Δοκιμή νέο Suzuki Swift CVT 1.2 Hybrid 82 PS

Τέσσερις γενιές τώρα το Suzuki Swift αγαπήθηκε όσο λίγα στην κατηγορία του, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στην υπόλοιπη Ευρώπη και δικαιολογημένα καθώς προσφέρει ό,τι αναζητά κανείς από ένα σύγχρονο αυτοκίνητο πόλης. Το νέο μοντέλο είναι ακόμα πιο πρακτικό, ευέλικτο, οικονομικό, με σύγχρονα χαρακτηριστικά ασφάλειας και συνδεσιμότητας, αλλά κυρίως πολύ διασκεδαστικό στην οδήγηση εντός και εκτός πόλης. Η γκάμα διαθέτει δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις (το μοναδικό μικρό 4WD χάτσμπακ της αγοράς), τόσο με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων όσο και με αυτόματο CVT που όμως συναντάμε μόνο στα 2κίνητα Swift. Η τελευταία αφορά το αυτοκίνητο της δοκιμής, με τιμές που ξεκινούν από τις 20.330 ευρώ στην έκδοση GL+.

Το νέο Swift διαθέτει ένα ολοκαίνουργιο κινητήρα 1.2 λίτρων -με ήπιο υβριδικό σύστημα 12V SHVS-, αυτόματο κιβώτιο CVT (στη δική μας περίπτωση), αλλά και ένα πλήρες εκσυγχρονισμένο πακέτο συστημάτων υποβοήθησης/άνεσης/ασφάλειας, LED φώτα, 6 αερόσακους, adaptive cruise control, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, infotainment με οθόνη αφής 9 ιντσών και σύστημα πλοήγησης, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, σύστημα αυτόματης εναλλαγής μεγάλης σκάλας φώτων, hill hold, κ.λπ.

Ανανεωμένη εμφάνιση που σου φτιάχνει τη διάθεση

Η ιαπωνική φίρμα ανανέωσε πλήρως την εξωτερική εμφάνιση του νέου Swift, αλλά με τέτοιο τρόπο ώστε να διασφαλιστεί πάση θυσία η αναγνωρισιμότητα των επιτυχημένων προκατόχων του. Έτσι, προέβησαν σε αλλαγές όπως το καπό που διαθέτει πλέον μια πιο στρογγυλεμένη όψη, ενώ η γραμμή που ξεκινά από τα εμπρός φτερά φτάνει μέχρι πίσω. Ο μοντέρνος χαρακτήρας του αυτοκινήτου τονίζεται ακόμα περισσότερο με τα πίσω φώτα τριών διαστάσεων και τον φαρδύ προφυλακτήρα. Η νέα μικρότερη μάσκα με τα επανασχεδιασμένα φανάρια σε σχήμα «L» τραβούν το μάτι, με το σήμα της Suzuki να βρίσκεται πλέον πάνω στον προφυλακτήρα αντί της γρίλιας. Στις πλαϊνές πλευρές δεσπόζουν οι μαύρες κολόνες που δίνουν την αίσθηση ότι η οροφή, μαύρου επίσης χρώματος, αιωρείται πάνω από το αμάξωμα. Οι κρυφές χειρολαβές του προηγούμενου μοντέλου μετακόμισαν από την πίσω κολόνα, στα πάνελ των θυρών. 

Η γκάμα των διαθέσιμων χρωμάτων για το αμάξωμα αποτελείται από 9 μονόχρωμες επιλογές και 4 διχρωμίες, ενώ συμπεριλαμβάνονται και νέα εντυπωσιακά χρώματα, όπως το Frontier Blue Pearl Metallic και το Cool Yellow Metallic. Στη βάση του καινούργιου Swift βρίσκεται η αναβαθμισμένη πλατφόρμα Heartec, την οποία η Suzuki αξιοποιεί από το 2014 και τη βοηθάει να διατηρήσει ακέραια τη φιλοσοφία της κατασκευής ενός supermini. Κόντρα στη «μανία» των κατασκευαστών να μεγαλώνουν τα αμαξώματα όσο περνάει ο καιρός, που ξεπερνούν εύκολα τα 4 μέτρα, το νέο Swift παρά την ανανεωμένη του όψη, δε μεγάλωσε, αφού με μήκος 3.860 χλστ. είναι ένα «τσικ» μικρότερο σε μήκος από πριν. 

Σύγχρονο, άνετο και τεχνολογικά αναβαθμισμένο εσωτερικό

Με το που μπαίνεις στην καμπίνα, αντιλαμβάνεσαι άμεσα τη νέα αισθητική ταυτότητα του μοντέλου με μεγάλης έκτασης διαφοροποιήσεις. Η κυριότερη είναι αυτή του ταμπλό που άλλαξε ριζικά και πλέον παίρνει κλίση προς τον οδηγό. Στην πράξη τα μόνα στοιχεία που διατηρήθηκαν από το προηγούμενο μοντέλο είναι το τιμόνι, ο λεβιές των ταχυτήτων και οι διακόπτες για τα ηλεκτρικά παράθυρα. Την παράσταση κλέβει η νέα υψηλής ευκρίνειας οθόνη των 9 ιντσών του infotainment (7 ιντσών πριν) όπου πλέον δεν είναι ενσωματωμένη στην κεντρική κονσόλα για λόγους χρηστικότητας. Υπάρχουν πολλές θύρες σύνδεσης / φόρτισης, ενώ το Suzuki Connect υποστηρίζει και ασύρματο Apple Car Play και Android Auto, στοιχεία απαραίτητα πλέον στις μέρες μας.

Η χρήση σκληρών πλαστικών στο ταμπλό και σε επιμέρους επιφάνειες, δεν θα λέγαμε ότι μας ενθουσίασε, όμως δείχνουν ανθεκτικά στη χρήση. Η διχρωμία στο ταμπλό και στα πάνελ των θυρών, προσδίδουν μια ευχάριστη πινελιά, συντελώντας θετικά στη γενικότερη εικόνα του εσωτερικού. Στα θετικά συγκαταλέγεται η συναρμογή και το φινίρισμα που ομολογουμένως είναι σε πολύ καλά επίπεδα με απουσία τριγμών και άλλων θορύβων. Οι χώροι για μικροαντικείμενα στις πόρτες και στην κεντρική κονσόλα μαζί με λίγους φυσικούς διακόπτες για τον κλιματισμό ενισχύουν την πολύ καλή εργονομία. Μικρό ατόπημα πάντως στην εργονομία είναι το μικρό κενό πίσω από τα paddles (για χειρισμό του CVT στο manual) που «εγκλωβίζει» τα δάχτυλα των χεριών όταν ο οδηγός πιάσει το τιμόνι. Χωροταξικά, οδηγός/συνοδηγός και δύο ακόμα ενήλικα άτομα στο πίσω κάθισμα θα μετακινηθούν με άνεση, ενώ υπάρχει αρκετός αέρας για πόδια και κεφάλια των τελευταίων. Ο χώρος για τις αποσκευές με τα 265 λίτρα (ίδιος με πριν) θα εξυπηρετήσει επαρκώς τις καθημερινές ανάγκες, αλλά είναι σαφώς μικρότερων από ανταγωνιστικών μοντέλων. Όταν πέσουν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων, θα φτάσει τα 589-980 λίτρα για μεγαλύτερες απαιτήσεις μεταφοράς.

Αποδοτικός κινητήρας και μέγιστη ευκολία-οικονομία με το CVT

Ο νέος αλουμινένιος κινητήρας των 1.2 λτ. έγινε πλέον 3κύλινδρος (από 4κύλινδρος), είναι ατμοσφαιρικός και με τη βοήθεια ενός ήπιου υβριδικού συστήματος έχει μικρότερη απαίτηση σε βενζίνη, με λιγότερες εκπομπές CO2, χάρη στις αλλαγές που έγιναν στην εισαγωγή, στο μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων και στην ανακύκλωση των καυσαερίων. Με χωρητικότητα 1.197 κ.εκ., αποδίδει 82 ίππους και 112 Nm, με το υβριδικό σύστημα των 12 Volt να συνδράμει με 3 ίππους και 60 Nm ροπής. Το μοντέλο της δοκιμής μας φέρει αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων συνεχούς μεταβαλλόμενης σχέσης CVT, νέας σχεδίασης, κατασκευής και υψηλής απόδοσης. Ο μετατροπέας ροπής χρησιμοποιεί έναν αποσβεστήρα που έχει χαμηλότερη ακαμψία και απορροφά αποτελεσματικά τις περιστροφικές διακυμάνσεις από τον κινητήρα, βελτιώνοντας έτσι την απόδοση NVH (Noise, Vibration, and Harshness – Θόρυβος, Κραδασμός και Τραχύτητα) και την οικονομία καυσίμου. Μιλώντας για οικονομία η μέση κατανάλωση ανέρχεται σε 5,5 λτ./100 χλμ. στην πόλη, ενώ στην εθνική είδαμε και λίγο κάτω από τα 5 λτ. με νορμάλ οδήγηση. Ο οδηγός έχει στη διάθεση του και επιλογή manual (Μ) προκειμένου να «παίξει» με τις 7 διαθέσιμες σχέσεις μέσω των paddles πίσω από το τιμόνι, σε διαδρομές με στροφές και να αξιοποιήσει όλο το εύρος λειτουργίας του τρικύλινδρου κινητήρα.
Το CVT εκτός από την προφανή ευκολία σε συνθήκες κίνησης, προσφέρει και την καλύτερη επιτάχυνση από όλες τις εκδόσεις του νέου Swift, με το 0-100 χλμ./ώρα να έρχεται σε 11,9 δλ. (χειροκίνητο 12,5 δλ. και τετρακίνητο 13,6 δλ.). Παρά το γεγονός ότι σε ορισμένα ιαπωνικά μοντέλα το CVT κιβώτιο συνεπάγεται αυξημένο θόρυβο στην καμπίνα μόλις πατήσεις παραπάνω το γκάζι, στην περίπτωση του Swift τα πράγματα είναι σαφώς καλύτερα. Σε καμία περίπτωση δεν λέμε ότι δεν υπάρχει θόρυβος όταν πιεστεί το μοτέρ, αλλά λόγω της βελτιωμένης ηχομόνωσης με πιο ενισχυμένα υλικά, η κατάσταση είναι ανεκτή.
 Διασκεδαστικό, ξεκούραστο και με πολύ καλή ποιότητα κύλισης

Στο δρόμο, η βελτιωμένη ποιότητα κύλισης σε συνδυασμό με την αναβάθμιση της συνολικής ηχομόνωσης σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο είναι τα χαρακτηριστικά που ξεχωρίζουν το νέο μοντέλο. Λόγω της προσθήκης επιπλέον μονωτικού αφρού έχουμε και χαμηλά επίπεδα οχλήσεων από τον αέρα με πρόσθετα καλύμματα ακόμα και στο πάτωμα. Αν εξαιρέσουμε τον «κάποιο» θόρυβο από το CVT όταν ανεβαίνουν οι στροφές, πρόκειται για ένα πολύ ευχάριστο αυτοκίνητο που χαίρεσαι να χρησιμοποιείς σε καθημερινή βάση αλλά και σε αποδράσεις εκτός πόλης. Η ρύθμιση της ανάρτησης, με γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός/ημιάκαμπτο άξονα πίσω και με αμορτισέρ μεγαλύτερης διαδρομής, είναι τέτοια που συνδυάζει μια ιδανική αναλογία άνεσης και κρατήματος. Θα θέλαμε λίγη περισσότερη δύναμη από τον κινητήρα σίγουρα σε πιο γρήγορους ρυθμούς, αλλά αυτό θα είχε αντίκτυπο στη πολύ χαμηλή κατανάλωση. Tο τιμόνι «κόβει» εντυπωσιακά (μόλις 4,8 μέτρα κύκλος στροφής) χάρη στη νέα κρεμαγιέρα που είναι πιο άμεση και πιο γραμμική, ενώ είναι όσο βαρύ πρέπει. Στον τομέα της πέδησης, τα φρένα με αεριζόμενους δίσκους εμπρός και ταμπούρα πίσω, κρίνονται ικανοποιητικά, ενώ διακρίνονται για την αίσθηση και την απόδοση τους, επωφελούμενα και από το χαμηλό βάρος του αμαξώματος των 957 κιλών. Συμπερασματικά, η επιλογή της αυτόματης έκδοσης του νέου Swift είναι ιδανική ως προς την ευκολία χρήσης αλλά και της μέγιστης οικονομίας σε καύσιμο που στις μέρες μας είναι πολύ σημαντικό ατού.

(+) Τιμή, εξοπλισμός, κινητήρας, κατανάλωση, ραφιναρισμένη λειτουργία, χαμηλή στάθμη θορύβου, ποιότητα κύλισης, οδική συμπεριφορά, ευελιξία
(-) Σκληρά πλαστικά στο εσωτερικό, μικρό πορτμπαγκάζ, άβολα paddles, λειτουργία start&stop
Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.197
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
Αυτόματο CVT
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
82/5.700
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
112/4.500
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
3
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
60
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
11,9
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
170
Αστική (λτ./100 χλμ.)
5,4
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,0-4,1
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,7
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
105-107
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
Μηδέν
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Ταμπούρα
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
3.860
Πλάτος (χλστ.)
1.735
Ύψος (χλστ.)
1.520
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.450
Βάρος (κιλά)
957-984
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
265
Αστέρια
(3)
Ασφάλεια ενηλίκου
67%
Ασφάλεια παιδιού
65%
Ασφάλεια πεζού
76%
Επικουρικά συστήματα
62%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
20.330 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store