Δοκιμή Peugeot 208 1.2 PureTech 100 S&S

Η Peugeot ξεχωρίζει για την εντυπωσιακή σχεδίαση, τη φινέτσα, αλλά και για την οδηγική απόλαυση που προσφέρει, σε όλα της τα μοντέλα. Από το 1972, με την παρουσίαση του 104, έχει μακροχρόνια και πετυχημένη παρουσία, ειδικά στη δημοφιλή κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων. Λανσάρισε πολλά και σημαντικά μοντέλα, όπως είναι το 205, το 106, το 206, το 207 και τις δύο γενιές του 208.

Το νέο Peugeot 208 βασίζεται στην καινούργια πλατφόρμα CMP (Common Modular Platform) του ομίλου PSA, ακολουθώντας παράλληλα την επιτυχημένη συνταγή του δεύτερης γενιάς προκατόχου του, που γνωρίσαμε για πρώτη φορά το 2019. Το γαλλικό μοντέλο περιλαμβάνει στη γκάμα των κινητήρων του θερμικά μηχανικά σύνολα βενζίνης 75 και 100 ίππων (με 2 επιπλέον ήπιες υβριδικές εκδόσεις 100 και 136 ίππων) αλλά και 2 αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, με κινητήρες απόδοσης 136 και 156. Οι βενζινοκίνητες 3κύλινδρες εκδόσεις ανήκουν στην οικογένεια PureTech με χωρητικότητα 1.2 λίτρων, διαθέτουν μεταβλητής γεωμετρίας τούρμπο εκτός αυτού με τους 75, που είναι ατμοσφαιρικός. Τα υβριδικά συστήματα συνδυάζονται αποκλειστικά με ένα νέο 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη -με την ονομασία e-DCSC6-, με μια μπαταρία ιόντων λιθίου 48V χωρητικότητας 0,432 kWh και ένα μικρό ηλεκτρικό κινητήρα ενσωματωμένο στο κιβώτιο με ονομαστική ισχύ 21 kW, προσφέροντας 28 ίππους και 55 Nm ροπής. Έτσι ο οδηγός, μπορεί να κινηθεί αποκλειστικά «ηλεκτρικά» σε πολύ ήπιες συνθήκες κίνησης. Η τιμή εκκίνησης του νέου Peugeot 208 PureTech 100 της δοκιμής για τη βασική έκδοση Active διαμορφώνεται στα 20.900 ευρώ, ενώ για τις πλουσιότερες Allure και GT, το κόστος ανέρχεται στα 22.400 και 26.500 ευρώ αντίστοιχα. Να σημειωθεί ότι αυτή την περίοδο η Peugeot τρέχει προσφορές λανσαρίσματος για το 208.

Ακόμα πιο δυναμικό και φινετσάτο παρουσιαστικό

Η εξωτερική εμφάνιση του γαλλικού supermini με σήμα το λιοντάρι, είναι άκρως αισθησιακή, μοντέρνα και φινετσάτη. Το πρώτο πράγμα που παρατηρείς στο ανανεωμένο Peugeot 208 είναι η επιβλητική του μάσκα, που τώρα αποτελεί ένα ενιαίο σύνολο με το υπόλοιπο εμπρός μέρος, προσδίδοντας δυναμισμό, όγκο και επιθετικό look. Οι κάθετες «νυχιές» των φώτων ημέρας LED, από μια ανά πλευρά του προηγούμενου μοντέλου, έγιναν τρεις, μετατοπισμένες στα άκρα, τονίζοντας τις «λιονταρίσιες» διαθέσεις του. Είναι δε πλέον ενσωματωμένες στα γυαλιστερά μαύρα κομμάτια του προφυλακτήρα. Τις πρωτοείδαμε αρχικά στο 9X8 Hypercar και εν συνεχεία στα «508» και «2008». Τα πίσω, νέας σχεδίασης φωτιστικά σώματα, κινούνται στην ίδια φιλοσοφία αλλά με τις «νυχιές» να είναι αρκετά μικρότερες και σε οριζόντια διάταξη. Νέας σχεδίασης είναι και οι ζάντες αλουμινίου 16 και 17 ιντσών, ενώ υπάρχει και καινούργια παλέτα χρωμάτων για το αμάξωμα με 3 μεταλλικά χρώματα (Agueda Yellow, Artense Grey, Selenium Grey, Perla Nera Black), 2 τριπλής επίστρωσης (Elixir Red, Vertigo Blue) και 1 opaque χρώμα με τον κωδικό Banquise White. Τέλος, έχει αλλάξει η γραμματοσειρά για τα λογότυπα, όντας πιο μεγάλα και ευδιάκριτα. Οι διαστάσεις παρέμειναν αμετάβλητες, με μήκος 4.055 χλστ., πλάτος 1.745 χλστ., ύψος 1.430 χλστ. και μεταξόνιο 2.540 χλστ.

Μοντέρνο και τεχνολογικά αναβαθμισμένο εσωτερικό

Περνώντας στα ενδότερα του νέου 208, συναντάμε νέες επενδύσεις στα καθίσματα, ενώ υπάρχει και επιλογή υφής αλκαντάρα. Ο πίνακας οργάνων στη βασική έκδοση Active είναι αναλογικός και συνοδεύεται από έγχρωμη οθόνη 3,5 ιντσών. Στις εκδόσεις Allure και GT τα πράγματα «ψηφιοποιούνται» πλήρως με τη διαγώνιο να ανέρχεται στις 10 ίντσες με 2D γραφικά για την Allure και 3D για τη GT. Ως προς το infotainment τώρα, όλα νέα Peugeot 208, εφοδιάζονται με μια κεντρική καλαίσθητη οθόνη αφής, ιδίων διαστάσεων που φιλοξενεί το σύστημα Peugeot i-Connect και τις γνωστές συνδεσιμότητες, βλέπε Apple Car Play και Android Auto, φυσικά χωρίς τη χρήση καλωδίου.

Η ποιότητα των υλικών και το φινίρισμα είναι πολύ προσεγμένα. Η συναρμογή είναι σε υψηλά επίπεδα με την έλλειψη τριγμών να λάμπει διά της απουσίας της. Τα διακοσμητικά μαύρης λάκας πιάνου και οι νίκελ λεπτομέρειες, χαρίζουν στην καμπίνα μια πολυτελή νότα. Όλα τα πλαστικά τμήματα στο ταμπλό είναι μαλακά στην υφή, ενώ το κεντρικό τμήμα και τα πάνω πλαϊνά φιλέτα στις πόρτες, είναι διακοσμημένα με επένδυση τύπου ανθρακονήματος. Το γενικότερο ντιζάιν είναι μοντέρνο με τους διακόπτες αεροπορικού τύπου να είναι ιδιαίτερα βολικοί με πολύ καλή εργονομία. Στο κάτω μέρος του ταμπλό υπάρχουν επιμέρους πρακτικές θήκες για μικροαντικείμενα, εκατέρωθεν θύρες USB, βάση για ασύρματη φόρτιση και δύο ποτηροθήκες, ανάμεσα από τα εμπρός καθίσματα. Το χαρακτηριστικό οβάλ τιμόνι παραμένει στη γνωστή κάπως άβολη θέση, καθώς η στεφάνη του κρύβει τις ενδείξεις του κεντρικού πίνακα οργάνων. Ο οδηγός θα πρέπει να τοποθετήσει ψηλά το κάθισμα και χαμηλά το τιμόνι ή το ανάποδο, για να έχει πλήρη ορατότητα σε αυτές.

Από πλευράς χώρων, οι εμπρός επιβάτες θα ταξιδέψουν άνετα, όμως πίσω ο «αέρας» για τα πόδια είναι οριακά επαρκής για άτομα με ύψος γύρω στα 1,8 μ. ή και λιγότερο. Επιπλέον το μικρό άνοιγμα των πίσω θυρών δεν θα διευκολύνει την είσοδο και έξοδο τους. Ο χώρος αποσκευών είναι μεγαλύτερος, με χωρητικότητα 352 λίτρα.

Πρόθυμος και εύστροφος ο 1.200άρης κινητήρας

Το μηχανικό σύνολο που εξοπλίζει το μοντέλο της δοκιμής μας είναι το γνωστό τουρμπάτο, 3κύλινδρο PureTech 100, 1.2 λίτρων. Αποδίδει 100 ίππους στις 5.500 σ.α.λ., και 205 Nm ροπής από στις 1.750 σ.α.λ. Είναι ελαστικό από τις χαμηλές στροφές, πολιτισμένο και με νορμάλ απαιτήσεις σε καύσιμο. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 10,1 δλ. με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 194 χλμ./ώρα. Από πλευράς κατανάλωσης, είδαμε νούμερα ανάμεσα σε 6,2 – 7,2 λτ./100 χλμ. επιλέγοντας Eco και Normal αντίστοιχα από τα 2 διαθέσιμα Drive Modes. Το μοτέρ τραβάει από χαμηλά χωρίς να κουράζει, έχει άμεση απόκριση στο πάτημα του γκαζιού και ανεβάζει πρόθυμα στροφές μέχρι ψηλά. Το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο παρουσιάζει βελτιωμένη αίσθηση και είναι αποτελεσματικό ακόμα και στις γρήγορες αλλαγές, αν και θα θέλαμε πιο κοντές τις διαδρομές του επιλογέα.

Διαβήτης στο δρόμο, απολαυστικό στην οδήγηση

Στη διάρκεια που είχαμε στα χέρια μας το νέο Peugeot 208, κινηθήκαμε τόσο στον αυτοκινητόδρομο, όσο και σε «στριφτερά» απαιτητικά κομμάτια. Στην πρώτη περίπτωση διανύσαμε χιλιόμετρα πολύ άνετα, έχοντας την αίσθηση ότι βρισκόμαστε σε μεγαλύτερης κατηγορίας αυτοκίνητο. Στη δεύτερη περίπτωση, ξεδίπλωσε το ταλέντο του, αφού εξάλλου το πολύ δυνατό σημείο του νέου 208 είναι η οδική του συμπεριφορά. Με το ακριβές τιμόνι, τοποθετείς το όχημα ακριβώς εκεί που θέλεις και διορθώνεις όπου χρειαστεί με απόλυτα προβλέψιμο τρόπο. Με λίγα λόγια το κάνεις ό,τι θέλεις και αυτό υπακούει τυφλά. Οι στροφές και τα «εσάκια» σε καλούν να εξερευνήσεις τα όριά του με τρόπο που μοιάζει πραγματικό παιχνίδι. Mε έντονη πίεση σε κλειστές στροφές παραμένει προβλέψιμο, πατάει στιβαρά και παραμένει στη προδιαγεγραμμένη πορεία, ακόμα και όταν ο πίσω τροχός έχει σηκωθεί στον αέρα, θυμίζοντας τα 106 Rallye. Ταυτόχρονα η εξαιρετική σε στήσιμο ανάρτησή του απορροφά αποτελεσματικά τις ανωμαλίες των δρόμων, χωρίς όμως να δίνει την αίσθηση χαλαρότητας και ανασφάλειας. Τα φρένα με δίσκους σε όλους τους τροχούς αποδεικνύονται δυνατά και ανθεκτικά στην συνεχόμενη καταπόνηση.

+ Σχεδιασμός αμαξώματος και εσωτερικού, οδική συμπεριφορά, άνεση, ποιότητα κατασκευής, τεχνολογία, κινητήρας, εξοπλισμός
– Χώροι πίσω επιβατών, θέση πίνακα οργάνων, μικρό άνοιγμα πίσω θυρών

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.199
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
100/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
205/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,1
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
194
Αστική (λτ./100 χλμ.)
5,2
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,0
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
114
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
Μηδέν
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.055
Πλάτος (χλστ.)
1.745
Ύψος (χλστ.)
1.430
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.540
Βάρος (κιλά)
1.177
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
352
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
20.900 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store