Δοκιμή Peugeot 208 1.2 Hybrid 100 e-DSC6

Το 208 αποτελεί πια ένα από τα μεγαλύτερα κεφάλαια στα σουπερμίνι, ειδικά από τη στιγμή που η δεύτερη γενιά έβαλε «μπουρλότο» με την εκπληκτική της σχεδίαση. Πέντε χρόνια έχουν περάσει κι ακόμα το 208 κάνει συλλογή βλεμμάτων, αφού πρώτα πέρασε από το καθιερωμένο ραντεβού με τον «πλαστικό» για το απαραίτητο facelift.

Ολόφρεσκο, λοιπόν, από πέρσι, αλλά και με υβριδική τεχνολογία που όμοιά της δεν συναντάς στην κατηγορία. Το 208 Hybrid 100 e-DSC6 είναι μεν mild hybrid, αλλά μπορεί να κινηθεί και αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα! Συνεπώς δικαιολογείται η τιμή των 23.400 ευρώ, με τη συνοδεία πλήρη στάνταρ εξοπλισμού. Η σπορ έκδοσή του GT ανεβαίνει αρκετά σε κόστος, φτάνοντας τις 29.500 ευρώ, ενώ αν κάποιος θέλει 136 άλογα στο δεξί του πόδι θα πρέπει να δαπανήσει 31.500 ευρώ. Παράλληλα διατίθεται και χωρίς υβριδική τεχνολογία, με τους κινητήρες 1.2 PureTech των 75 και 100 ίππων σε τιμές που ξεκινούν από 19.500 και 20.900 ευρώ αντίστοιχα.

Πάντα ξεχωριστό εμφανισιακά

Το υβριδικό 208, πάντως, τραβάει τα μάτια πάνω του ακόμα και από τη βασική έκδοση, καθώς μπροστά ενστερνίζεται σχεδιαστικές κατευθύνσεις από το hypercar των Γάλλων που τρέχει στο Le Mans. Οι τρεις LED «νυχιές» ανά πλευρά του εμπρός προφυλακτήρα, που στις πλουσιότερες εκδόσεις φτάνουν μέχρι τα ανασχεδιασμένα φανάρια, προέρχονται από το 9×8. Οι προβολείς διαθέτουν τεχνολογία LED και τρία ξεχωριστά σώματα, ενώ ανασχεδιασμένη είναι και η μάσκα. Οι 16άρες ζάντες διακρίνονται για το περίτεχνο σχέδιο τους, ενώ παράλληλα -κακά τα ψέματα, όσο κι αν γεμίζουν τους θόλους οι 17άρες- αποτελούν την καλύτερη επιλογή για τους δρόμους της Αθήνας (και της Ελλάδας γενικότερα).

Το Gris Sellenium ανθρακί αξίζει και το τελευταίο από τα 434 ευρώ που χρεώνεται, δίνοντας στο μικρό Peugeot έναν συνδυασμό δυναμισμού και σοβαρότητας. Οι μαύρες λεπτομέρειες στη φάσα μεταξύ των πίσω φαναριών, στον πίσω προφυλακτήρα, στην αεροτομή και τους καθρέπτες δένουν υπέροχα με το χρώμα του αμαξώματος, σε μια από τις καλύτερες εκτελέσεις της μίξης «γκρι-μαύρου».

Σύγχρονο και ποιοτικό εσωτερικά

Αρκετές αλλαγές βρίσκουμε στο εσωτερικό, καταρχάς με το ελαφρώς ανασχεδιασμένο τιμόνι και το καινούργιο σήμα στο κέντρο του. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων φτάνει τις 10 ίντσες (στις εκδόσεις Allure και GT, τρισδιάστατος στην τελευταία), ενώ η οθόνη αφής των 10 ιντσών δίπλα του περιλαμβάνεται σε όλη την γκάμα. Στάνταρ είναι και το σύστημα πολυμέσων i-Connect, με το πιο εξελιγμένο i-Connect Advanced να προσφέρεται στον προαιρετικό εξοπλισμό. Σε κάθε περίπτωση πάντως, η αίσθηση τεχνολογίας που λαμβάνεις σε αφήνει πολύ παραπάνω από ικανοποιημένο, ιδίως χάρη στα εξαιρετικά γραφικά που απεικονίζουν τη λειτουργία του υβριδικού συστήματος.

Κατά τα άλλα, το i-Cockpit συνεχίζει να κρύβεται κατά μεγάλο μέρος από το τιμόνι, η θέση οδήγησης θα πρέπει να προσαρμόζεται ανάλογα (ψηλά το κάθισμα, χαμηλά το τιμόνι για να βλέπεις πλήρως τον πίνακα οργάνων), τα υλικά και η συναρμογή είναι εξαιρετικά, οι χώροι για τους πίσω απλά ικανοποιητικοί, το άνοιγμα των πίσω θυρών περιορισμένο, όπως και εκείνο του πορτμπαγκάζ. Η χωρητικότητα, ωστόσο, εμφανίζεται αρκετή, καθώς τα 352 λίτρα συνιστούν μια χαρά τιμή για σουπερμίνι. «Παράσημο» συνιστά το γεγονός ότι σε σχέση με άλλους υβριδικούς ανταγωνιστές (mild και full), η άπλα του χώρου αποσκευών μένει απαράλλαχτη σε σχέση με τις απλές εκδόσεις.

Όλα τα υβριδικά «λεφτά»

Και είναι αυτή η hybrid διάταξη που κάνει το 208 να ξεχωρίζει. Παρότι ήπια σε έκταση εξηλεκτρισμού, η 48βολτη εκτέλεση του ομίλου Stellantis διαθέτει ένα αρκούντως ισχυρό μοτέρ 28 ίππων και 55 Nm, σε συνέργεια με έναν νέο 1.2 λτ. υπερτροφοδοτούμενο PureTech κύκλου Miller. Η ισχύς του βενζινοκινητήρα φτάνει τα 100 άλογα και 205 Nm, δηλαδή ταυτόσημη με της μη υβριδικής έκδοσης. Άρα στα χαρτιά, ουδεμία διαφορά. Στην πράξη, όμως, βλέπεις τη ζεύξη βενζίνης-ρεύματος να εξαργυρώνει κάθε παραπάνω σεντ που κοστίζει.

Ο ηλεκτροκινητήρας βοηθά τα μάλα στις εκκινήσεις και το τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές, μειώνοντας την κατανάλωση έως 15% συγκριτικά με το 1.2 PureTech. Το νέο εξηλεκτρισμένο 6άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη εξασφαλίζει γρήγορες και ομαλές αλλαγές, βοηθώντας σε επιταχύνσεις της τάξης των 10,7 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα και τελικές αρκετά κοντά στα 200 χλμ./ώρα (193 χλμ./ώρα), σε ένα αυτοκίνητο που δεν είναι διάδοχος του Rallye. Κι αυτό φαίνεται περίτρανα στην κίνηση εντός πόλης, όπου το 208 e-DSC6 παραδίδει μαθήματα συνδυαστικής κίνησης.

Η Peugeot αναφέρει πως πάνω από το 50% των αστικών μετακινήσεων μπορεί να πραγματοποιηθεί μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα. Υπερβολή, αλλά η αλήθεια είναι πως το ρεύμα αφαιρεί μπόλικο από το έργο της εσωτερικής καύσης στις χαμηλές ταχύτητες. Η ευκολία με την οποία ηλεκτρικό και θερμικό μοτέρ συνδυάζονται και αλληλοεπικαλύπτονται θυμίζει φουλ υβριδικό σύνολο, ενώ το ίδιο ισχύει για την ανάκτηση ενέργειας. Πρακτικά μπορείς να ρεγουλάρεις την ταχύτητα με το δεξί πεντάλ, επιβραδύνοντας με τη μετατροπή της κινητικής ενέργειας σε ηλεκτρική. Διπλό το όφελος, καθώς πέρα από καύσιμο γλιτώνεις και πολύτιμη πάστα από τα τακάκια.

Μιλώντας για καύσιμο, σε κάθε περίπτωση βγαίνεις ωφελημένος. Όταν η μπαταρία των 0,9 kWh είναι πλήρως φορτισμένη και βρίσκεσαι στα στενά της πόλης, χαζεύεις στο trip μέχρι 3,1 λίτρα/100 χλμ.! Σε μεικτές συνθήκες δεν ξεπερνάς τα 5,7 λίτρα/100 χλμ., ενώ μόνο όταν πηγαίνεις «πατημένος» και ο βενζινοκινητήρας δουλεύει για να φορτίζει τη μπαταρία θα δεις κοντά στα 7,0 λίτρα/100 χλμ.

Βέρος Γάλλος οδηγικά

Η αλήθεια είναι πως το «λιονταράκι» σε εμπνέει να το πιέζεις. Το βαρύ τιμόνι και η σφιχτή ανάρτηση, μαζί με το επίσης σφιχτό (αλλά ποτέ ενοχλητικό) κάθισμα, σε βάζουν κατευθείαν στο κλίμα. Στην πρώτη καλή στροφή που συναντάς, στρίβεις και αισθάνεσαι την αμεσότητα του μπροστινού, μα κυρίως τις περιορισμένες κλίσεις. Το υβριδικό 208 «μπαίνει» μονοκόμματα και ουδέτερα, με την ουρά να σου λέει πως μπορεί, να το κάνει για λίγο, αλλά το ESP να κόβει ορέξεις. Παρόλα αυτά, ευχαριστιέσαι να το οδηγείς, χάρις στο πλαίσιο που διαχειρίζεται απροβλημάτιστα όσο φόρτο και να του βάλεις, τα φρένα που παρουσιάζονται αμεσότατα και δυνατά (έχοντας και το μπόνους της ανάκτησης ενέργειας), αλλά και τον τρόπο που διατηρεί χιλιόμετρα εντός της στροφής.

Όταν οι ρυθμοί πέσουν, το 208 1.2 Hybrid e-DSC6 100 δείχνει το άλλο του πρόσωπο. Το σετάρισμα είναι μεν σχετικά σπορτίφ, αλλά ανωμαλίες και τραχύτητα οδοστρώματος μένουν σε τροχούς-ανάρτηση-πλαίσιο. Η καμπίνα διατηρείται πρακτικά ανέπαφη, καθώς χρειάζεται επιφάνεια αντίστοιχη με αυτή πριν τα διόδια για να περάσει θόρυβος κύλισης και κραδασμοί στο εσωτερικό. Στο ίδιο μοτίβο και το θερμικό μοτέρ, που κρύβει επιμελώς την τρικύλινδρη φύση του.

(+) Εμφάνιση, οδική συμπεριφορά, λειτουργία υβριδικού συστήματος, κατανάλωση, ποιότητα εσωτερικού, άνεση
(-) Μικρό άνοιγμα πίσω θυρών, χώροι πίσω επιβατών

Καύσιμο
Βενζίνη + ήπια υβριδικό
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.199
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
6, αυτόματο διπλού συμπλέκτη
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
100/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
205/1.750
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
28
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
55
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,7
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
193
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,5
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
101
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
Μηδέν
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.055
Πλάτος (χλστ.)
1.745
Ύψος (χλστ.)
1.430
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.540
Βάρος (κιλά)
1.295
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
352
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
23.400 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store