβάνει ο 4κύλινδρος, άμεσου ψεκασμού, 16βάλβιδος ντίζελ κινητήρας των 1.6 λίτρων με απόδοση 110 ίππων και 250 Nm ροπής από τις 1.500 σ.α.λ. Το μηχανικό αυτό σύνολο από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα εντυπωσιάζει με την ιδιαίτερα πολιτισμένη λειτουργία, την παντελή έλλειψη κραδασμών, του φιλτραρισμένου θορύβου και του τραβήγματος που διαθέτει από τις χαμηλές στροφές. Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί από τους μηχανικούς της Volkswagen στην χαμηλή τριβή των μηχανικών μερών και του 6τάχυτου κιβωτίου με τη μακριά τελική σχέση, η οποία είναι ιδανική για κάλυψη ταξιδιών, αφού διατηρεί πολύ χαμηλά τις στροφές του κινητήρα μαζί με τον θόρυβο και την κατανάλωση. Στα συν και το άμεσο και με ομαλή λειτουργία σύστημα Stop/Start, που συμβάλλει με την σειρά του στην χαμηλή κατανάλωση κατά τις αστικές μετακινήσεις.

Πολύ καλά τα καταφέρνει το νέο Golf TDI BlueMotion και στον τομέα των επιδόσεων, επιταχύνοντας στο 0-100 χλμ./ώρα σε 10,5 δευτερόλεπτα, στα 80-120 χλμ./ώρα με 4η ταχύτητα σε 9,0 δευτερόλεπτα και με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 200 χλμ./ώρα.

Ασφαλές και με ουδέτερη συμπεριφορά σε κάθε διαδρομή

Στο νέο Golf δύσκολα θα βρει κανείς ψεγάδι, γεγονός που αφορά και τα οδηγικά του χαρακτηριστικά. Το μικρομεσαίο Volkswagen καταφέρει και κερδίζει τον οδηγό του με τον ισορροπημένο του χαρακτήρα, αφού συνδυάζει με πολύ σωστά ρυθμισμένο τρόπο την άνεση με την ασφάλεια. Έτσι, η ανάρτησή του καταφέρνει και φιλτράρει αποτελεσματικά τις διάφορες ανωμαλίες του οδοστρώματος, ενώ από την άλλη πλευρά προσφέρει στο αυτοκίνητο πολύ καλή σταθερότητα και ουδέτερη συμπεριφορά ανεξαρτήτως διαδρομής. Στις ευθείες, το νέο Golf TDI BlueMotion παραμένει σίγουρο και ασφαλές ακόμα και σε πολύ υψηλές ταχύτητες, στις στροφές τα όρια πρόσφυσης είναι αυξημένα, ενώ το ESP επεμβαίνει τάχιστα μόλις διαγνωστεί τάση αποσταθεροποίησης του αυτοκινήτου. Θετική με την σειρά της είναι η αίσθηση και ακρίβεια από το τιμόνι, αλλά και από τα αποτελεσματικά φρένα.

Υποδειγματικό ποιοτικά το εσωτερικό και με άνετους χώρους

Η αίσθηση στιβαρότητας που αποπνέει το αμάξωμα του Golf, ισχύει και για την κατασκευή του εσωτερικού, το οποίο αποτελεί υπόδειγμα ποιότητας στη μικρομεσαία -και όχι μόνο- κατηγορία. Στην θετική αίσθηση που εισπράττει άμεσα αυτός που θα εισέλθει στο εσωτερικό του συμβάλλουν το παχύ αφρώδες υλικό που καλύπτει ολόκληρο το ταμπλό, η άψογη συναρμογή μεταξύ των επιμέρους επιφανειών, το προσεγμένο φινίρισμα και οι «καθαρές» επίπεδες επιφάνειες. Ο οδηγός από την πλευρά του νιώθει αμέσως «ένα» με το αυτοκίνητο αφού βρίσκει εύκολα την ιδανική θέση οδήγησης, ενώ όλα τα επιμέρους χειριστήρια είναι εύχρηστα και σωστά τοποθετημένα. Λίγο περισσότερος χρόνος ίσως θα πρέπει να αφιερωθεί αρχικά για τις πάρα πολλές λειτουργίες και πληροφορίες που περιλαμβάνει το σύστημα πολυμέσων με την έγχρωμη οθόνη αφής των 5 ιντσών.

Σε επίπεδο διαθέσιμων χώρων, το νέο Golf είναι πολύ άνετο στο εμπρός τμήμα της καμπίνας αλλά και στο πίσω, όπου οι φιλοξενούμενοι απολαμβάνουν πολύ χώρο για τα πόδια τους και αρκετό σε ωφέλιμο πλάτος και ύψος. Πλήρως εκμεταλλεύσιμος και με μεγάλο άνοιγμα είναι με την σειρά του ο χώρος αποσκευών των 380 λίτρων με το διπλό δάπεδο.

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.598
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
110/3.200
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
250/1.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,5
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
200
Αστική (λτ./100 χλμ.)
3,8
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,0
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
3,2
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
85
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρομηχανική
Μήκος (χλστ.)
4.255
Πλάτος (χλστ.)
1.790
Ύψος (χλστ.)
1.452
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.637
Βάρος (κιλά)
1.280
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
380
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
94%
Ασφάλεια παιδιού
89%
Ασφάλεια πεζού
65%
Επικουρικά συστήματα
71%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
21.670
Get it on Google Play Download on the App Store