Δοκιμή Suzuki Vitara ντίζελ 4×4 1.6 DDiS 120 HP AllGrip

Η Suzuki επανέφερε το δημοφιλές όνομα «Vitara» στην γκάμα των μοντέλων της ύστερα από αρκετά χρόνια απουσίας, αφού το πρώτης γενιάς μοντέλο παρουσιάστηκε το 1988 και σταμάτησε να παράγεται το 1998. Ωστόσο, πέρα από την ονομασία, το νέο Vitara που ξεκίνησε να κατασκευάζεται στις αρχές του 2015 στο εργοστάσιο Magyar Suzuki της Ουγγαρίας, δεν έχει καμία άλλη ομοιότητα με το προγενέστερο Vitara.

Ξεκινώντας από την σχεδίαση, το νέο SUV της Ιαπωνικής μάρκας με τις κόμπακτ διαστάσεις (μήκος 4.175 χιλιοστά), παρουσιάζει ενδιαφέρουσα και ελκυστική αισθητική στο εμπρός άκρο και κάπως πιο αδιάφορη πίσω. Παράλληλα, διαφοροποιείται πλήρως από το μεγαλύτερο SX4 S-Cross που βασίζεται (διαβάστε εδώ τη δοκιμή), εμφανίζοντας πιο νεανικό στιλ μέσω και της δυνατότητας επιλογής διχρωμίας στο αμάξωμα σε διάφορους συνδυασμούς.

Το νέο Vitara διατίθεται με τον κινητήρα βενζίνης 1.6 λτ. VVT 120 PS και τον επίσης 1.6 λτ. DDiS πετρελαίου με 120 ίππους αλλά με σημαντικά υψηλότερη ροπή (320 Nm το 4×4 έναντι 156 Nm το βενζίνης). Επίσης, αμφότερα διατίθενται με κίνηση στους εμπρός τροχούς ή σε όλους. Οι τιμές για τα 2WD ξεκινούν από 16.190 ευρώ για το βενζίνης και από 19.130 ευρώ το ντίζελ ή από 20.960 ευρώ και 21.790 ευρώ τα 4WD αντίστοιχα και με πλούσιο εξοπλισμό. Τελευταία πρόσφατα προστέθηκε στην γκάμα και ο 1.4 Turbo 140 PS με τιμή από 26.980 ευρώ αλλά μόνο 2WD.

Εσωτερικό με μέτρια πλαστικά και ικανοποιητικούς χώρους

Στο εσωτερικό του νέου Vitara ο σχεδιασμός είναι σύγχρονος και ξεχωρίζει η ασημί επένδυση στο ταμπλό, το σπορτίφ τιμόνι, το αναλογικό ρολόι στο κέντρο του ταμπλό και η οθόνη αφής των 7 ιντσών του συστήματος πολυμέσων. Η εργονομία είναι καλή σε γενικές γραμμές, ενώ ο οδηγός κάθεται σχετικά ψηλά και θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση οδήγησης. Το χαρακτηριστικό που ξενίζει περισσότερο στο εσωτερικό του νέου Vitara είναι η ευρεία χρήση των μέτριας ποιότητας σκληρών πλαστικών στο ταμπλό και στις πόρτες. Ωστόσο, είναι στιβαρής συναρμογής, ενώ την εικόνα αναβαθμίζουν οι επενδύσεις δέρμα – αλκαντάρα των καθισμάτων στην πιο πλούσια έκδοση GLX. Από πλευράς χώρων, το νέο Vitara είναι σε θέση να μεταφέρει με άνεση τέσσερις ενήλικους επιβάτες ή και έναν ακόμα με κάποιες μικρές παραχωρήσεις. Ικανοποιητική χωρητικότητα έχει το πορτ μπαγκάζ των 375 λίτρων με το μεγάλο άνοιγμα και το εκμεταλλεύσιμο σχήμα.

Ευχάριστο στην οδήγηση και με αποτελεσματική τετρακίνηση

Το νέο Vitara με τον κινητήρα πετρελαίου των 1.6 λτ. κερδίζει αμέσως τον οδηγό του με την ευκολία που προσφέρει στην οδήγηση και τον ευχάριστο χαρακτήρα του. Η ανάρτησή του με την κατάλληλη ρύθμιση αμβλύνει αποτελεσματικά τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων, ενώ διατηρεί τις κλίσεις του αμαξώματος σε λογικά πλαίσια, όταν πιέζεται στις στροφές. Εκεί τα περιθώρια πρόσφυσης είναι αυξημένα, ειδικά με την επιλογή αυτόματης μετάδοσης της τετρακίνησης. Το τιμόνι έχει ελαφριά αίσθηση αλλά διαθέτει καλή απόκριση. Το σύστημα AllGrip που ελέγχεται μέσω του χειριστηρίου στην κεντρική κονσόλα περιλαμβάνει τις λειτουργίες Auto, Sport, Snow και Lock. Εκτός δρόμου τα καταφέρνει ικανοποιητικά τηρουμένων των αναλογιών (απόσταση από το έδαφος 185 χλστ.), ωστόσο όταν πιεστεί, ο δίσκος του συμπλέκτη θα μυρίσει γρήγορα.

Αποδοτικός κινητήρας με πολιτισμένη λειτουργία

Το 1.600άρι μηχανικό σύνολο το οποίο προέρχεται από την Fiat, διαθέτει συνολικά πολύ καλά χαρακτηριστικά και ταιριάζει γάντι στο νέο Vitara. O 1.6 DDiS με απόδοση 120 ίππων και κυρίως με άφθονη ροπή 320 Nm από τις 1.750 σ.α.λ. (220 Nm/1.500 σ.α.λ. το 2WD) κινεί με μεγάλη άνεση το αμάξωμα των 1.295 κιλών, ειδικά εν κινήσει και με την επιλογή Sport. Το μηχανικό αυτό σύνολο έχει πολιτισμένη λειτουργία χωρίς κραδασμούς, με χαμηλό θόρυβο και θετικό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές. Στο ταξίδι η μακριά 6η ταχύτητα κρατά χαμηλά τις στροφές του κινητήρα, αφού με 130 χλμ./ώρα το στροφόμετρο δείχνει 2.100 σ.α.λ. Σε ικανοποιητικά επίπεδα κυμαίνεται η κατανάλωση, η οποία κατά τη διάρκεια της δοκιμής κυμάνθηκε στα 6,3 λτ./100 χλμ.

(+) Κινητήρας, τετρακίνηση, καλοί χώροι, ευχάριστη αίσθηση στην οδήγηση
(-) Μέτριας ποιότητας σκληρά πλαστικά στο εσωτερικό, ελαφρύ τιμόνι
Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.586
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
120/3.750
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
320/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
12,4
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
184
Αστική (λτ./100 χλμ.)
4,7
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,0
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,2
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
111
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
108,78
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.175
Πλάτος (χλστ.)
1.775
Ύψος (χλστ.)
1.610
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.500
Βάρος (κιλά)
1.295
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
375
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
89%
Ασφάλεια παιδιού
85%
Ασφάλεια πεζού
76%
Επικουρικά συστήματα
75%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
21.790
Get it on Google Play Download on the App Store