Το Renault Megane 4ης γενιάς λανσαρίστηκε στη χώρα μας στις αρχές του έτους, ενισχύοντας σημαντικά την παρουσία της γαλλικής φίρμας στη μικρομεσαία κατηγορία. Μεγαλύτερο, πιο ελαφρύ, με πολύ μοντέρνα σχεδίαση και γεμάτο νέα στοιχεία τεχνολογίας, το νέο Megane αποτελεί μια από τις πλέον ολοκληρωμένες προτάσεις οικογενειακού αυτοκινήτου της αγοράς. Στη γκάμα, εκτός των εκδόσεων diesel (Δείτε εδώ τη δοκιμή του Renault Megane 1.5 dCi 110 PS), η Renault προσφέρει και τον νεότερο 1.200άρη turbo βενζινοκινητήρα των 110 και 130 ίππων ισχύος. Εμείς, δοκιμάζουμε την ισχυρότερη έκδοση, που κοστίζει από 21.450 ευρώ και συνοδεύεται από ένα πλήρες πακέτο εξοπλισμού.
Δείτε εδώ όλες τις δοκιμές Renault
Ξεχωριστή προσωπικότητα
Η σχεδίαση της βενζινοκίνητης έκδοσης του Megane δεν διαφοροποιείται σε σχέση με αυτή της έκδοσης diesel που έχουμε δοκιμάσει και έτσι, το γαλλικό μικρομεσαίο διατηρεί τις μοντέρνες γραμμές του σε ένα αμάξωμα μήκους 4.359 χιλιοστών, πλάτους 1,814 μέτρων και ύψους 1.447 χλστ. Ιδίως στο εμπρόσθιο τμήμα του, το Megane διαθέτει τη δική του, ξεχωριστή προσωπικότητα, όχι μόνο λόγω των μεγάλων χρωμιωμένων οριζόντιων λωρίδων που πλαισιώνουν το ευμέγεθες λογότυπο της Renault, αλλά κυρίως λόγω των ιδιαίτερων LED φώτων, που καθιστούν άμεσα αναγνωρίσιμο το αυτοκίνητο στο δρόμο.
Εσωτερικό με πολύ καλή ποιότητα, πρακτικότητα και αρκετή τεχνολογία
Στην καμπίνα των επιβατών ξεχωρίζει πάνω στο ταμπλό η κεντρική τοποθετημένη κάθετη οθόνη αφής με διαγώνιο 8,7 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων R-Link 2. Η χρήση της μπορεί να απαιτεί κάποιο χρόνο εξοικείωσης λόγω της αφθονίας των υπο-μενού του αυτοκινήτου, όμως σε κάθε περίπτωση έχουμε να κάνουμε με ένα από το πιο πλήρες και ευκρινές σύστημα του είδους σε αυτοκίνητο της κατηγορίας. Στο υπόλοιπο ταμπλό, τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι κυρίως μαλακά στην αφή, τονίζοντας τον ποιοτικό χαρακτήρα του Megane. Από πλευράς χώρων, το γαλλικό μικρομεσαίο τα καταφέρνει πολύ καλά και μεταφέρει χωρίς παραχωρήσεις 4 ενήλικες. Το πορτ-μπαγκάζ διατηρεί μια επίσης πολύ καλή χωρητικότητα 384 λίτρων.
Πολιτισμένος και «ήσυχος» κινητήρας με πολύ καλές επιδόσεις
Ο 4κύλινδρος 16βάλβιδος 1.200άρης turboκινητήρας των 130 ίππων της Renault ταιριάζει απόλυτα στον γενικότερα εκλεπτυσμένο και ποιοτικό χαρακτήρα του Megane, αποτελώντας μια πολύ καλή εναλλακτική έναντι του επίσης αξιόλογου diesel. Η λειτουργία του είναι «ήσυχη» και εξαιρετικά πολιτισμένη, με τη ροπή να απλώνεται με ένα «γλυκό» τρόπο σε ένα αρκετά ευρύ φάσμα στροφών. Ιδίως εφόσον επιλεγεί το «Eco» στο σύστημα παραμετροποίησης του αυτοκινήτου, το μοτέρ λειτουργεί πιο «ήπια» και φροντίζει ώστε η μέση κατανάλωση να μην ξεφεύγει (7,0 λτ./100 χλμ. ήταν η μέση τιμή της δοκιμής μας). Στις υπόλοιπες επιλογές και ιδίως στο «Sport» ο κινητήρας δείχνει τις δυνατότητές του και τονίζει το δυναμισμό του Megane. Πολύ καλή σε κάθε περίπτωση είναι και η κλιμάκωση του 6τάχυτου μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων.
Διαβάστε ακόμα: Δοκιμή Renault Clio 0.9 TCe 90hp
Άνετο και ασφαλές στο δρόμο
Τα οδικά χαρακτηριστικά του βενζινοκίνητου Megane χαρακτηρίζονται από τη σχεδόν βέλτιστη ισορροπία μεταξύ της πολύ καλής άνεσης και της ασφάλειας στο δρόμο. Η ανάρτηση έχει μεν μαλακή ρύθμιση για να μην αφήσει τις ανωμαλίες του οδοστρώματος να περάσουν ατόφιες στο εσωτερικό, όμως η ρύθμιση αυτή δεν σημαίνει ότι σε μια στροφή το αυτοκίνητο θα χάσει την κατευθυντικότητά του. Τουναντίον και εμφανίζοντας μικρές κλίσεις, το Megane στρίβει εμφατικά σε μια πιο απαιτητική διαδρομή, παραμένοντας πεισματικά στην τροχιά του και εμφανίζοντας υψηλά όρια πρόσφυσης. Σύμμαχος του οδηγού σε κάθε περίπτωση παραμένουν τα πολύ καλά φρένα, ενώ το τιμόνι ικανοποιεί με την πληροφόρηση και την αίσθηση που προσφέρει.
+ Πολιτισμένος κινητήρας, απόδοση, σχεδίαση, ποιότητα εσωτερικού, άνεση-ποιότητα κύλισης, τεχνολογία, πλήρης εξοπλισμός
– Χρόνος εξοικείωσης με σύστημα πολυμέσων, τιμή αγοράς