Η Peugeot με το ολοκαίνουργιο 308 έκανε ένα μεγάλο βήμα στη μικρομεσαία κατηγορία, όπου έρχεται αντιμέτωπη επί ίσοις όροις με τους καταξιωμένους ανταγωνιστές της. Το νέο Γαλλικό 5θυρο χάτσμπακ παραθέτει το ελκυστικό του μοναδικό προφίλ, την πολύ βελτιωμένη σε σχέση με το παρελθόν ποιότητα κατασκευής, τους μεγαλύτερους χώρους και την άνετη και ασφαλή οδική συμπεριφορά που χαρακτηρίζει άλλωστε τα Peugeot. Το νέο 308 διατίθεται εφοδιάζεται με κινητήρες βενζίνης 1.2 και 1.6 λίτρων με απόδοση 82 και 125 ή 155 (στην έκδοση THP) ίππους αντίστοιχα, ενώ ο πετρελαιοκινητήρας των 1.6 λίτρων αποδίδει 92 ίππους στην έκδοση HDi και 115 στην έκδοση e-HDi της δοκιμής. Οι τιμές του ξεκινούν από τα 15.840 ευρώ με όφελος απόσυρσης και με τον εξοπλισμό να είναι επαρκής σε κάθε έκδοση ακόμα και στην βασική.
Εμφανισιακά το νέο Peugeot 308 είναι ένα από τα πιο ενδιαφέροντα αυτοκίνητα της κατηγορίας καταφέρνοντας να συνδυάσει το δυναμικό κόμπακτ σχεδιαστικό του ύφος με την εκλεπτυσμένη αισθητική. Ενώ το εμπρός μέρος εκφράζει μια πιο πολυτελή εικόνα, τα πλαϊνά του αμαξώματος και ιδιαίτερα το πίσω με τα ξεχωριστής αισθητικής φωτιστικά και τον ευμεγέθη προφυλακτήρα, διαμορφώνουν ένα εντυπωσιακό στο σύνολό του αυτοκίνητο.
Εξαιρετικά ευχάριστο και ευρύχωρο το εσωτερικό
Η θετική εικόνα συνεχίζεται και στο εσωτερικό του νέου Peugeot 308 με την σχεδίαση να ξεφεύγει από τα συνηθισμένα ενσωματώνοντας μια καινούρια αισθητική σύμφωνα με την Peugeot, το i-Cockpit. Συγκεκριμένα εκείνη σκιαγραφείται από τον ξεχωριστής αισθητικής πίνακα οργάνων που βρίσκεται στο υψηλότερο σημείο του ταμπλό εμπρός από τον οδηγό και την μεγάλη οθόνη των 9,7 ιντσών τύπου tablet στην κεντρική κονσόλα, μέσω της οποίας ελέγχονται όλες οι παράμετροι του αυτοκινήτου. Η απουσία διακοπτών από την κεντρική κονσόλα, αν και κρίνεται θετικά όσον αφορά την αισθητική, απαιτεί μεγάλη περίοδο προσαρμογής ώστε να φτάσει ο οδηγός να χειρίζεται με «κλειστά» τα μάτια τα συστήματα μέσω της οθόνης. Η όμορφη αισθητική συμπληρώνεται από το εκπληκτικό σε σχεδίαση και επιτέλους σωστών διαστάσεων τιμόνι, το οποίο ωστόσο δεν επιτρέπει μεγάλης διαδρομής ρυθμίσεις, διαφορετικά θα μιλούσαμε για την πιο ευχάριστη και σωστή θέση οδήγησης σε μικρομεσαίο αυτοκίνητο.
Αφού ξεπεράσεις το πρώτο θετικό σοκ από την εικόνα, βρίσκεις ότι πολύ καλή ποιότητα κατασκευής αποτελεί ένα ακόμα δυνατό σημείο του νέου 308. Σε κάθε περίπτωση τόσο τα υλικά όσο και το φινίρισμα βρίσκονται σε εξαιρετικά επίπεδα με το μόνο αρνητικό να εντοπίζεται στο πλαστικό τμήμα πάνω από τον επιλογέα, που δείχνει ελαφρώς παράταιρο με το σύνολο. Το 308 αν και έχει μικρότερες εξωτερικές διαστάσεις από το προηγούμενο, διαθέτει μακρύτερο μεταξόνιο και μέσω της νέας πλατφόρμας EMP2 και της καλύτερης χωροταξικής μελέτης του προσφέρει εν τέλει μεγαλύτερους εσωτερικούς χώρους. Εκείνοι είναι υπεραρκετοί για 5 άτομα μέσου ύψους, ενώ ο χώρος αποσκευών με όγκο 420 λίτρων είναι από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία.
Πολύ καλός σε λειτουργία και οικονομικός ο 1.6 e-HDi κινητήρας
Το ντίζελ μηχανικό σύνολο που εφοδιάζει το Peugeot 308 της δοκιμής είναι χωρητικότητας 1.560 κ.εκ. και αποδίδει 115 ίππους και 270 Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ. Στην πράξη ο κινητήρας αυτός διακρίνεται για την ομαλή του και αθόρυβη λειτουργία του, για την αμεσότητά του και την καλή του ελαστικότητα ενώ χαρίζει και αξιοπρεπέστατες επιδόσεις στο ελαφρύ για τα δεδομένα της κατηγορίας. Το κιβώτιο ταχυτήτων έχει καλή κλιμάκωση και εξυπηρετεί τα μέγιστα όσον αφορά την κατανάλωση, η οποία δεν ξεπερνά εύκολα τα 6 λτ./100 χλμ. σε μεικτές συνθήκες. Από την άλλη, η αίσθηση του 6τάχυτου κιβωτίου είναι «ξύλινη» και χαλάει ελαφρώς την πολύ καλή εικόνα του αυτοκινήτου γενικότερα.
Άνετο αλλά και αρκετά ευχάριστο οδηγικά
Το Peugeot 308 είναι πρωτίστως άνετο οδηγικά με την ανάρτηση να θυμίζει… Peugeot σε κάθε ανωμαλία. Η ποιότητα κύλισης είναι αναβαθμισμένη με τη σειρά της, κάνοντας έτσι την διάνυση μεγάλων αποστάσεων μια άνετη και ευχάριστη διαδικασία. Ως γνήσιο Peugeot και το νέο 308 δεν θα μπορούσε να μην παρουσιάζει κάποια εν γένει σπορτίφ οδική συμπεριφορά, η οποία ναι μεν διαπιστώνεται στην σβέλτη κίνησή του, δεν εκφράζεται ωστόσο επίτηδες από τον κατασκευαστή. Έτσι και ενώ η ανάρτηση και η αίσθηση που λαμβάνει ο οδηγός αρχικά προδιαθέτουν για παιχνιδιάρικη συμπεριφορά, το ESP (που απενεργοποιείται μέχρι τα 50 χλμ./ώρα) και ο ασταθής -στις απότομες μεταφορές βάρους-, ημιάκαμπτος πίσω άξονας, εξουδετερώνουν την όποια ευχαρίστηση θυμίζοντας ότι η ασφάλεια και η άνεση έχουν τον πρώτο λόγο.
(+) Εμφάνιση μέσα έξω, απόδοση και κατανάλωση κινητήρα, χώρος αποσκευών, άνεση ανάρτησης, οδηγική αίσθηση
(-) Αίσθηση κιβωτίου ταχυτήτων, εργονομία, νευρικότητα ημιάκαμπτου άξονα στις εγκάρσιες ανωμαλίες