Ο εκπρόσωπος της Renault στην κατηγορία των μικρομεσαίων 5θυρων χάτσμπακ, το ανανεωμένο Megane διατίθεται με μια ευρεία γκάμα κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου (δείτε εδώ τη δοκιμή του Megane 1.2 TCe 115),
μεταξύ των οποίων η έκδοση με το ντίζελ μηχανικό σύνολο των 1.5 λτ. απόδοσης 110 ίππων είναι πολύ ισορροπημένη χάρη και στο πολιτισμένο και οικονομικό μοτέρ. Η τιμή της συγκεκριμένης έκδοσης ανέρχεται στις 19.250€ (τιμή καταλόγου) και περιλαμβάνει υπερπλήρη
εξοπλισμό στοιχείων ανέσεων και ασφαλείας, όπως ESP, 6 αερόσακους, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, διζωνικό κλιματισμό, ζάντες αλουμινίου κ.α. Επίσης προσφέρεται και με το 6άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη EDC στην τιμή των 20.850 ευρώ.
Πολύ καλός σε λειτουργία και με χαμηλή κατανάλωση ο ντίζελ 1.5 dCi
Ο 8βάλβιδος άμεσου ψεκασμού πετρελαιοκινητήρας των 1.5 λτ. με ισχύ 110 ίππων και με πλούσια ροπή 260 Nm από τις 1.750 σ.α.λ. παρουσιάζει και σε αυτό το μοντέλο της Renault (όπως και της Nissan) πολύ καλά χαρακτηριστικά, αφού καταφέρνει και το κινεί με
άνεση, εξασφαλίζει χαμηλή κατανάλωση και απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας (εκπομπές CO2 90 γρ./χλμ.). Ο 1.5 dCi διαθέτει γεμάτο τράβηγμα κυρίως από τις 1.500 σ.α.λ. και άνω με μια μικρή υστέρηση στις πιο χαμηλές, επιταχύνοντας θετικά και γραμμικά το
αμάξωμα των 1.215 κιλών τόσο από στάση όσο κυρίως εν κινήσει. Το 6 ταχυτήτων κιβώτιο από την πλευρά του είναι εύχρηστο στις εναλλαγές των σχέσεων, με σωστή κλιμάκωση και διατηρεί χαμηλά τις στροφές του κινητήρα σε συνθήκες ταξιδιού (σχεδόν 2.200 σ.α.λ.
με 130 χλμ./ώρα). Έτσι περιορίζεται η κατανάλωση καυσίμου μαζί με τον θόρυβο, ο οποίος φιλτράρεται αποτελεσματικά από την προσεγμένη ηχομόνωση και δεν θα ενοχλήσει καθόλου τους επιβάτες με ανεπιθύμητους θορύβους και κραδασμούς.
Ποιοτικό εσωτερικό με χώρους στο μέσο όρο
Στο εσωτερικό του Megane, η συνολική εικόνα είναι ελκυστική, σύγχρονη και με προσεγμένη ποιότητα κατασκευής. Το μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό είναι κατασκευασμένο από παχύ αφρώδες υλικό, ενώ και τα σκληρά πλαστικά ικανοποιούν όπως επίσης το φινίρισμα και
η συναρμογή των επιμέρους επιφανειών. Σχεδιαστικά κυριαρχεί ο πίνακας οργάνων με το μεγάλο ψηφιακό ταχύμετρο στο οποίο ενσωματώνονται οι δείκτες καυσίμου και θερμοκρασίας του κινητήρα, αριστερά υπάρχει το αναλογικό στροφόμετρο και δεξιά οι ενδείξεις
του trip computer. Ο οδηγός θα νιώσει άνετα στο αναπαυτικό κάθισμα και θα βρει την κατάλληλη θέση, ωστόσο από πλευράς εργονομίας υπάρχουν κάποια μικρά σφάλματα, που αφορούν στα κοντά χειριστήρια στην κολόνα του τιμονιού και σε μπουτόν του ράδιο CD. Στον
τομέα των χώρων και ειδικότερα στο πίσω τμήμα, το Megane υστερεί έναντι ανταγωνιστικών μοντέλων, όμως ο τετραγωνισμένος και εκμεταλλεύσιμος χώρος αποσκευών των 372 λίτρων βρίσκεται στο μέσο όρο.
Άνετο και με πολύ καλή οδική συμπεριφορά
Το Megane 1.5 dCi προσφέρει αρκετά καλά χαρακτηριστικά στο δρόμο, συνδυάζοντας με επιτυχία την άνεση με την ασφαλή συμπεριφορά σε κάθε διαδρομή. Η κατάλληλα ρυθμισμένη ανάρτησή του με τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω καταφέρνει
και αμβλύνει αποτελεσματικά τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων και εξασφαλίζει πολύ καλή σταθερότητα τόσο στις ευθείες όσο και σε μια διαδρομή με στροφές σε γρήγορους ρυθμούς. Οι τάσεις υποστροφής είναι περιορισμένες και εξαλείφονται από την παρουσία
του ESP, ενώ το τιμόνι με την τεχνητή αίσθηση έχει το απαιτούμενο βάρος και αμεσότητα. Θετικά κρίνονται και τα φρένα τόσο σε αίσθηση όσο και σε αποτελεσματικότητα. Στην πόλη το μικρομεσαίο Renault είναι εύκολο στους χειρισμούς, ωστόσο η ορατότητα προς
τα πίσω δεν είναι η καλύτερη δυνατή.
(+): Ροπή και πολιτισμένη λειτουργία κινητήρα, κατανάλωση, οδική συμπεριφορά, άνεση-ποιότητα κύλισης, ηχομόνωση
(-): Χώροι στο πίσω κάθισμα σε σχέση με τον ανταγωνισμό, εργονομία ορισμένων χειριστηρίων στο εσωτερικό